Vauvan tarvikkeet ja sairaalakassi

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Minel
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä

Minel

Jostain jotain jo tietävä
Miten pitkällä ootte vauvan tavaroiden valmistelujen kanssa?
Ois kiva kuulla mitä kaikkea olette jo laittaneet valmiiksi, mitä puuttuu sekä mitkä mielestänne on turhia tavaroita ja mitkä tärkeitä..
Omalla listallani on valmiina vain pinnis ja osa vaatteista :D
Tärkeiksi listasin omiin asioihin rintarepun ja imetysliivit jotka on kyllä hankittuna mutta vielä kaapissa pakkauksissaan..
Tuleva vauva saa esikoisen vanhat vaunut kun niitä tuplia tulee nyt tuskin hankittua, ikäeroa kuitenkin 3v näiden kahden välissä.

LISÄKSI! Missä vaiheessa sairaalakassia alatte pakkaamaan ja mitä sinne laitatte? :)

Ite ajattelin ottaa kameran, vaatteita itelle ja vauvalle, hygieniatarvikkeet sekä jotain hyvää syömistä :P
Edellisellä reissulla ainakin suklaa ja karkit teki kauppansa heti synnytyksen jälkeisenä iltana.. :)

Täällä valmiina vauvaa varten on:

- Pinnasänky (on siis kasattuna, patja ja reunapehmuste paikoillaan, peitto odottelee sängyssä mutta petivaatteita en ole vielä laittanut ettei pölyty)
- Hoitolipasto + päällä hoitoalusta
- Vauvan vaatteet (koot 50-62 cm), petivaatteet ja pyyhkeet on valmiiksi pesty ja laitettu kaappiin
- Yhdistelmävaunut
- Sitteri
- Leikkimatto (ei tule ihan heti käyttöön mutta onpahan jo valmiina)
- Kylpyamme
- Turvakaukalo
- Tutteja + pari tuttipulloa
- Vaippoja + kosteuspyyhkeitä
- Kaikenlaista hoitotarviketta, mm. perusvoidetta, sinkkivoidetta, vauvoille tarkoitettua kylpysaippuaa (jota ei kylläkään tulla käyttämään ihan heti), pumpulipuikkoja, tylppäpäiset kynsisakset...

Itseäni varten valmiina on:

- Kolmet imetysliivit
- Liivinsuojia
- Imetystyyny (ollut suuri apu jo näin loppuraskaudessa kun ei meinaa löytyä hyvää nukkumisasentoa)
- Imetyspaitoja (vaikka eihän sitä vielä tiedä onnistuuko se imetys edes, mutta onpahan nekin valmiina)
- Siteitä

Hmmm olikohan siinä kaikki. :D Täällä siis aikalailla kaikki jo valmiina pikkuista varten, laskettu aika on siis 3.11. :) Vielä pitäisi ostaa lisää vaippoja ja pari purkkia äidinmaidonkorviketta varmuuden vuoksi. Rintapumppua en osta ennen vauvan syntymää, jos koen että sitä tarvitsen niin sitten saa vaikka mies käydä sen kaupasta hakemassa. :D Omassa listassani kaikki tavarat tuntuvat tärkeiltä omistaa, paitsi esim. leikkimattoa nyt ei ihan heti tarvitse, eikä varmaan sitteriäkään, mutta ovatpa valmiina jos/kun niille tulee käyttöä. :) Ja eihän sitä tiedä etukäteen tarvitaanko tutteja ja tuttipullojakaan, tai imetysliivejä ja -paitoja, mutta olen kaikki hommannut valmiiksi jos tarvetta on. Voihan niitä sitten säästellä tulevaa sisarusta varten jos silloin niillekin olisi käyttöä, tai jos käyttöä ei ole niin ainahan ne voi myydä eteenpäin. :) Meillä siis esikoinen tulossa, joten kaikki on nyt hommattu ja näitä tavaroita sitten säästellään tulevaa sisarusta varten.

Sairaalakassia olen ajatellut alkaa pakkaamaan ihan pian, voi olla että innostun jo tänään. :D
Sairaalakassiin pakkaan:

- Äitiyskortti
- Imetysliivit + liivinsuojia
- Hygieniatarvikkeet, kuten shampoo, hoitoaine, hammasharja + tahna, dödö
- Perusrasva + huulirasva
- Hiusharja
- Parit sukat ja alushousut
- Siteitä
- Kamera + patterilaturi
- Kännykkälaturi
- Tutti vauvalle (jos tarvitsee)
- Pupu pehmolelu vauvalle
- Sitten tietysti lompakko ja kännykkä mutta niitä nyt ei voi vielä pakata

Mies saa tuoda sitten vauvan kotiutumisvaatteet kun tulee hakemaan meitä sairaalasta. :)
Huh, tulipa pitkä vastaus, toivottavasti joku edes jaksaa lukea. :D

Mä olen pakannut jo sairaalakassin pääpiirteittäin :-)
Sieltä löytyy mm. mulle vaatteet, vauvalle kotiutumis vaatteet, siteitä, liivinsuojia, pikku naposteltavaa, hygienia tarvikkeet... ennen lähtöö sit kännykän laturi mukaan.

