Vauvan rasvat

Keskustelun 'Vauvan kanssa' aloitti Vauvaöljy, 8 loka 2021.

Vaihda nimimerkki! | Näin pääset alkuun/apua! | Top 100
  1. Vauvaöljy Vieras

Odotan esikoista ja näihin eri rasvoihin ja muihin tuntuu hukkuvan. Mitä tarvii mihinkin? Mitä kantsii hankkia valmiiksi?
  2. Yölento Supliikin supersankari Marrasmammat 2016

Etukäteen ei ole välttämätöntä hankkia mitään voiteita. Osa vauvoista pärjää ihan rasvaamatta, mutta osa toki tarvitsee monenlaista ihonhoitoa. Ne ehtii sitten hankkia, kun tarve tulee esille. Jos haluaa pelata varman päälle, niin joku ihan tavallinen apteekin perusvoide voi olla varalla ja talkki voi olla joskus tarpeen. Itselleni tuli vasta kolmannen vauvan kohdalla rasvaukset tutuiksi.
  3. Vargynja Moderaattori Staff Member Helmikuiset 2021

Yölennon kanssa olen samoilla linjoilla ettei ainakaan suurta arsenaalia kannata hankkia ennen kun näkee mitä tarvitsee. Me ollaan kummallakin lapsella tarvitti sinkkivoidetta satunnaisesti. Se on hyvää siinä vaiheessa kun iho on jo ottanut nokkiinsa esim. kakasta, ei siis pelkän kuivuuden hoitoon. Perusrasvaksi voi sopia myös ihan marketista löytyvä vauvan hoitovoide. Talkki tai perunajauhot taas on aika todennäköisesti tarpeen imemään kosteuden ettei haudo (me käytetään välillä nivusiin). Vauvaöljyä sen sijaan ei olla kuopuksen kanssa tarvittu lainkaan, joten sitä en suosittele hankkimaan ellei vauvan iho osoitu herkästi kuivuvaksi.
  4. Sammie Asioista perillä oleva Marrasäidit 2020 Kesäkuiset 2022

Mä ostaisin hyvän apteekin perusvoiteen (koko riippuen siitä, käytätkö itsekin), Bebanthenin ja sinkkiä. En ostaisi mitään, missä voi olla mitään allergisoivaa tai ärsyttävää, koska ne jää käyttämättä, mikäli lapsi onkin herkkäihoinen.
    Last edited: 10 loka 2021
  5. Antitalkki Vieras

En suosittelisi talkkia kenellekään ainakin vauvaan laitettavaksi. Saisi sen myrkyn myynti kieltää. Googlatkaapas mitä kaikkia haittoja siitä voi olla vauvalle! Perunajauho on turvallista ja sitä paitsi halpaa.
  6. KaarinHa Tietävä tietäjä Lokamammat 2017

En tainnut hankkia etukäteen muuta kuin jonkin Ainun tai vastaavan ihonhoitorasvan ja sinkkivoiteen. Kaikki muut on hankittu sitten tarpeen mukaan, atoopikko kun perheeseen syntyi. Öljyt yms. jäivät kokonaan käyttämättä, kun eivät sopineet ollenkaan vauvan iholle.

Apteekin perusvoiteetkin voivat aiheuttaa ihottumia ja allergisia oireita, jos niihin on alttiutta. Kokeilemalla löytyy sopivat tuotteet. Eikä tosiaan kannata turhaan rasvata, jos ei ole tarvetta.
  7. Rouva W Sukkela juttelija Huhtikuiset 2021

Mä oon käyttänyt satunnaisiin kuiviin kohtiin sitä nännirasvaa. Kertahoidolla kaikki kuivuudet hoituneet Beaming Face With Smiling Eyes
  8. Vauvaöljy Vieras

Kiitos vastauksista! Toiset suosittelee apteekin rasvaa ja toiset ilmeisesti maitokaupan vauvojen rasvaa. Ainakin oon Ainua katsonut Prismassa. Että kumpikohan on parempi ostos ennen kun tietää tarpeen?