Vauvan paino arvio ultrassa

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä

Vieras
Olen rv. 34+2 ja tänään oli ultra jossa arvioitiin vauvan paino ja se oli jotain 2700g - 2800g. Pää oli laskeutunut jo melko alas ja kohdunsuun pituutta oli 2 cm ja kerta olen ensi synnyttäjä niin äitiyspolille sain lähetteen sen takia kun vauva on jo niin isohko. Lääkäri kyllä meinas että ei saanut kunnon mittoja vauvasta, koska sen pää oli jo tosiaan niin alhaalla. Sokeri arvoja minulta ei ole vielä missään vaiheessa otettu eli johtuiskohan tuon vaavin paino kenties niistä? Nyt torstaina terveydenhoitaja aikoi ne kyllä ottaa... Laskettu aika olisi 28.4 ja nyt alkoi jännittään että onkohon se lääkäri kattonut sen lasketun ajan jotenkin väärin ja se oliskin jo tässä kuussa?

Onko teillä muilla kokemuksia siitä että vauva olisi jo kyseisellä viikolla jo noin isohko?

No ihan vertailun vuoksi just eilen kävin ultrassa ja painoarvio oli 1548g (en kyllä tiiä mistä näin tarkka arvio on repästy:D) ja 29+5. Meni tasan tarkkaan keskikäyrällä tuo paino..

Minulla oli painoarvio joskus tuossa rv35,tai hoitaja vain katsoi paljon voisi olla.Silloin oli painoarvio 2800g eli ilmeisesti aika iso siis jo,mutta huomenna on tuo synnytystapa-arviointi ja siellä lääkäri katsoo sitten vielä,silloin selviää joudunko menemään sokerirasitukseen.Mutta itse en ainakaan jaksa vielä huolestua,oon kuullu et monet tutut joutunu käymään siinä,mutta niillä ole ollut raskausdiapetesta,muuten vaan kasvanut ihan hyvää vauhtia :D toisaalta eihä sitä koskaan tiedä mutten ainakaan jaksa itse vielä paineita ottaa :) Kyllä itse ainakin toivoisin että jos pieni hirmu isoksi näyttää kasvavan että käynnistettäisiin aikasemmin,nyt siis rv 36 :)

Mulle neuvolalääkäri kirjotti lähetteen kokoarvio ultraan,kun masu niin piukee.. fundus-mittakin oli kasvanu jonkin verran,joten haluttiin tarkistaa minkä kokonen pötkylä siellä on. :) Viikkoja oli tuolloin ultrapäivänä 36+1 ja painoarvio 2853g. Ultralääkäri katteli sitten taulukkoo ja sano,että ei ollenkaa iso, pikemminki kaäyrän alapäässä. Arvioi lasketunajan painoksi 3,5kg- max.3,6kg. Nämähän toki on vaan arvioita, ei niihin ikinä parane/voi täysillä luottaa..itse toivon,että arvio osuis oikeaan eikä poika kasvais enää näinä vikoina viikkoina kovasti. :)

Meidän neiti sai rv 40+5 painoarvioksi ultrassa 3,8kg, käsikopelolla 3,5kg. Syntyessään rv 41+1 painoa oli 3,3kg. Painoarviot siis heittää välillä aika runsaastikin (:

Takaisin