Vauvan vs. vanhempien syntymämitat

Bella Swan

Moderaattori
Staff member
Administrator
Maalisäidit 2020
Onko teidän vauvat olleet syntyessään samaa kokoluokkaa kuin te vanhemmat olitte kun synnyitte?

Esikoistyttö oli syntyessään 2900g ja 47cm pitkä, kuopuspoika 3780g ja pituutta 49cm. Itse olin jotain 3300g ja pituutta en nyt muista.. Miehen mitoista en tiedä.

Itse olin sisaruksistani pienin 3,5kg/50cm
Omista lapsista ainakin osa vähän pienempiä
1.lapsi 2995g/47cm (poika)
2.lapsi 3075g/48cm (tyttö)
3.lapsi 3490g/51cm (poika)

Mies ei tiedä minkä kokoinen on ollut, anoppi kai joskus maininnut, mutta en mäkään yhtään muista. Valokuvien perusteella näyttäisi aika pienikokoiselta.

Kumpikin tyttö on ollut pienempi kuin minä, toinen alle 3kg ja toinen tasan 3kg. Itse taisin olla 3100, mutta mies paljon isompi, en nyt muista tarkkaan.

Itse olin 3,9kg(mies pienempi) , omat lapset olleet 3,4kg-4,5kg(4kpl alle 4kg, 3kpl yli 4kg), en vetäisi johtopäätöksiä näistä..

Olin 3,8kg ja 52cm. Pojat 3,7kg ja 51cm sekä 3,2kg ja 49,5cm. Isän puolelta ei ole koosta tarkkaa tietoa, kuvien perusteella suurinpiirtein samaa kokoa kuin itse olen ollut/ehkä hiukan pienempi.

Mieheni oli muistaakseni 3700g ja 50cm
Minä olin 3500g ja pituutta en muista.

Poika oli syntyessään 3865g ja 50cm pitkä, eli aika isän mitoissa. :)

Tyttäret ovat olleet selvästi isompia syntyessään kuin vanhemmat. Poika käynnistettiin juuri siksi kun siskot ovat olleet isoja. Poika oli suunnilleen samankokoinen kuin minä itse vauvana, vain vähän isompi.

Nyt on pakko sanoa, että en tiedä :joyful:

Isän mitoista ei ole hajua. Itse olen syntynyt keskosena kaksi kuukautta etuajassa, ja mun molemmat lapset on syntynyt yliajalla. :hilarious: Sanomattakin selvää, ettei mun mittoja voi yhtään verrata.

Takaisin