Vauvan liikkeitä ei tunnu?

Anneli123

Silmät suurina ihmettelijä
osaatteko sanoa onko normaalia, että tunsin vkolla 14 kuplintaa ihan kuin vauva olisi liikkunut noin 3-4 päivää sitten liikkeet katosi ja en ole tuntenut sen jälkeen mitään nyt 16+3? Neuvolassa sanottiin että on normaalia, mutta silti huolestuttaa

Noilla viikoilla ei kannata kamalasta huolestua, pienellä vielä paljon tilaa pyöriä:) liike laskentaakin suositellaan vasta rv 28 jälkeen!
Voithan sä soitella neuvolaan jos ne vois kuunnella sydän äänet esim avoneuvolassa?
Iloista odotusta

Äippä x3 rv 35+5

Mä en tunne vieläkää liikkeitä vaikka on rv 21+5. Istukka on etuseinässä, nii se todennäköisesti vaikuttaa tähän. :(

Joo ei kannata hirveästi noilla viikoilla huolestua ja synnärille jos soittaa niin sanoo samaa kun on niin pienet viikot vielä. Ja samaten totee, että mitään ei voi tehdä.

Kyllä mäki tunsin rv 17 ekat liikkeet, mut en todellakaan päivittäin ennen kuin alkoi viikot olemaan puolessa välissä. Mulla oli myös istukka edessä joka vaimensi liikkeiden tuntua enemmän.

Tuossa vaiheessa sikiö vaihtaa asentoa niin tiuhaan, että liikkeiden tunteminen on ihan arpapeliä. Harvemmin tuossa vaiheessa liikkeitä edes tuntuu! Luultavasti rv 14+ kun tunsit pientä liikehdintää vauva on varmaan sattumalta ollut niin päin, että jotain on tuntunut. Voi mennä vaikka kuinka monta viikkoa, että uusia liikkeitä tuntuu ja silloinkin se voi olla hyvin epäsäännöllistä. Itse tunsin rv16-19 muutaman kerran pientä kuplintaa ja ekan selvän potkun rv19+.

Minulla on kaksoset, joista toisella oli istukka etuseinässä ja toisella takana. Eron huomasi todella hyvin! Minulla oli vaikeuksia tuntea koko raskauden ajan sen vauvan liikkeitä, jolla oli istukka edessä. Tunsin ensimmäiset liikkeet rv 15. Joten ole huoletta. :)

Minäkin tunsin viimeisimmässä raskaudessa liikkeitä jo hyvin varhaisessa vaiheessa rv14. Aluksi olin huolissani kun niitä tuntui niin harvoin, mutta minulla oli istukka edessä ja tosiaan vauva on vielä niin pieni että tilaa riittää pyörimiseen. Komppailen siis muita, ole huoletta :) kyllä ne liikkeet siitä voimistuu ja pian ne tuntuu päivittäin.

Takaisin