Vauvan neuvolakuulumiset! <3

Tänään oli 2kk neuvola ja poika oli kasvanut todella hyvin! 5780g ja 57cm ja pipo 36.6cm.
Sai myös tänään sen rota rokotteen.  Poika vaan imi sitä pipettiä, kun yleensä kaikki muksut on työntäny kielellään pois sitä suusta! :D
 
Terveisiä 2kk neuvolasta.

Tyttö on kasvanut hyvin täysimetyksellä. Painokäyrä oli aavistuksen laskusuhdanteessa edelliseen kertaan verrattuna, mutta toisaalta ekan kuukauden aikana se olikin aika jyrkästi ylöspäin. Eli todennäköisesti vain tasaantunut. Ja kun tyttö syö, nukkuu ja on tyytyväisen oloinen (itkee vain jos en ehdi ruokkia tarpeeksi nopeasti ja silloni tällöin väsymystään) ja maitoa tulee sen verran ylimääräistä että saa varastoonkin, niin varmasti riittää hyvin.

Tässä vielä tulokset: (suluissa syntyessä)

Paino 5135g (3340g)
Pituus 58,6cm (51cm)
Pipo 40,1cm (36cm)

Tyttö jatkaa siis melko pitkänä ja "hoikkana" niinkuin syntyessäänkin.

Rota-rokotteen neitokainen päätti pulauttaa kokonaan pöydälle. :) Kurlasi sitä ensin kurkussa ja näytti "hieman" hapanta naamaa tädille. :D En tiedä johtuiko rokotteesta, mutta illalla tyttö oli melko kiukkuinen. Mutta se voi johtua myös siitä, että tyttö nukkui todella pitkät päiväunet ja periaatteessa yhdet unet jäi sitten illasta väliin sen vuoksi. Noista kun ei voi tietää miksi kiukuttelevat kun eivät osaa vielä ihan kertoa :D.

Muuten kaikki näytti olevan hyvin. Ainoastaan kuulo jäi vähän arveluuttamaan. Lääkäri testasi kuuloa äänitorvea töräyttämällä molempien korvien vieressä (ai että vähänkö kivikautista...) eikä neiti reagoinut kummallakaan kerralla ääneen mitenkään. Ei ollut huomaavinaankaan eikä siis sen kummemmin myöskään säikähtänyt. Lääkäri sanoi, että kun sairaalassa sillä koneella tehty testi oli normaali, niin ei varmasti ole syytä huolestua. Ilmeisesti tytöllä on melko rautaiset hermot siis...ei paljon äänistä hermostu. No, toisaalta ei olla kyllä kotona varottu yhtään äänien kanssa, olen esim. monesti nukuttanut tyttöä keittiössä kun laittelen tiskejä ja aika kovasti silloin kolisee ja kilisee.. Ja mielestäni tyttö on reagoinut ääniin, kääntänyt päätä ääntä kohti tai unissaan säikähtänyt yhtäkkistä ääntä. Tietysti oon sitten tänään koittanut kilistellä leluja ja puhella selän takaa, että miten tyttö reagoi. No ei mitenkään!! Voiko se kuulo yhtäkkiä heikentyä?? No taidan kuvitella kaiken...

Että semmoinen käynti tällä kertaa. Onneksi ensi kerralla on uusi neuvolan täti, tämä jolla nyt on pari kertaa käyty on ihan kamala :D. Lässyttää kovaan ääneen myös meille vanhemmille, unohtaa puolet asioista, kun sählää vähän kaikkea yhtäaikaa, ja kuulin myös, että laittaa lähetteitä toimintaterapeutin/fysioterapeutin laajoihin tutkimuksiin aivan terveille lapsille...eli mielelläni vaihdan uuteen, joka toivon mukaan on vähän järkevämpi..
 
Minä olen syönyt minipillereitä synnytyksen jälkeen, 3. lista alkoi eilen... En oo huomannu mitään oireita että mulle ainakin sopii...Kuukautisia ei viel oo kuulunu, katsotaan millon ne palaa kuvioihin. Mitä huonoa olet sitten kuullut niistä?
 
