Vauvan nimi/nimet

Meillä pojalle etunimi valmiina, se muodostui viimevuonna kun mietittiin keskimmäiselle nimeä ja pohdittiin kahden välillä. Toinen nimi suht varma. Tytölle sitten taas on toinen nimi 100% varma, ja vahva ajatus etunimestäkin mutta ei täysin varma, kun olisi niin paljon muitakin kivoja vaihtoehtoja että sitä pitäisi vielä miettiä jos tyttö tulisi. Ja se tiedossa että vain kaksi nimeä, kuten isosisaruksillakin ☺️ Mitään odotusajan nimeä ei oo meillä vielä muodostunut. 😅

Meillä odotetaan Richardia 🤣 ihan vaan siks, kun oli alkion siirtopäivänä Richardin nimipäivä ja sanoin miehelle, et haetaas Richard mukaan. Se jäi elämään 🤣 mut ei kyllä nimeksi tule jäämään. Mun on vaikea keksiä nimiä, kun oon pitkään ollut lasten kanssa töissä niin kaikista nimistä tulee joku mieleen tai sitten joku tuttu on jo ehtinyt viedä hyvän nimen 🤭

Ei olla pohdittu vielä nimiä, kun ei vielä sukupuolesta ole tietoa. Itteni tuntien varmaan jää viimetippaan ja pitää nähdä näyttääkö syntynyt lapsi yhtään siltä nimeltä mitä olis pohtinut 😅

Työnimenä menee Naksu 😂 Syystä että kun saatiin tietää raskaudesta niin hän näytti kaikkien sovellusten mukaan pienen pienelle miniatyyri juustonaksulle. 😅

Edellinen kanssa nimi lyötiin lukkoon reilu viikko ennen ristiäisiä, mikään ei tuntunut ensin oikealta vaikka palloteltiin mitä 🙈

Meillä on muutamia lempparinimiä pyöritelty, mutta tosiaan, kun sukupuolesta ei vielä ole tietoa, nii ei ole myöskään mitään päätöksiä vielä tehty. Puolisolla sama kuin @Piisku lla, eli moni nimi jo ns. käytetty. Ja ystävä antoi lapselleen juuri yhden minun lempparinimistä, jota olin miettinyt (hän ei tästä tiennyt). Tuntuu, että tytölle on helpompi keksiä nimi, kuin pojalle.
Työnimeksi meillä jäänyt Pippuri, joka tulee raskaussovelluksen alkion kokokuvauksesta alkuajoilta. 😊

Me ei olla vielä nimiä mietitty. Esikoisen kohdalla oltiin tehty vähän listaa nimistä ja toinen nimi oli kyllä päätetty (tuli mun suvusta) mutta mikään etunimi ei oikein kolahtanut. Päätettiin jättää asia hautumaan ja että katsotaan sitten miltä lapsi näyttää. Lopulta me saatiin ahaa-elämys synnärillä ja nimi ei edes ollut kummankaan listalla. ☺️ Mies sen nimen sanoi ensin ääneen, on hänen suvustaan. Ja totesin että kyllä, meidän tyttö näytti juuri hänen nimiseltään. ❤️ Nyt tämän toisen työnimi on ollut Jekku, kun oli piilosilla siinä ekassa varhaisultrassa. 😅

Mulla on lista nimistä, jäänyt edellisen vauvan ajalta ja oon päivitellyt sitä välillä. Molemmille sukupuolille on useita vaihtoehtoja. Jos taapero olisi ollut tyttö, niin se suosikkinimi ei oo enää suosikki. Äkkiä ne mielipiteet vaihtuu. 😁 Nyt haluaisin tytölle oman isoäidin nimen. Ja pojalle olisi hieno miehen isän nimi, mutta en tiiä olisko liian outoa kaksi samannimistä perheessä.
Työnimi meillä on Martti. Sekin on yksi suosikkeja. Muusikkopuoliso tykkäisi nimetä lapset sanoittajien mukaan ja Martti Syrjä siis on ollut mielessä. 😎

Mulla on lista nimistä, jäänyt edellisen vauvan ajalta ja oon päivitellyt sitä välillä. Molemmille sukupuolille on useita vaihtoehtoja. Jos taapero olisi ollut tyttö, niin se suosikkinimi ei oo enää suosikki. Äkkiä ne mielipiteet vaihtuu. 😁 Nyt haluaisin tytölle oman isoäidin nimen. Ja pojalle olisi hieno miehen isän nimi, mutta en tiiä olisko liian outoa kaksi samannimistä perheessä.
Työnimi meillä on Martti. Sekin on yksi suosikkeja. Muusikkopuoliso tykkäisi nimetä lapset sanoittajien mukaan ja Martti Syrjä siis on ollut mielessä. 😎
Hauska tuo Martti, me ollaan kans mietitty muusikoiden ja muotoilijoiden nimiä :D

Huh töissä päätösten tekeminen ei tuota ongelmaa, kun eivät ole henkilökohtaisia asioita mutta omaan elämään liittyvien päätösten tekeminen on yhtä tuskaa. Mitähän tästä nimiprojektista vielä tulee 😅

Huh töissä päätösten tekeminen ei tuota ongelmaa, kun eivät ole henkilökohtaisia asioita mutta omaan elämään liittyvien päätösten tekeminen on yhtä tuskaa. Mitähän tästä nimiprojektista vielä tulee 😅

Samaa tuskastelua. Oon yrittänyt pyöritellä eri nimiä molemmille, mutta tuntuu ettei mikään oikein miellytä. Mies meinas että helpompi alkaa miettiin ku on rakenneulta käytynä, ja puolet nimistä tippuu pois. Mutta hätäkastenimet pitää kuitenkin olla molemmille. Meillä tyttö sai sen nimen mikä oli jo hätäkasteessakin ja lopulta näyttikin ihan nimeltänsä.

Takaisin