Täällä on vauvaa varten valmiina: pinnasänky ( ei tosin kasattu viel ), yhdistelmä vaunut, vaatteet ja harsot pestynä, vaippoja ,turvakaukalo,sitteri, rintapumppu ( esikoisen ajalta ), pari tuttia ja tutti pulloa, hoitopöytä ( mikä kasataan mikäli saan isomman kämpän, tänne ei mahdu )

Mulla on tosiaan 2 laskettua aikaa annettu, 28.10 ja toinen 4.11. joten olen katsonut parhaaks laittaa asioita valmiiks varsinki kun minun on kuskattava esikoinen hoitoon matkalla laitokselle niin ei ole sitten enään aikaa järjestellä esim. sairaala kassia.

Sairaalakassia en ole jaksanut edes ajatella vielä (tänään 49 päivää laskettuun aikaan). Vauvaa varten liki kaikki on "jossain". Esikoiselta on siis kaikki tallessa, mutta tavarat on ties missä, kun pitäisi vielä muuttaa ennen vauvan syntymää. Vaippoja en ole hakenut (saadaan kestovaipat kaverilta lainaan) ja kehto on vielä siskoni luona. Tuodaan se uuteen kotiin, kunhan saadaan siellä paikat järjestettyä. Esikoinen nukkuu siellä vielä pinnasängyssä toistaiseksi. Ollaan siis jo aiemminkin oltu paljon mun äidin luona ja meillä on ollut siellä "oma huone", jossa ollaan koko perhe nukuttu. Nyt vain vauva jää meidän huoneeseen ja esikoinen saa ihan oman.

Nyt, kun jäin lomalle, onkin sitten aikaa alkaa suunnitella noita asumisjärjestelyjä. Ajattelin huomenna viedä kaikki vauvanvaatteet ja -tavarat uuteen kotiin (eli äitini luo), niin voin käydä ne läpi.

Mä just pakkailen vauvan tavaroita kasseihin että vien sairaalaan, kerran hän ei pääse niitä kotiin käyttämään niin viedään pala kotia sinne :)

Mä pääsin kotiin laittamaan vauvan kamat kanssa valmiiksi, on vaatteet, tutti ja sellaista valmiina että jos käy niin ihanasti että päästään samaan aikaan kotiin sitten niin on kivat vaatteet <3

Sairaalassa ihan parhaita juttuja itselle ovat kyllä olleet omat alusvaatteet, hammasharja, harja, hygieniatuotteet ja shampoot. Minulla on ehdottomia just perusvoide, dödö, puhdistavat kasvoliinat sillä jokapäiväinen kasvojenpuhdistus on vähän hankalampaa täällä :D Omat tossut on ihan mahtavat verrattuna noihin ällölipokkaisiin. Laturi ja puhelin ovat kanssa kovassa käytössä :)

Kirjottelen tarkemmin tuohon toiseen ketjuun, mutta tänään tosiaan tajusin, että vauvahan voi syntyä koska vaan! Eli ehkä olis ajankohtaista pakata se laukku. Tänään sitä aikasemmin jo mietiskelin, mutta tulin siihen tulokseen ettei sillä vielä ole kiire. Jospa kuitenki huomenna sen pakkaisin.

Mukaan ajattelin ottaa itselleni:
Hygieniatarvikkeet
Vaihtovaatteet
Imetysliivit
Puhelimen laturi
Säästöpakkaus pillimehuja (viimeks oli kaks, ja ne ei riittäny mihinkään. Toki sieltä saa mehua, mutta pillimehut on niin käteviä esim. ponnistusvaiheessa.)
Jotain muuta pientä evästä, suklaata, tms. (viimeks ei koko sairaala-aikana tehny mieli mitään herkkuja, mutta otan varuiksi nyt.)
Käsilaukku, josta löytyy kamera, neuvolakortti, yms.

Vauvalle pakkaan erikseen kassin, jonka mies saa tuoda, kun tulee meitä hakemaan:
Body + potkuhousut
Huppari + velourhousut
Kevytvanupuku (mikäli ilmat tässä nyt selvästi kylmenee, vaihdan toppiksen kassiin)
Sukat ja ohuet tumput
Ohut pipo

Oliskohan siinä kaikki.... :)

Takaisin