Vauvan potkut tosi ylhäällä

bigsister86

Silmät suurina ihmettelijä
ja viikkoja vasta 24... Onko muita joilla tuntunu jo ylhäällä? Mietin vaan et mahtaako joku jättivauva olla tulossa vai mitä... sf-mittaki yli yläkäyrän (rv22 oli sf 23, kyseessä toinen raskaus). Potkuja tuntuu tosin välillä myös navan alapuolella ja navan kohdalla (ja sit taas just muutama sentti navan yläpuolella), eli voiko vain olla että vauva on välillä muuten vaan ylempänä?
Painoo on tullu n. 500g viikko, eli ei sillee hirveästi (normaalirajoissa, tääl normaalin ylärajaks annettu 800g/viikko).. Liikun paljon.. kun kävelen melkei joka paikkaan, ja sauvakävelen yms.
Tänä aamuna tuntu ihan kylkiluiden allakin melki nuo potkut... Kummanki kyljen puolella (eli olisko menny poikittain ja toiset ollu nyrkin iskuja), myöhemmi tosin sit taas alempana...

Pitkiä ollaan kumpiki, itse yli 180...
Toinen raskaus kyseessä, esikoinen on nyt 11kk... Esikoisesta sf-mitta samoilla viikoilla (kun tästä oli 23) oli 18...
 
Onko edellisestä raskaudesta pitkä aika?
Mulla ainakin tuntuu nyt toisella kierroksella kohtu nousevan nopeammin kuin ensimmäisellä kerralla, paikat sen verran löysänä edellisen jäljiltä ettei mahda paljoa vatsalihakset olla esteenä kohdun nousulle. Esikoisen kanssa noi sf mitat heitteli, kun esikoinen oli liikkuvaa sorttia ja tykkäs olla jalat suorassa:) Nykyäänhän noi sf mitat on vain suuntaa antavia, että jos neuvolassa ei ole huolestuttu niin tuskin mitään huolta on vielä. Sieltä vain voipi olla terhakkaampi tapaus tuloillaa:)
 
Esikoinen syntyi siis kesäkuun loppupuolella 2010... ja nyt tää raskaus on lähteny alkuun joskus joulukuussa tai tammikuussa...

Sf-mittaan voi kai vaikuttaa suurentavasti tuo et edellisestä synnytyksestä kuitenki suht lyhyt aika (jos tuo reilu puoli vuotta viel lasketaa lyhyeksi ajaksi)?
Mut vauvan kokoon tuskin. :)
Istukka on etuseinämäs, en tiedä vaikuttaako se sf-mittaan? Ilmeisesti kuitenkaa ei ainakaan kaikilla, mitä oon netistä lueskellut ainaki... 

Nyt on sit vauvan liikkeet tuntunu taas navan kohdalla korkeintaan.. ja mulla on häpyluun alaosasta navan kohdalle mittaa joku 20cm... eli sf-mitta ku oli 23cm viime neuvolas (tiistaina tulee 2 viikkoa) niin on sit vähä navan yläpuolelle ollu jo sillo (ja nyt varmaa jo siis enemmänki tota mittaa)...
 
Mulla on rv 18, mutta oon tuntenu jos liikkeitä vähä eri puolilla masua, myös ylhäällä :) Ylhäällä tuntu kyl enemmä semmosta hipsuttelua ja hivelyä, ala vatsas ja keskivatsas on tuntunu semmosia voimakkaampia liikkeitä... Välillä tuntuu et vauva tekee kuperkeikkoja ku niitä liikkeitä tuntuu aina eri päivinä eri kohdissa :D
 

tulee vähän myöhään, mutta jos joku muu asiaa miettivä niin ei se sf mitta todellakaan kerro mistään jätti vauvasta. Ensimmäistä odottaessa sf mitta mulla alussa jopa 5cm ylärajan yläpuolella josta rauhoittui 2cm ylärajan yläpuolelle. Janikan mitat syntyessään 54cm ja 3500g. Eli ei mikään sokerivauva, vähän normaalia pidempi vaan ;)
 
Mulla on sf-mitta sentin keskikäyrää alempana, mutta potkut tuntuu ylhäällä.

Eli kohdunpohja on tuossa navan yläpuolella, potkut tuntuu välillä tissien alapuolella, MUTTA mulla on todella huono ryhti, istun ihan lytyssä, eli johtuu siitä emoticon
 
Takaisin
Top