Vauvan liikkeet

Florette

Vauhtiin päässyt keskustelija
Elokuiset 2026
Ajattelin alottaa tästä nyt ihan ketjun koska onhan tää nyt sellanen ”iso aihe” raskauden mittaan. 🥰 Ja voi sit tän alla jutella kaikesta tähän liittyvästä!

Mut mua kiinnostas kuulla onko joku jo tuntenu vauvan liikkeitä tässä raskaudessa. 🤩 Jos niin millä viikolla ja miltä se tuntu? Tai muistatteko millä viikolla ootte aiemmissa raskauksissa tuntenu ekat liikkeet?

Mä en muista tarkkaan miten oon yleensä tuntenu, voisko olla et joskus rv 16-18 paikkeilla…?

Nyt tässä raskaudessa oon jo jonkin aikaa mukamas ollu tuntevinani jotain aivan heiveröistä ohimenevää ikäänku perhosten siipien havinaa joskus tuolla syvällä alavatsassa. Oon miettiny et voiko olla et oisin tuntenu vauvan? Ja tänään (12+1) tuntu kaks kertaa sellanen tunne että TUNSINKO oikeesti vauvan?! Vai kuvittelinko vaan. Nyt tuntu sellaselta erilaiselta, jotenki isommalta ja vahvemmalta ja lähempänä mahan pintaa. En ees pysty nyt täysin muistaa tai kuvailla miltä se tuntu mut ihanku siltä että tuntisin et vauva liikkuu. 😍 Olin aivan innoissaan koska odotan kyllä liikkeitä niin paljon. 😍 Jotenki tuntuu että se todistais mulle että vauva on elossa. 😍 Ja tois toivoa siitä et kaikki menis hyvin. ❤️ Oon niin innoissani tästä vauvasta, ihanku enemmänku koskaan ennen. ❤️❤️

@Florette wau 😍 mulla meni kyllä viimeksi pitkään ennen kuin tunsin mitään kun istukka oli silloin edessä. Nyt muotoutuu luultavastikin myös eteen. Olisiko ollut noin vk 20 ja poika oli rauhallinen kaveri mahassa 😍

Mulla alkoi tuntumaan siinä rakenneultran tienoilla potkuja, ekassa toki ei tiennyt miltä tuntuu niin senkin takia meni aika kauan että huomasin. Mut kuopus ei ollut vielä noin pienenä kauheen liikkuva, +32 olikin sit jo niin kova liikkumaan ettei ollut hetkeäkään paikalla eikä tänä päivänäkään malta olla paikallaan🤣

@Cataleya meillä taas alkoi se meno vasta kun poika sai jalat alleen 😆 nyt onneksi jo malttaa vähän olla paikoillaan 🤭 mahassa oli tosi rauhallinen kuten myös vauvana.

Kolmosen ja Nelosen kohdalla oli molemmissa etuseinäistukat. Meni puoleen väliin että Rupes kunnolla ja päivittäin tuntumaan liikkeet.
Nyt tuntuu vielä kovin kaukaiselta ajatukselta sellaiset 🤣

Dopplerin vois kohta kaivella esille, sydänäänet kuuluu yleensä rv 10 ->

@KaraMamma88 ootko kokenut tuon dopplerin hyväksi? Muistan, että itse ajattelin ekassa raskaudessa etten uskalla ostaa jos en oman rähmäkäpälyyteni takia saa ääniä kuuluviin niin sit hirveä paniikki 😆

@KaraMamma88 ootko kokenut tuon dopplerin hyväksi? Muistan, että itse ajattelin ekassa raskaudessa etten uskalla ostaa jos en oman rähmäkäpälyyteni takia saa ääniä kuuluviin niin sit hirveä paniikki 😆
Joo kyllä se on tuonut mielenrauhaa useiden km jälkeen. Parin kympin sijoitus on käytössä nyt kolmannessa omassa raskaudessa ja oli se myös lainassa kertaalleen.

Itsellä on kanssa doppleri käytössä. (Angelsounds doppler jpd-100B). Tällä hetkellä on vasta rv 9+1, niin en oikein tiedä kuuluuko mitään.

Vatsan sivuilla on valtimoita ilmeisestikin, niin onko lie oma sydänääni minkä tällä hetkellä havaitsee 😊 Aluksi tosiaan luulin kuuntelevani, että olisiko vauvan.. En tiedä kuuluuko olevinaan hetkittäin jokin nopeatempoisempi syke muutaman sekunnin, mutta ehkä kuvittelua vielä tässä kohtaa (?) Joten vielä tässä sykkeitä odotellessa 💖

Ajattelen kyllä, että saattaa tuo olla hyvä laite kuitenkin. Pitää vaan sitten jatkossa olla hätääntymättä liikoja jos ne äänet ei aina kuulu, luulisi että välillä kuitenkin kuuluisi, ja jos ei useampiin päiviin tai viikkoon kuulu, niin sitten tarkempaan tutkimukseen..

Mulla löytynyt kans dopplerilla sykkeet. Aika pitkään saanu ettiä ja sit vauva tullu piipahtaa hetkisen dopplerin alla että on selkee syke kuulunu 😂 nyt 10+1 mutta kuulin jo 9+0 aikoihin.

Välillä tuntuu hentosia kutitteluja alavatsalla, kun on jo neljäs lapsi tulossa niin on herkkä tuntemaan erilaisia alavatsan tuntemuksia 😁

Vitsiläinen juu, no nyt tänään 9+2 pystyi erottamaan sykkeen, joka kuin junan puksutusta 🥰
Aamusta yritin, ei lainkaan mitään, vain oma n.70/min syke löytyi.

Sitten aamupalan jäljiltä kuuluu. Josko murunen sai energiaa (?) ja meni otollisempaan asentoon (?) Kaikenlaisia omia teorioita tässä kehittää 🤭 Tätä puksutusta kuitenkin pystyi kuuntelemaan ihan tovin.

Huojentavaa tuo myös, kun raskauden oireet näin aaltoilevat. Välillä esim rintojen arkuus ja turvotus katoaa. Huono-olokin mietonee ja eikä hajut oikeastaan ällötä. Kaipa sitä sitten pitää osata vähän rauhoittua 😅 että todennäköisesti hyvin on kaikki, vaikka oireita häviäisikin tai lievenisi. Luulisi että oireita ilmaantuu sitten taas 🤷‍♀️

Tsempit kaikille! 💖🤗

Mulla löytynyt kans dopplerilla sykkeet. Aika pitkään saanu ettiä ja sit vauva tullu piipahtaa hetkisen dopplerin alla että on selkee syke kuulunu 😂 nyt 10+1 mutta kuulin jo 9+0 aikoihin.

Välillä tuntuu hentosia kutitteluja alavatsalla, kun on jo neljäs lapsi tulossa niin on herkkä tuntemaan erilaisia alavatsan tuntemuksia 😁
Hauskaa kuulla kaikista hentosista kutitteluista, kuplimisista ja kalan pyrstön hipasuista 😍😁

Tunnetko hipaisuja siis jo viikolla 9-10? 🤗

Takaisin