Vauvan liikkeet

Bella Swan

Moderaattori
Staff member
Administrator
Maalisäidit 2020
Milloin tunsit ensimmäistä kertaa vauvan liikkeet? Miltä ne tuntuvat missäkin raskauden vaiheessa?
 
Molemmissa pitemmälle edenneissä raskauksissa olen tuntenut liikkeet melko aikaisin, n.rv12-13. Sellaista pientä hipsutusta ja kuplintaa. Siitä ne sitten ovat vahvistuneet asteittain. Nyt viimeisellä kolmanneksella liikkeet tuntuvat kuin jalka tulisi vatsasta läpi ja koko maha heiluu.
 
Rv 15 muistaakseni, tökkäyksiä. Myöhemmin muljuntaa tökkäysteb lisäksi. Ne kuuluisat ”perhosen siivet” on mulle vieläkin mysteeri. :hilarious:
 
Ensimmäisen kanssa tunsi liikkeet tosi myöhään, koska oli vauva oli niin takana.
Tämän nykyisen kanssa muistaakseni viikolla 16-17.

Mitään kuplimisia ja perhosia en hetkisessä työelämässä huomannut lainkaan, en ensimmäisen enkä tämän toisenkaan kanssa
 
Kuinka paljon teillä vauvat liikkuu viimeisellä kolmanneksella. Alan olla todella huolissani, esikoiseen nähden vauva todella rauhallinen. Nyt rv 30+5 ja edelleen vauva tuntuu liikkuvan vaan kerran päivässä hetken. Neuvolassa sanotaan että hän on vaan rauhallinen ja kaikki vauvat ovat erilaisia, mutta kyllä ihmetyttää. Muutenkin on aina enemmän "möyrinyt" alhaalla kuin että potkisi selviä potkuja. Jo alusta asti ihmetellyt kun hän oli ultrassa aina kohdun pohjalla kippurassa liikkumatta. Maha on kyllä jo heilunut liikkeestä yms mutta aika harvinaista herkkua että olisi niin villillä tuulella, että näkyisi ulos päin. Muilla vastaavaa?
 
Kuinka paljon teillä vauvat liikkuu viimeisellä kolmanneksella. Alan olla todella huolissani, esikoiseen nähden vauva todella rauhallinen. Nyt rv 30+5 ja edelleen vauva tuntuu liikkuvan vaan kerran päivässä hetken. Neuvolassa sanotaan että hän on vaan rauhallinen ja kaikki vauvat ovat erilaisia, mutta kyllä ihmetyttää. Muutenkin on aina enemmän "möyrinyt" alhaalla kuin että potkisi selviä potkuja. Jo alusta asti ihmetellyt kun hän oli ultrassa aina kohdun pohjalla kippurassa liikkumatta. Maha on kyllä jo heilunut liikkeestä yms mutta aika harvinaista herkkua että olisi niin villillä tuulella, että näkyisi ulos päin. Muilla vastaavaa?

Mulla molemmat liikkunut ihan sinne synnytykseen asti tosi paljon, mutta kun odotin ensimmäistäni ja valittelin kun vauva liikkui niiiiin paljon niin äiti kehotti katsomaan peiliin kun oon itsekin ollut ihan hirveän kova liikkumaan ja potkimaan. Mun nuorempi veli taas oli kuulemma ihan hipihiljaa kohdussa, ja äiti oli jossain kohtaa ihan vakuuttunut että lapsi on kädetön ja jalaton kun neuvolassa vakuuteltiin että elossa se on ku syke kuuluu. Ja ihan siis kaksi kättä ja kaksi jalkaa veljellä on, ja muutenkin kaikin puolin normaali ja aktiivinen tyyppi. :p

Mutta uskon kyllä että sitä jotenkin enemmän on taipuvainen huolestumaan vähistä liikkeistä jos ensimmäinen on ollut kova liikkumaan... Eli koita vaan olla stressaamatta ja luota siihen että vauva vain odottelee sitä että ulkomaailmassa on sitten enemmän tilaa liikkua!
 
Takaisin
Top