Vauvan koti + sisustuskuvia

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Sandy
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä

Sandy

Kommentoinnin ninja
Syysmammat 2016
Syysmammat 2018
Me saimme vihdoinkin vknlopun aikana laitettua tulevaa vauvan/lastenhuonetta. Vielä ei ole valmista, ainakin se sänky puuttuu.

Tästä inspiroituneena olisi kiva nähdä minkälaisia ratkaisuja muiden kotoa löytyy :) Kuvia pienistä taikka isommista kokonaisuuksista, yksityiskohtia tai ei, oma huone tai nurkka muualta, uutta tai vanhaa, kaikki käy!

Nyt tietysti olisi hieno juttu jos itse laittaisi ekan kuvan, mutta kun ei vielä ole kuvausvaiheeseen päästy... :laughing002 Pitääpä pari otosta käydä räpsäsemässä.

• Tykkään
Reaktiot: Wow
Jaahas... tuli sit kaksi kertaa.... :smiley-ashamed008

Pidetään tämä ja annetaan tuon toisen hautautua unholaan...

hei mut täähän on kiva ja mielenkiintoinen aloitus! itsekin aion ehdottomasti osallistua, kunhan saan jotain edes aikaiseksi vauvan tavaroiden hankinnan ja järjestelyn suhteen :D

Meille on kans tulossa tollanen "imetysnurkkaus" makkariin. Nojatuolikin on jo pihassa peräkärryssä, mutta eipä olla vielä saatu kannettua sitä sisään. Ehkä tänään? Puolitoista viikkoa sitten tuotiin se kuitenkin tuohon pihaan odottelemaan minun talolta... Olen saanu tuolin joskus vanhimmalta siskoltani, joka on siinä kaksi lastaan imettänyt, eli varmaan ihan pätevä penkki siihen tarkoitukseen? laughing4

Me asutaan suht pienessä kerrostalokaksiossa, niin tässä on saanut vähän miettiä mihin vauvan tavarat laitetaan. Imetysnurkkausta ei erikseen tehdä, vaan tähän tarkoitukseen soveltuu sohva + iso imetystyyny ja hankimme myös kauan haaveilemani keinutuolin, joka soveltuu myös tähän tarkoitukseen. :) <3

Olohuoneen nurkkaan tuli lipasto vauvan vaatteille ja tähän viereen hoitopöytä tavaroineen. Vierestä löytyy pesuallas, niin siltäkin osin hyvä sijainti tähän. Tuohon seinään hankitaan varmaan vielä ripustimia peppupyyhkeille yms, niin on sitten kaikki käsien ulottuvilla. :)

d348c98f-bfe9-496e-894e-19cd96a0d10a_zpsb9d713ea.jpg

Makuuhuoneeseen tuli vauvan pinnasänky, joka kyllä tulee varmaan ihan meidän sänkyymme kiinni sitten, kun vauva siellä nukkuu. :)

43f64d1b-58bf-4438-b2ef-f70cc2569ff5_zps4e698297.jpg

Vitsi Mile, olette ostaneet tuon AIVAN IHANAN pöllö-seinätarran mitä olen kuolannut jo kauan tytön kammariin! Nyt kun olen huonetta kuitenkin sisustellut niin se taitaa olla aivan liian iso sinne.. :/ Mut on mulla toinen ihana tarra katseltuna jo valmiiksi, sekin pöllöaiheinen koska jostain syystä olen noihin pöllöihin nyt niin vauhkona, jotenkin ne on vaan niin suloisia :) Kivalta näyttää!

syysmami: Tuo on kyllä ihana. :) Ja kun tää meidän kämppä on vuokra-asunto, niin kaikki seinät valkoisia, niin oli kiva saada jotain väriä seinille. Kyseinen tarra hankittiin jo ennen raskautumistani, mutta koko ajan olen nähnyt sen alle tuon pinnasängyn ja viimein se siinä on. <3 Kun tästä joskus (toivottavasti ensi kesänä...) muutetaan isompaan asuntoon, niin ihan harmittaa, ettei tuota saa oikein siirrettyä ehjänä uuteen kämppään. Onneksi voi ostaa uuden, jos yhä on suloisia pöllöjä vailla. <3

Mitenköhän tuommoinen sisustustarra toimii tapetilla? Oon haaveillut, että ottais tapetit pois ja maalais seinät, mutta mies ei suostu.. :/

Marsi: Riippuu paljon varmaan tarrasta sekä tapetin pintamateriaalista, että miten hyvin lähtee irti vahingoittamatta tapettia. Kun noissa eri tarroissa on eri vahvuisia liimoja jne. Ja tokihan luulisi, että liukkaammasta tapetista irtoaa helpommin. Kokemusta ei ole, kun aina ollut vain maalatuissa seinissä meillä.

Yleensähän noita ei suositella paperitapetteihin, tulee nimittäin nättiä jälkeä jos haluat joskus tarrasta eroon ;)

No mä haluan siitä tapetistakin eroon, mutta sitäkään ei kuulemma voi vaihtaa, kun on niin hyvä ja aika uus jajajaja plaa, että jos saan miehen innostumaan tosta tarrasta niin sehän on vaan positiivista jos joskus joutuu ottaa irti ja lähteekin tapetti samalla laughing7

sieppi: Mitä oot tykänny hoitopöydäst tähän mennes?
Mä tykkään ite tosi paljon ja se on iso plussa, ku siit saa sit iha tavallisen lipaston sit, ku sil ei oo enää hoitopöytänä käyttöö :)

Me haetiin se hoitopöytä vaunulasta (+vaunut ym. muuta kamaa). 149e tosiaan makso. Oon tykänny siitä, se on tosi nätti! :) Ja nimenomaan käytännöllinen lipasto jälkeen päin. Ainoo mikä häiritsee sillon tällön on se, että laatikot tuntuu avautuvan himpun verran liian vähän. Mut ei se oikeesti haittaa mitään ja kaikki muut pöydät mitä testailin eri kaupoissa, oli oikeastaan ihan samanlaisia laatikoiden suhteen. Mäki arvoin et tarvitaanko pöytää vai ei, mut onneks hankittiin. Tykkään siitä niin paljon ja hinta mun mielestä erittäin kohtuullinen. :) Ja kotimaista tuotantoa!

Mua häiritsee myäs se, et laatikot aukee jotenki liian vähän, mut hyvin oon silti aanu sinne kaikki tavarat laitettuu ja on ne käytännös kuitenki sit ihan hyvin toiminu :) En vaa tiä onk meil vino lattia vai oliks se kasaajist kiinni, mut ylin ja alin laatikko jää ihaiha vähä auki eikä mee kokonaa kii :D Sekää ei kyl onneks oo haitannu, ku jää tosiaa nii vähän, puhutaan siis iha muutamist milleist :) Onk teil ollu samaa ongelmaa niiden laatikoiden kaa? :o

Takaisin