Vauvan nimi

Äidiksipian

Vauhtiin päässyt keskustelija
Huhtimammat 2018
Oletteko miettineet/päättäneet vauvalle nimeä? Meillä on ollut hahmotelmia ja viime viikolla nimi tuli päätökseen ja se kuulostaa aivan meidän pikkuiselle sopivalta. Toiseksi nimeksi annamme isomammun toisen nimen. <3

Täälläkin nimi päätetty yhteisymmärryksessä :) minä valitsin ensimmäisen- ja mies toisen nimen :)

Etunimi päätetty jo aikoja sitten valmiiksi :D toisesta nimestä meillä on vielä taistoa, en haluu taipua miehen tahtoon. Ehkä tässä kerkiää onneks vielä asiaa pohtimaan ja ehdottelemaan kaikkea kivaa.

Meillä on myös mietitty etunimiä ja ollaan tällä kertaa aika yhteisymmärryksessä miehen kanssa. Molemmille on etunimi mut toiset nimet on vielä miettimättä. Pidetään myös vähän varanimiä jos vauvat ei näytäkkään yhtään sen nimiseltä :wink
Meillä meni toisen lapsen kanssa nimen päättämisessä niin pitkään että meille tuli ihan kirje kotiin että nyt pitäis lapsella jo nimi olla :hilarious:

me ollaan viimeset pari kk kutsuttu vauvaa yhdellä nimellä. Näyttää siltä, että se myös annetaan. Tykkään nimestä, mutta vaikka onkin perinteinen suomalainen nimi, niin on sen verran harvinainen ja poissa muodista just nyt, että oon miettinyt muiden ihmisten reaktiota siihen... Tyhmää, tiedän, siis miettiä muiden mielipiteitä, kun me molemmat tykätään nimestä ja myös ei-suomalainen osa perhettämme osaa sen lausua.

Olen ehdottanut muitakin ekaksi nimeksi, mutta mikään niistä ei käy miehelle, ja ne pari nimeä mistä hän tykkää ei taas ole mulle mieleen. Toka nimi on myös jotakuinkin päätetty, mä ehkä mieluummin haluaisin tuon tokan nimen ihan ekaksi nimeksi, mutta mies ei kun hänestä se on liian pitkä.

Meillä on kutsuttu vauvaa nimellä Tommi. Siitä tulee sen toinen nimi, mies on keksinyt koko nimen jo vauvalle ja itse annoin siunauksen tälle. Ehtona oli vaan se että vauva on nimensä näköinen :D

Tommi on tosi kiva nimi :) Tunnettu, mutta vähän käytetty. Sopii nuoremmalle ja vanhemmalle herrasmiehelle.

Meillä on päätetty jo aikoja sitten nimet. Esikoisen kolmas nimi sinetöi jo muidenki tulevien lasten kolmannet nimet. Meille kun on lupailtu sitä tyttöä nyt, niin hänestä tulee Nelli Eveliina Antintytär :) Jos kuitenki on poika, niin sitten hän on Eelis Väinö Antinpoika :)

Meillä on tytölle nimi valmiina, mies hyväksyi mun ehdotuksen saman tien :grin ei alun perin perustunut suvun nimiin millään lailla, oon vaan halunnut sen nimen aina tytölle. Mies kuitenkin sanoi, että toinen nimi on sellainen, jota heidän suvusta löytyy ja se on hyvä asia :joyful: jos tulee poika, niin sitten ollaan pulassa! Mä haluaisin mun papan nimen sille, mutta en tiedä miehen suhtautumista siihen... Ei oo mikään yleinen nimi tämän päivän Suomessa.

Mulla on tytölle nimi, miehellä ei oo siihen sanavaltaa :D on mun mummun nimi, joka oli mulle tosi tärkeä. Pojalle ei oo nimeä. Meidän lapset oli keksinyt tänään nimen pojalle ollessaan oman mummunsa kanssa, harmi kun se ei ole kovin perinteinen ku näillä kahdella on perisuomalaiset nimet. Täytyy kyllä varmaan ainakin toiseksi nimeksi laittaa lasten keksimä nimi :)

Takaisin