Vauvan liikkeet

Mirzukka

Jostain jotain jo tietävä
Kuinka moni tuntee vauvansa liikeet jo? Itse olen alkanut viikon ajan tuntemaan liikkeitä. Se on niin jännä tunne, että aluksi ihan ihmettelin mitä kummaa masussa tapahtuu [:D] Nyt liikkeisiin on jo tottunut. Aika jännää miten pikkukaveri liikuskelee masussa.
 
itse olen tuntenut liikkeet n.rv 17 etiäpäin ja tosiaan voimistuneet on..! Mikä on kyllä helpottavaa! Viimesen parin viikon aikana liikkeistä on tullu päivittäisiä, ei tarvitse kuin hetken olla paikoillaan, ni johan alkaa muljuaminen ja nyt muutaman päivän aikana on tuntunut jo ihan potkuja. Vatsan päältä olen ainekin kuvitellut tuntevani pari liikettä, mutta en mene vannomaan :D
 
Mulla liikkeet tuntuneet noin 16 viikosta alkaen selvästi, sitä ennen semmoisia epämääräisiä joista ei ollut ihan varma. Tosin potkut tuntuvat lähinnä silloin kun köllöttelee sohvalla ja keskittyy, ei vielä arkisessa touhuilussa.
 
Minäkin olen vapusta asti tuntenu liikkeet aivan selvästi.. Mies ei niitä vielä osaa tunnustella vaikka kovasti yrittää. Välillä kun vauva heittää kuperkeikkaa se tuntuu jopa inhottavalta kun tuntuu että sisäelimet pyörii mukana. Mutta aivan ihanaa se on kun vauva ilmoittaa olemassa olostaan joka päivä tiukoin ottein.
Huomenna on rakenneultra että saas nähä kuinka se huitoo kuvatessa [:)]
 
Olin jossain vaiheessa tuntevinani liikkeitä, mutta en ollut varma oliko ne niitä vai ei.
Viime viikolla, eli rv 18+ tiesin, että niitä ne oli [:)][:)][:)]
Vatsan päältä tunsi jopa mieheni liikkeitä lauantai-iltana.
Nyt liikkeitä tuntuu jo monta kertaa päivässä ja ovat välillä "tosi" voimakkaitakin. Ihanaa![:)]
 
mä aloin tuntemaan viikolla19 hiljalleen ja liikkeet voimistuu. Tulee sellainen pakahduttava hyvä olo ja pikkuisesta tulee koko ajan pikkuisen todellisempi. Tähän asti tieto vauvasta on mennyt enemmän järjen tasolla. Mulla on istukka edessä, joten se kuulemma on voinut vähän liikkeitä vaimentaa. Mutta kiva kun nyt tuntuu!
 
Mulla ensimmäiset liikkeet alkoi tuntua vasta viikolla 17. Sitä ennen vain sellaisia hipaisuja, joista ei saattanut olla varma. Minullakin istukka etuseinässä, joten se tosiaan vaimentaa. Ensimmäisessä raskaudessa tunsin ensimmäiset liikkeet jo 15. viikolla, kun istukka ei häirinnyt.
 
Taallakin on liikkeita tunnettu jo useamman viikon, mutta nyt noita muljahduksia tuntee paivittain :) vatsan paalta toisinaan tuntee potkuttelua mutta harvemmin, taytyy mukulan olla otollisessa asemassa etta potkuja tuntee. Mutta muljahtelua siis enempi kuin potkuttelua :) valilla tulen karsimattomaksi jos ei vauvasta ole kuulunut hetkeen mitaan ja alan jannittaa etta mitas nyt?? Mutta niin ovat varmaan hermoilleet muutkin![8|] Meilla on ultra ensi viikon tiistaina ja sita innolla odotamme :)
 
ekat liikkeet tunsin rv 15+6 [:)] eivät ole vielä päivittäisiä ja sekos saakin minut välillä huolesta sekaisin.. [&o]
kai ne pian tuntuu useammin kun vauvalle tulee kokoa [:)]
 
Täällä myös hentoja ilmeisesti kääntymisiä tuntui jo rv 15, mutta välillä menee monta päivää ilman mitään selkeitä tuntemuksia. Kaipa tuossa parin viikon päästä sitten pääsee kunnolla tunnustelemaan.

Minulle kukaan ei vielä ole maininnut missäpäin istukka on, joten en tiedä vaimentaako se vai ei. Ekassa ultrassa kätilö oli sitä mieltä että kohtu on edessä. Lääkärineuvolassa viime viikolla taas lääkäri sanoi, että kohtu on taaksepäin kallellaan. Tiedäpä sitten...
 
Cassandra: Ihana kuulla! Täällä liikkeitä ei vielä tunne joka päivä ja aina illalla huolestuttaa ellei kertaakaan muljahda. Mutta kärsivällisesti yritän odottaa, että täälläkin tuntuisi säännöllisesti merkkejä siitä, että tulossa ollaan. [:)]
 
ultrassa todettiin etta istukka on mahan etuseinassa eli pehmentelee potkuja mukavasti, silla onkin tuntunut vaan kyljen puolella :) tuntuis etta vauvalle on kehittymassa uni rytmi kun tietaa jo etta millon voi odotella potkunyrkkeilya :)
 
yhyy, mä en oo huomannu vielä mitään!:( eikä kukaan ole edes arvaillut mitään kohtuni sijainnista.. maha näkyy reippaasti, muttei vieläkään (20+2) mitään tunnu.. harmi.
 
Täällä kans reilu viikko tunnettu selviä potkuja! Oli se kyllä aikas ihana tunne kun ensimmäisen kerran tajusi että tää oli nyt SE. [:)] Mutta tosiaan ihan kuin iso kupla poksahtaisi.
 
Ihanaa kun muillakin on samanlaisia tuntemuksia [:)] Itse tajusin tuntevani näitä myös jo aiemmin, mutten osannut aavistaa että ne ovat juuri niitä liikkeitä Liikkeet ei kyllä aivan päivittäisiä ole, mutta usein niitä tuntuu. 
 
tänään kertoivat, että istukka on kohdun etuosassa, mikä siis vaimentaa potkuja. puoltoista kk ennen la:ta pitäisi vielä mennä ultrassa käymään, kun istukka ulottuu niin alas..

ehkäpä sitä vielä joku päivä niitä potkuja tunnistaa!
 
Täällä liikkeet tuntuvat päivittäin ja yleensä 2-4h välein. Istukka on kuulemma edessä, siksi ne tuntuvat vain alhaalla ja sivuilla (yleensä alhaalla). Eilen mieskin tunsi ensimmäisen kerran liikkeet kun laittoi illalla käden vatsalleni.
 
Luulen tuntevani liikkeitä, varma en ole :D istukka mullakin edessä vaimentamassa. Melko alhaalla ja sivuilla on tuntunut viikon ajan jotain.. 
 
Jeee! [:D] Pitää nyt vähän hehkuttaa kun meidän tyttönen oli illalla niin vilkaalla päällä, että oikein nätisti potki ja paljon että mieskin tunsi ensimmäistä kertaa liikkeet!
 
ALKUPERÄINEN: Krista87

Jeee! [:D] Pitää nyt vähän hehkuttaa kun meidän tyttönen oli illalla niin vilkaalla päällä, että oikein nätisti potki ja paljon että mieskin tunsi ensimmäistä kertaa liikkeet!

 
Oih ihanaa [:)] Täälläkin halutaan että mies tuntisi jotain.
 
Takaisin
Top