Vauvan liikkeet

Onko teillä liikkeet voimistuneet paljon viikkojen mennessä eteenpäin? Jossain luki, että vauva liikehtii nyt viikoilla 24-28 paljon, kun pikkuisella on tilaa telmiä :) Meidän pallero on kyllä ottanut kaiken mahdollisen tilan käyttöön sulavilla ninjaliikkeillään - milloin monottaa mistäkin suunnasta :grin Mieskin jo eilen säikähti, kun maha liikkuu joka suuntaan palleron ollessa vauhdissa :Heartred
 
On todella, niista alun pikkuhipaisuista nykyiseen zumbaamiseen, maha todellakin muljuaa sen nakoisesti, etta vatsanahan lapi yritetaan ulos, ja potkut on todella voimakkaita! :grin Nytkin parhaillaan makaan sangyssa ja katselen muljahtelevaa mahaa. Duunissa taas erityisestI huomaa, kuinka vave ei tykkaa kun istun, ja potkii ihan sikana. Kotona aika meneekin enimmakseen vaakatasossa, joko sohvalla tai sangyssa. :rolleyes:
 
Täälläkin vauva on selkeästi vilkkaimmillaan, päivittäin tuntuu potkuja ja töykkäisyjä ja aina ties mihin suuntaan. Tänään neuvolassa terkka testaili, että taitaa olla perätilassa. Onneksi on vielä hyvin aikaa ja tilaa kääntyä...

En muista että kahdessa edellisessä raskaudessa olisi jo tässä vaiheessa ollut näin isot sembalot vauvalla, joten vähän jännittää millainen elohiiri sieltä syntyykään. :D Tosin edellisissä oli istukka edessä vaimentamassa tuntemuksia. Nyt se on ylhäällä, joten varmasti senkin vuoksi liikkeet tuntuu (ja näkyy!) jo selkeämmin.
 
Meillä on kanssa muodostunut jo päivärytmi, on aamuzumbat, iltapäivähippalot ja sitten illalla monen tunnin potkunyrkkeilyt aina tonne puolille öin. Vauveli majailee vielä pää ylöspäin, ja omista tuntemuksista päätellen käyttää tilan hyväkseen kun liikkeitä tuntuu vähän joka puolella :) On hauskan näköistä kun maha hyppii, mutta olen jo muutaman kerran esittänyt toiveen ettei äitiä tarttis monotella rakkoon tai kohdunkaulalle, kiitos... :)
 
Eilen oli hassua, kun vaavi monotti mahassa ja sit jos taputtelin tai rapsuttelin mahaa siitä kohtaa missä potku tuli niin hetki sen jälkeen tuli aina uutta potkua samaan kohtaan :grin
 
Kiitos, mä mietinkin tarkoittaisko vauvan asentoa, mutten ollut varma koska mietin et miks jo viikolla 27 se ois merkattu n.korttiin ku eihan vielä vauva oo kääntynyt pysyvästi..
 
Madmasel, mulle lääkäri sanoi kun käytiin vkolla 24 ultrassa, että baby on raivotarjonnassa ja näyttää olevan aika alhaalla. Vaikkei ollut tietysti vielä kiinnittynyt, niin epäili että tässä asennossa pysyy, kun on itsensä niin hyvin jo lähtöasetelmiin puskenut. Toki kyseessä on mulle kolmas, joten ehkä lantio(?) antaa helpommin tilaa "humpsahtaa" alemmas.

Uskoisin, että kokeneempi kätilö saattaa tunnustelemalla uskaltaa antaan samanlaisen arvion.
 
Meilla vave on jokaisessa ultrassa ollut paa alaspain, viimeksi mainitsivat myos, etta on tosi alhaalla ja oli vahan vaikeuksia saada paata mitattua. :)
 
Takaisin
Top