Vauvan kotiinlähtövaatteet

Sarppari

Jostain jotain jo tietävä
Mitä ootte pakkaillu vauvalle vaatteiksi sairaalasta pääsyyn? Aloin miettimään että hetkonen, mistäs minä tiedän kuinka pientä vauvaa puetaan kesällä.. Kiitos jo paljon vastauksista! :)
 
Mä oon pakannut pitkähihasen bodyn, potkuhousut, hatun ja käsiin tumput. Ja varmuudeks vielä huppari, jos on viileempi ilma.
Vauvan ihoa täytyy kuitenkin suojata auringolta, joten mitään lyhythihasia kesähepeneitä ei varmaankaan kannata pakata ;)
 
Otan (laukku vielä pakkaamatta :)) pitkähihaisen bodyn, trikoohousut, sukat, Ruskovillan silkkimyssyn (vielä ostamatta) ja nutun. Jos ilma on kotiinlähtöpäivänä viileä, niin otan vielä peiton/viltin vauvan päälle turvakaukaloon.
 
Meillä pakattu mukaan pitkähihainen kietaisubody (mielestäni kietaisumalli on ihan pienelle vauvalle kätevämpi, kuin "normaali" body), puolipotkarit ja puuvillainen myssy. Mies saa sitten lähtöpäivänä tuoda mukanaan lisäksi peiton, jos ilma sitä vaatii.
 
Itse ole pakkaillut mukaan usemmankin bodyn (pari eri kokoa) ja parit eri housut. Myös keitaisumallisia bodeja suosin. Lisäksi muutama fleecehaalari, jos on kylmä.
Vauva saa myös päähänsä myssyn joka mulla oli päässä kun 30 vuotta sitten oma äitini toi mut laitokselta kotiin :) mun äiti oli säästänyt sen :)
 
Meillä (eli mulla, tunnustan) taitaa olla vähän ylimitoitettu arsenaali yllä oleviin nähden, mutta näillä mennään - varmuuden vuoksi. ;)
Eli settiin kuuluu:
-pitkähihainen body ja neuletakki
-puolipotkarit tai vauvojen sukkahousut ja päälle velour pöksyt
-myssy, tumput, ja villasukat tai töppöset
-varuiksi mukaan vielä pehmoinen kokopuku (vähän kuin fleecepuku muttei taida virallisesti olla fleeceä? pehmoinen kuitenkin)

Eiköhän noilla yhden Nyytin kelpaa kotiutua. :D Ja kerroksia tietenkin jätetään pois, jos siltä tuntuu. Tykkään kuitenkin mieluummin varautua liiallisesti kuin liian vähän. :)
 
Takaisin
Top