vauvan itkukohtaukset kesken unien

luckystar

Silmät suurina ihmettelijä
Onko kenellekkään tuttua vauvan itkukohtaukset kesken unien?
Täällä poika 1,5kk joka aloittaa yhtäkkiä kesken yö/päiväunien hillittömän itkun(semmoisen jota ei muutoin itke). Huuto lakkaa kun ottaa syliin ja "puristaa" oikein lähelle. Vauva on kuitenkin koko ajan täydessä unessa! öisin tähän saa herätä muutamaan otteeseen ja päiväunilla olevaa poikaa saa rampata kokoajan katsomassa kun itkeä tihrustaa kun suurikin hätä olisi.. Todella kurjaa tämmöinen
 
Meillä huudetaan ku hyeena yöllä. Näyttää olevan sidoksissa siihen että jos päivällä on ollut paljon jännittävää tekemistä ja touhuamista, tai jos on paljon käynyt vieraita. Näkee ja uneksii sitten unissaan niitä. Meillä on auttanut se että pari tuntia ennen nukkumaan menoa aletaan rauhottamaan tilannetta. Tv hiljaiselle, itse ollaan levollisempia ja puhutaan rauhallisemmin jne.. Kai se vain joillain lapsilla on vahvempaa uneksiminen ja ylipäätään liikkuminen että sitten pitää elää unissaankin. Esikoinen muutenkin puhuu unissaan ja konttaa ympäri sänkyä unissaan. Itse olen ollu pienenä kova kävelemään ja puhumaan unissaan.. Kantaisko sieltä asti:)
 
Käy googlettamassa "yölliset kauhukohtaukset". Kuulostaa vähän sellaiselta...Meilläkin huudetaan, mutta luulen, että kyseessä on hampaat tms.
 
Meillä kans 1kk (vähän reilu) poju saa näitä samoja "kohatuksia". Tosin ei tarvi välttämättä syliin nostaa, riittää että laittaa käden kevyesti rinnan päälle. Tää poju kyllä elämöi muutenkin unissaan ihan kamalsti; hymyilee, kurtistaa kulmiaan, ääntelee ja sit tosiaan alkaa yhtäkkiä itkemään..
Toisella pojalla (kaksoset) ei taas oo mitään tällästa, toki hänkin toisinaan hymyilee ja kurtistaa kulmiaan, mutta ei ääntele samallatavalla...
 
Meillä melkee 9kk ikänen ja saa melkeen joka yö itkukohtauksen tai kaksi, mutta ei aina vaadi syliä, vaan silitän selkää niin sitten rauhottuu. Päiväunilla ei välttämättä itke kesken kaiken...

Hampaat voi olla että ne aiheuttaa sitä itkua tai sitten joku uni voi olla kans, vaikee sanoo mitään varmaa kun ei nää pikkusen pään sisälle mitä siellä liikkuu...:)

Meijän rutiineihin kuuluu et ainakin tuntia ennen ruvetaan rauhottumaan, mutta se on joskus vaikeaa, kun poika on alkanut nyt liikkumaan kovasti ja nousee seisomaan tukee vasten ja liikkuu sen varassa. Koko ajan pitäs päästä johonkin vaikka olis kuinka väsynyt.

Jos Oscar on ollu tosi väsyny illalla tai päivällä on ollu jotain erilaista ohjelmaa mitä yleensä, niin sitten hän ei nuku kovin hyvin.

Vauvat kokee kaikki asiat niin erilailla, toinen ihmettelee yhtä asiaa ja toinen toista vielä enemmän...:)
 
Meillä (tyttö 2kk) on ollut kerran tuollainen huutokohtaus. huusi kuin oli joku sahannut jalkaa poikki.  Tuo kohtaus kesti useita minuutteja eikä herännyt edes sylissä. 
Sit onneks muuttui normaaliksi itkuksi ja heräsi.

Tosi ikävän oloinen kohtaus, toivottavasti ei tule tavaksi. 
 
Takaisin
Top