vauvan liikkeet

Juhannuksena rv 15+6 makasin selällään sängyllä yrittäen vähän levähtää (puhuen samalla tätini kanssa puhelimessa) ja tunsin masussa jotain taianomaista, ihan kuin kuplintaa. Kerroin asiasta tädilleni ja hän sanoi, että ne olivat varmaankin vauvan liikkeitä. Lomani jatkui juhannuksen jälkeen "kiireisenä", enkä ehtinyt oikein enää kuulostalla masuani.

Meni kolmisen viikkoa (reissatessa), enkä tuntenut samanlaista tunnetta ollenkaan. Vain sellaista jännää painetta aika ajoin. Ystävälläni on laite, jolla kuulee sydänäänet, joten sain kuulla Sykerön sykkeen rv 18+5. Samalla kertaa tuli potku - kuulosti tosi voimakkaalta laitteessa, mutta tuntui vain pienen pieneltä hipaisulta masussa. Nyt, kun taas työt jatkuivat, niin koitan aina iltaisin rauhoittua kuuntelemaan ja tunnustelemaan masuani. Samoin mieheni tunnustelee masuani, eikä malttaisi odottaa, että hänkin tuntisi lapsensa liikkeet. Eilen hän väitti tunteneensa jonkun terävän iskun, mutta en kyllä tiedä, oliko se vain hänen kuvitelmaansa, sillä se ei tuntunut mulla ollenkaan.

Innolla odotan, että liikkeet voimistuvat ja säännöllistyvät, jotta voin joka päivä kommunikoida pikkuiseni kanssa... emoticon

Mä aloin tuntee liikkeit tai pientä tökkimistä joskus rv.16. Ja ne on vahvistunu viikko viikolt. Toissapäivänä istuin koneen ääres ja tuntu aikaa kovaa liikkeet niin kokeilin sit kädel vatsan päältä (alavatsa) ja must tuntuu et vauva potkas. :D Tänään sama. Liikkuu ihan hirveesti. Voiko ne tuntee jo ulkoopäin vai oonko vaan kuvitellu/toivonnu nyt on rv.19+2?

Syyskuisista tulin kommentoimaan :) Manda90 Ensimmäisessä raskaudessa mieheni tunsi ensimmäiset liikkeet vatsanpäältä rv 17+2. Eli on hyvinkin mahdollista että olet tuntenut! Nyt tässä toisessa raskaudessa olen laittanut ylös vain, että päälle päin potkut alkoi näkymään rv 16+5 :)

okej! Luulin tosiaa et tuntisin ne ulospäin vasta parin viikon päästä... Ihana ku tietää et mahas on elämää. :)

Mä oon tuntenut viikon verran sellasia pieniä tökkäyksiä navan ala puolella, mutta en ole varma ovatko ne pikkuisen potkuja. Esikoinen tulossa niin ei ole aikaisempia kokemuksia noista liikkeistä :)

Olen nyt viikolla 17 ja liikkeitä on tuntunut jo jonkin aikaa. Aluksi en ollut varma, onko vain kyseessä suolen toiminta, mutta nyt kun ne ovat voimistuneet, niin niitähän ne ovat. Kuitenkin liikkeitä ennemmin tunnen mahassani "möykkyjä". Onko ihan normaalia? :D Eli joskus aivan alavatsassa on sellainen kova möykky ja joskus navan alapuolella, paikka aina vaihtelee. Ensimmäinen raskaus menossa, joten ei oikein tiedä, mitä pitäisi odottaa. Nämä möykyt tulivat kyllä täysin yllätyksenä, luulin, että sitä tuntisi pelkästää liikkeitä/potkaisuja.

Tänään kun selälläni lepuuttelin niin yhtäkkiä alko tuntumaan painetta navan alapuolella ja ihan kun sellanen kova möykky olis liikkunu :D kädellä selvästi tuntu :)

Kovasti on alkanut vihdoinkin potkuja tuntumaan. Neuvolassa ja ultrassakin on sanottu että vilkas lapsi on mahassa :)

Viime yönä vauva taas riehu mahas niin laitoin valon päälle niin huomasin potkut ulospäin. Aikasemmin en oo ees tajunnu kattoo tommost. Vastahan sain tietää raskaudesta. :o Oon ihan ihmeissäni mut ihanaa se on. <3

Mä olen rv 18 lähtien tuntenu pientä pulputusta, en tiedä oliko vauva vai suolisto :D
tuntuu et suolet purnaa päivittäin.

Mut eilen Rv 21+4 tuli sellanen niitti masuun, et sen jopa näki!

mä melkein laskin alleni ja kiljuin varmaan 5 min :D
kyllä isikin sai sitten tuntea koko illan potkuja..
ja veitikka jatkoi heti aamusti mamin potkimista <3

Moi!

Mulla tuntu ekat liikkeet (jos ne nyt niitä oli) tuossa parisen viikkoa sitten ja viikkoja tällöin oli kasassa 17+6. Sen jälkeen ajoittain tuntunut selviä potkuja :) Keskiviikko iltana (19+1) tuntu selvästi ulospäinkin vauvan liikeet. :) Oli ihanaa, kun raskaus alkaa päivä päivältä olla konkreettisempaa <3

Takaisin