Vauvan levottomat yöt

Kyfi6791440

Oman äänensä löytänyt
Minulla on 5kk vanha poika, joka aiemmin nukkui yönsä suht hyvin. Eikä yöllä välttämättä aina edes herännyt syömään. Mutta nyt alkanut nukkumaan yönsä levottomasti. Menee nukkumaan 19-20 aikaan, nukkuu tunnin juo maitoa ja nukahtaa uudelleen. Herää yöllä 1-4krt syömään, välillä yritän tutilla niin rauhoittuu ja jatkaa uniaan. Nyt mennyt muutaman kerran vähän myöhemmin nukkumaan, mutta sitten taas aamulla herää ja pitää nousta aiemmin kuin ennen.
Voiko uusien asioiden oppiminen tehdä vauvan öistä levottomia?
Hampaita ei näy ainakaan vielä. Hieman masuvaivainen on.

Nukkumaan menokin on aina hankalaa ja alkaa käydä selkäni päälle,kun ei suostu nukahtamaan muutakuin syliin. Välillä saa tunti tolkulla kävellä ja hyssytellä, että poika suostuu nukahtamaan. Olisiko tähän nukahtamiseen jotain vinkkejä?

Milloin olette siirtäneet vauvan omaan huoneeseen ja onko siitä ollut mitään hyötyä?

Kiinteitä meillä on syöty jo muutaman kuukauden ja korvikkeella mennään. Kiinteiden aloituksen myötä ei minusta nukkumiseen ole vaikuttanut mitenkään.

Mitä touhuatte 5kk ikäisen vauvan kanssa?

Kiitos jos joku vastailee!
 
Me annettiin illalla velli tuttipullosta, että saisi nukuttua pidempää yöllä ja uuden oppiminen kyllä tulee uniin.

Meillä poika siirtyi pari viikkoa päälle kaks vee omaan huoneeseen.

Iltasyötöt hoidettiin tuttipullolla niin, että sai levätä jalkojen päällä minä itse V asennossa ja vauva kasvot minuun päin ja jalat mun masulla ja yleensä nukahti siihen ja kanto sänkyyn

:)
 
Meillä ei vellillä ollut vaikutusta. Ajattelen vain, että tämä on vain vaihe joka menee ohi ja poika alkaa nukkumaan yönsä paremmin! :)
Neuvolassa vain sanoivat, että voi miettiä omaan huoneeseen laittoa, mutten tiedä raaskiiko sitä vielä :D mutta liekö siitä haittaakaan jos kokeilee.
Eniten uuvuttaa pojan nukkumaan laittaminen kun sitä tosiaan saa välillä kanniskella sylissä ja hytkyttää, että malttaa nukahtaa. Ja saa olla kunnolla unessa ettei herää kun lasken omaan sänkyyn.
 
Iso kiiitos vastauksestasi! :) Yöllä kerran tai ehkä pari olen laittanut tuttia tai uniriepua naamalle ja on sen jälkeen jatkanut uniaan. Muutamana viime yönä kerran olen kolmen aikaan syöttänyt, jatkaa aika hyvin uniaan sen jälkeen. Mennyt nyt illalla viimeistään puoli 8 nukkumaan, mutta alkanut heräämään jo kuudelta ehkä hieman ennenkin. Eikä suostu sitten enää jatkamaan uniaan.
Mietinkin että jos siirtäisi hänet omaan huoneeseen, niin mahtaisiko nukkua aamulla edes sinne 7 asti, johon yleensä on nukkunut. Mieheni herätyksello soi joka toinen viikko 04.45, jos vauva havahtuu siihen jotenkin ja siksi herää jo niin aikasin eikä enää saa nukutuksi.
Vauva tosiaan oppinut kiljumaan, höpöttelemään ja päristelemään, myöskin kääntyilemään hieman, niin varmaan unissaan niitä harjoittelee.

Minkälainen rytmi teillä päivisin on? Milloin syötte ja paljonko, otatte päikkäreitä, kauan ne kestävät? :)
 
Kiitos vastauksesta.
Taidan kokeilla laittaa pojan omaan huoneeseen. Tuskin siitä haittaakaan ole :)
No meillä ei ihan kellon tarkkaa rytmiä ole. Viimeistään 7 aamulla ollaan jo hereillä. Maidot ja puurot syödään ja aamupesut tehdään ja vaatteet vaihdetaan. Siinä sitten seurustellaan ja lattialla oleillaan. Aika maksimissaan 2 tuntia jaksaa olla hereillä tai sitten alkaa kiukuttelut. Eli n. Puol9 - 9 päikkärit. Sitten kun herää niin maitoa, vaipanvaihtoa ja sosetta. Leikkiä ja seurustelua. Seuraavat päikkärit saattaa nukkua parvekkeella, kestoltaan ovat parisen tuntia. Herätessä taas samoja juttuja leikkiä ja syömistä. Ottaa yleensä vielä ainakin yhdet päikkärit, ehkä toisetkin. 19-19.30 on mennyt yöunille. Välillä herää sittenkin vielä tunnin päästä, syö maitoa ja jatkaa uniaan. Herää ainakin kerran yöllä n. 03 aikaan syömään. Välillä saattaa herätä myös vielä 05 aikaan kun miehen herätyskello on soinut. :)
Päivällä jos nukkuu sisällä on 50min pituiset päikkärit ihan maksimi minkä poika nukkuu. Ulkona sitten vähän kauemmin. :)
 
Takaisin
Top