Vauvan laskeutuminen

Thellu

Jostain jotain jo tietävä
Onko kellään vauva jo laskeutunut? 
Mulla alkaa viikot käymään jo tosi vähiin eikä vauva ole vielkään laskeutunut.. On ollut pää alaspäin ja raivotarjonnassa jo monta viikkoa mutta vielä on kuulemma korkealla... Elättelin jo toiveita että vauva olisi vihdoin laskeutunut kun "alakerta" on ollut nyt kohta viikon erittäin kipeänä niin toivoin että kipu johtuisi siitä että vauva olisi laskeutunut.. mutta pettymään jouduin kun eilen neuvolassa tunnusteli terkka vauvaa..
muistaakseni esikoinenkaan ei laskeutunut kun vasta synnytyksen alkaessa, mutta sillon mentiinkin sitten se kaks viikkoa yli.. 
oih ja voih, toivottavasti tää raskaus ei menis sitä kahta viikkoa yli, oli kyllä tuskaiset ne "ylimenevät" viikot edellisessä raskaudessa että..:)
 
Itsellä neuvolassa terkka totesi jo viime viikolla rv 36+1 vauvan laskeutuneen häpyluun alle lantioon, ei enää tuntenut päätä vaan sanoi että tuntee hartian käteen. Tänään oli neuvola rv 37+1 ja edelleen tuntui vauva painuneen alaspäin. Itse siis elättelen kovin toiveita et tulis ennen LA mutta eihän tuo välttämättä meinaa yhtään mitään.. voi olla et peipi köllöttelee tiukassa vielä usean viikon ja ylikin! 

Luulisin Thellu kuitenkin että jotain muutoksia ja ainakin jonkinlaista vetovoimaa sinussakin tapahtuu jos kerran alakerta kuitenkin kipuilee, oon ite lukenut juttuja (kyllä, netistä ;)) missä vauva on vasta ihan just ennen syntymää humpsahtanut alaspäin joten älä menetä toivoa etteikö vois syntyä hieman aiemmin kuin sun ensimmäisesi! :)
 
Hei Thellu ja muut!

Juuri tulin neuvolasta ja nyt oli minun vaavi laskeutunut lantioon! Jes - toki voi siellä viihtyä (kuten terkkarikin sanoi) usean viikon vielä, mutta ainakin jotain edistymistä - jännää! Ja juuri samalla lailla sanoi minun terveydenhoitaja kuin sinullekin Carousel, ettei enää päätä tunne, eli lantiossa se on.

Thellu saattaahan se yks, kaks laskeutua sinne lantioon vaikkapa ylihuomenna tai viikon kuluttua - no worries. :) Kyllä se sieltä tulee - enemmin tai myöhemmin. Toki toivomme, ettei ole tuskaista loppuraskautta, niin kuin sinulla ilmeisesti edellisen kanssa ollut. Voimia Thellu!

 
 
Hihii kiitos kannustavista kommenteista tytöt :)

Juu, enpä ole koskaan kuullut että kellään olisi vauva massuun kokonaan jäänyt.. Täytyypi vain lohduttautua että eiköhän tässä neljän viikon sisään vauvan ulos massusta saa :)

Täytyy vain yrittää nauttia näistä viimeisistä viikoista esikoisen kanssa kahdestaan, kun vielä saadaan tehdä mitä haluamme ja kulkeminen on helppoa :)
 
Moikkis,
Mulla on masussa jo varmaan tosi ahdasta. Vauva ei ole laskeutunut lainkaan mikä ilmeisesti johtuu siitä että istukka on tiellä. Kohtu on ihan kylkiluissa kiinni ja vauva potkiin vähän minne sattuu. Niin kylkiin kuin ylöspäinkin. Ruoka annokset on tosi paljon aiempaa pienempiä kun ei mahaan enää mahdu mitään vauvan viedessä kaiken tilan...Esikoinen laskeutui jo useampi viikko ennen synnytystä, joka silloin vähensi mukavasti närästytä. Siihen ei siis liene tulossa helpotusta ennen ensi viikkoa.
 
Moi!
Mun vauva ei ole laskeutunut, kuulemma aikas ylhäällä vielä tuntuu pää. Jossain vaiheessa jo kuvittelin tuntemusten perusteella että olis laskeutumassa, mutta se olikin sitten varmaan liitoskipuja ja sitä kohdunsuun kypsymistä mun kohdallani. Raivotarjonnassa tää onneksi on viihtynyt jo pitkään. Mutta ehtiihän tää vielä etenkin jos sinne LA:n paikkeille päästäisiin, tai tulee sitten alas vasta synnytyksen alkaessa jos niikseen on, eiköhän sieltä tosiaan ulos kuitenkin tulla :D
 
Hei huhtimammasiskot!

Lueskelin aiheesta ja sain selville, että vauvan laskeutuminen voi tapahtua synnytyksen aikanakin, eli no worries jos vauvanne ei ole vielä laskeutunut! Niin ja samalla sain myös selville, että vauva tosiaan voi siellä lantiossa olla monta viikkoa. Vauvan laskeutuminen ei varsinaisesti siis "enteile" synnytyksen alkamista.

Miltä teistä jolla vauva on laskeutunut se tuntuu? Minä ainakin huomaan aina noustessani ja pystyssä ollessani sellaista painon tunnetta tuolla häpyluun alueella. Ei varsinaisesti tunnu siis siltä, että jotain olisi jalkojen välissä, vaan sellainen painon tunne alapäässä, jotenkin hankala selittää sitä! :D Ei kovin miellyttävän tuntoista ole tämä.. No ei kestä enää kauaa tätäkään tunnetta.

Voimia kaikille ! :)

 
Mulla on tuollainen samanlainen tunne häpyluun paikkeilla..mulla rv37+1 ja ei lääkärin mukaan vielä ainakaa laskeutunut..raivotarjonnassa kyllä,mutta ilmeisesti pää kuitenkin suht ylhäällä vielä.:) Mulla on pientä hengenahdistusta, ja kuulemma siitäkin voi huomata,onko vauva laskeutunu jos tää ahdistus loppuu..kun ei vauva paina enää kauhkoja yms. Eipä kellään vauva ole masuun jäänyt,että eiköhän se sieltä tule ulos! :) eli nämä tuntemukset alapäässä voi johtua ihan kaikesta muustakin.
 
Heippa!
Täälläkin käytiin juuri neuvolassa ja samassa asennossa pikkuinen on pysytellyt pitkään. Ei ollut vielä laskeutunut, mutta jospa se siitä ainakin viimeistään synnärillä sitten. :) Kovasti jo haluaisi pienen syliin, mutta saapi ihan rauhassa kasvaa masussa, niin kauan kuin haluaa. Tsemppiä loppuodotukseen!
 
Täälläkin närästys ja hengenahdistus taitaa kertoo siitä millä korkeudella vauva viihtyy. Närästys nyt on ''vaan'' närästystä jos näin saa sanoa, vaikka onkin ihan hirveetä ja polttelevaa, mutta hengenahdistus käy joskus aika pelottavaksikin. :-O
 
Takaisin
Top