Vauvan liikkeet

Suhwi

Näppärä viestien naputtelija
Eli siis milloin tunsitte varmuudella vauvan liikkeet? Itse odotan esikoistani ja viikkoja on nyt 15+2. Tiedän, etten varmaan tunne liikkeitä vielä moneen viikkoon mutta olis silti kiva tietää millon suurin piirtein niitä odottaa. :) Vauva on kuitenkin hyvin liikkuvainen ultran ja sydänäänien kuuntelun perusteella. NT-ultrassakin sillä oli kunnon jumppatuokio.. :)
 
Esikoista odottaessa tunsin muistaakseni rv 18 tai 22,jompi kumpi. Tuntui sellaselta höyhenen pyyhkäisyltä ja sitten myöhemmin sit kunnon potkuja kylkiluita kohden :D
 
Ekassa raskaudessa varmuudella oisko ollu rv 17-18 (en muista X) ), tokassa tuntui jo rv 14 ja nyt viimeisellä kierroksella tuntui rv13.  Helpompihan ne on tosiaan tuntea kun on jo kokemusta mitä pitäis odotella.  Ekat liikkeethän tuntuu semmosena kevyenä kuplintana tai värähtelynä.
 
Olen tuntenut jo. Mutta suoraan sanottuna en ole uskaltanut kertoa juuri kenellekään koska olen ensiodottaja ja tuntuu ettei minua kukaan uskoisi, että näin aikaisin voin tuntea. Tunnen ne itseasiassa tälläkin hetkellä, kohdun sisällä joku höyhensarjalainen hivelee oikeaa puolta.

Edit: Tällä hetkellä siis 14+2
 
Ensimmäisen kerran viikolla 18-19. Sillon tajusin että olin tuntenu niitä viikolta 16 alkaen mutten vaan tienny sillon että ne on vauvan liikkeitä :)
 
Olen alkanut tuntea muljahduksia ja pieniä koputuksia vasta nyt viikoilla 21-22. Etuistukka on vaimentanut liikkeet tähän saakka, ja nytkin ne tuntuvat parhaiten kun masukki on jomman kumman kyljen puolella.
 
Takaisin
Top