Meillä oli 2kk neuvola ja samalla minun jälkitarkastus. Ärsyttävää kun terkkarina oli joku sijainen joka ei tunne Sisua lainkaan, eilisessä neuvolassa vielä pääteltiin et oli mitannu painon väärin. Mies sano sillo et sen mielestä vaaka näytti 4950g kun terkkari oli laittanu 4095g (3kk neuvola 5740g). Hienosti Sisu otti rotat naamaan, eikä mukissu mitään. Lääkäri sanoi, että jäntevä poika ja kaunis iho ja sanoi että kaikki kunnossa. Jälkitarkastuksessa kaikki kunnossa minullakin ja hyvin oon palautunu...
2kk 4950g, 53,8cm, py 39,4cm
3kk 5740g, 58,5cm, py 40,5vm
Eilen oma terkka paikalla ja oli ihanaa kun hän muistaa Sisun ja on kiinnostunut kuulumisista. Kirjottanut korttiin: lapsentahtisesti herkuttelee rinnalla. Virkeä, tarkkaavainen, tyytyväinen poika. Kasvu upeaa. Iho, silmät, suu ok. Jäntevä. 
Eilen sai 3kk rokotteet ja se oli kauheeta, meinas äitilläkin tulla itku mut skarppasin ja tuli vaan kyyneleet silmiin. Terkka neuvoi hakemaan Panadolia iltaa varten jos kuume nousee ja nousihan se, onneks hain ja vielä nestemäisenä. En ois halunnu enempää aiheuttaa tuskaa lapselle supon muodossa kun muutenkin huuti illalla.
Laskettiin terkan kans et paljon ois pään ympärys marraskuussa, vähän osviittaa jos tekee talveks pipoja :)
Mukavaa oli taas käydä ja huomata Sisun kasvu ja tottakai on mukava saada kehuja :)
 
Täälläkin käyty 2 kk neuvolassa. Meidän vauveli sai heti 2,5 viikon iässä lonkkalastan, jota jouduttiin pitämään 6 vk:n ajan. Pituutta ei sen takia pystytty mittaamaan (lapsi on vähän niinkuin sammakko-asennossa). Painoa on kertyny meidän laiheliinille 4490 (syntyessä 3120g) ja oman arvioni mukaan pituus olisi nyt noin 58cm (51cm). Käytetään edelleen 50cm vaatekokoa (joistain 56cm) kun on niin laiha tyttö. Housut on vähän lyhyitä, mutta isommat koot ei pysy ylhäällä kun ovat vatsasta niin löysiä :D
Päänympärys oli nyt 38cm. 
Kovasti sanoi lääkäri tyttöä uteliaaksi ja touhukkaaksi. :)
 
3kk neuvola :) (2kk mitat suluissa )

paino 5950g (4980g)
pituus 60cm ( 57cm)
Päänympärystä ei merkannu mut tais olla jotain 43? (37,8)

Terkka kirjotti neuvolakorttiin että : Terhakka, touhukas tyttö, Katse hyvä, Seuraa lelua hyvin.
Kuulo +/+ ja iho persikkainen :)

Kolme rokotetta sai ja hyvin ne otti vastaan :) Rääkäs heti kun rokotteet annettiin mutta rauhoittui sitten heti :)
 
Täällä Tessan 2 kk neuvola, lääkärintarkastus ja minun jälkitarkastus viimein takana. Aikaa siirrettiin sen tuhat kertaa, että ajattelin jo, etten koskaan pääse lääkärille asti :)

Kovasti oli taas tyttö kasvanut ja kun muiden kirjoituksia taas vilkuilin, niin meillä on edelleen isoin jötkylä, vaikka jotkut on käyneet jo 3 kk neuvolassa :D Tällä vauhdilla täällä siirrytään koon 68 vaatteisiin ennen kolmen kuukauden ikää, 62 ollaan käytetty jo yksikuisesta asti.

paino 6440 g (1 kk 5180 g, syntymä 4205 g)
pituus 61,7 cm (1 kk 56,5 cm, syntymä 52 cm)
pipo 42 cm (1 kk 39,5 cm, syntymä 37,5 cm)

Järkyttävää ajatella, että meidän "pienelle" vauvalle on tullut 2 kuukaudessa melkein 10 cm pituutta ja yli 2 kg painoa lisää. Voin kertoa, että illalla itkukohtauksien iskiessä alkaa tuo kantaminen jo hieman väsyttää ja tyttö kun ei ole rauhassa kuin seisovilteen hyppyyttäessä (huomaa heti jos istun ja alkaa huutamaan). Muuten oli kai kaikki ok ja omatkin värkit kunnossa, lääkäri oli aika vähäsanainen tapaus.
 
Meidän pojan 4 kk mitat. Suluissa syntymämitat.

paino 5955g ja pituus 59.5 (3728g ja 49 cm). Sopivan painoinen kuulemma, mutta liian lyhyt :). Lähete saatiin pojan itkujen ja unettomuuden + pulauttelun takia. Itse arvelen refluksia...saas nähdä....

Voimia vauva-arkeen!
 
Takaisin
Top