vauvan huoneen maalaus ehdotuksia?

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja pisces
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä

pisces

Näppärä viestien naputtelija
En löytänyt aiheesta, sanokaa jos sellainen jo jossain on [:)]
Eli meillä on tuo vauvan huoneen seinät nyt valkoisena, ajatelttin että nallepuh boordi tulisi katon rajaan ja itse maalattaisiin nalle puh vauva hahmot seinille.
Mietinnässä siis on että laittaisiko joka seinälle hahmoja vai joku yhteis kuva hahmoista yhdelle seinälle?
Tarkoitus olisi että hahmoista tulisi aika suuret.
Ja jos jollain on tiedossa joku hyvä maali millä kannattaa lähteä maalailemaan ja missä nuo sävyvaihtoehdot olisi laajat.

Kiitos jo etukäteen ja laittakaa omia mielipiteitänne miten itse tekisitte tai jos tulee mieleen joku kiva idea :)
Tässä nyt on vielä aikaa rauhassa miettiä sopivat kuvat ja systeemit.

Tikkurilan maaleissa on paljon hyviä sävyjä. Noista figuureista seinillä mietin, että laittasin niitä ehkä sinne mistä vauva näkisi ne kunnolla, en ehkä katonrajaan vaan lähemmäksi sänkyä. Voisko ajatella, että seinäkuvilla päällystäis jonkin nurkkauksen huoneesta? Ne ei sit niin rajottais huonekalujen sijoittamista myöhemminkään. (Lähinnä kuvittelen ihmisen korkuisia Puolen hehtaarin metsän asukkeja [8D]) Ja minä hyvin todennäköisesti en jättäs valkosta seinää, vaan laittasin jotain väriä joka puolelle.

ei ihan ihmisen korkuisia, mutta noin metrin halkaisija voisi olla sopiva
ja ne alkaisi noin metrin korkuudesta - niin sinne saa sitten lipastot ja sängyt sopimaan hyvin miten päin haluaa. vaatekaappia sinne ei tule niin ei kuvatkaan jäisi piiloon. mietin että olisi sitten jotain värikkäitä kuplia laittanut vaikka sinne tänne ja tuonne.
Boordi kulkisi katon rajassa sen takia kun ne kuvat tulisi sitten siihen metrin korkuudesta ylös päin. tai voi ola että boordi jää kokonaan laittamattakin..
ei välttämättä kaikkia hahmoja niin ylös.

kannattaisiko laitta yksi porukka kuva vai yksi hahmo sinne ja toinen tuonne?

Moi!

Itsellä alkaa myös olemaan ajankohtainen tuo lastenhuoneen uudistus. Tyttö siirtyy pian velipuolensa kanssa samaan huoneeseen. Senpä vuoksi olenkin selaillut kaikenlaisia juttuja.

Itse ajattelin toteuttaa sen niin, että maalamme huoneen hyvin neutraalinsävyiseksi.
Sitten liimaillaan seinäkuvia molempien omille puolille... tosin me haluamme pieniä. Niillä pääsee mun mielestä helpolla ja ne voi sitten irroittaa kun aika menee niistä ohi.

Tässä muutamia linkkejä:
http://lastenhuone.fi/catalog/categories.php?cPath=24 Löytyy myös isoja seinätapetteja. Löytyy myös esim Nalle puh aiheisia juttuja.
http://www.allposters.fi/-st/Seinaetarrat-posters_c84612_.htm Täältä löytyy tosi paljon seinätarroja, myös aikuiseen makuun. Aika halpoja vieläpä. Täältä sain myös muita kivoja ideoita esim. seinien väritykseen. hih...
http://www.marakatti.palvelee.fi/tuotteet.html?id=19/ Tässä myös yksi.

Jos näistä olis jollekkin muullekkin apua. Itse ainakin sain näitä selailemalla hieman mielikuvaa mitä haluan tehdä. [:D]

kiitoksia paljon linkeistä, taidamme pysyä tuossa kuvien maalamisessa. ei löytynyt mieleistä. täytyy pitää nuo seinä tarrat mielessä sitten kun vauva kasvaa ja lapsella on oma lempi hahmonsa :)
Varmaan yhdelle isolle seinälle maalattaisiin porukka kuva, niin ei tule sitten liian sekavan näköinen..
http://circles.globe.com.ph/edgarluvitug/files/2009/01/babypooh-01.jpg
ja on sitten helppo maalata vain päälle kun haluaa sen pois - meidän suvusta kun tuota maalarin vikaa löytyy jokaiselta [:D]

Kiitos linkeistä,mäkin oon jo jonkin aikaa etsiskellyt noita sisustustarroja ois helppo tapa uudistaa huonetta kun meilläkin vuosi sitten maalattu seinät eikä heti viittis alkaa uudelleen maalaamaan,varsinkin tuossa ekassa linkissä olevat pienet tarrat oli edullisia ja kivoja,ei raaskis kovin kalliita tarroja ostella!

Moi!

Sisustussuunnitelijan roolissa heitän sinnä tämmösen idean, ETTÄ:
Seinäfigurien maalaus on kyllä kivaa ja näyttävät kuvat tosi hienoja, mutta niiden jälkeen, jos haluaa kuvaa muuttaa tai vaihtaa maalata "umpeen" niin se on aika työlästä. Siis se kuvan pois hiominen, ettei se enää näkyisi uuden maalipinnan alta.

Itse tekisin niin, että maalaisn kuvan (jos maalaus on se haluttu tapa toteuttaa) erilliselle seinälevylle. Siis koko seinä korkuinen levy ja siihen seinön värinen pohjustus+pinta ja sittyen vaan kuvaa maalaamaan. Levy ruuveilla kiinni normi seinään ylhäältä ja alhaalta. PISTE. Boordi tietty myös levylle, jos sitä on muuallakin. Elikkä tekisitte ns.taulun aiheesta tyhjälle seinälle. Suuret kuvat, eikä mitään huonekaluja siihen . Figurit n. 70-80-100 cm, riippuen huoneen koosta.

Ja kun haluaa kuvat pois, tai vaihtaa aihetta, niin siihen päälle on viksumpi sutia, kuin seinälle. Taikka sitten surauttaa akkukoneella koko taulun pois ja jättää seinät sinälleen ilman kuvia. Tai sitten sitä "taulua" voipi siittellä sinne tänne, sen mukaan mieten haluaa kausteilla leikkiä. (pikkuine ruuvin reikä on mukavampi paklata kun isokokoinen seinämaalaus.)

Tikkurilan sävykartasta löytyy kattava värimaailma. Menette kuvien kanssa asiantuntevaan maalikauppaan ja siellä sekoittavat teille just oikeat sävyt. Ihan postimerkin kokoisesta malli-palasta
saadaan lähestulkoon samlainen sävy mitattua ja sekoitettu maaliksi. Niin ja kannattaa käyttää tosiaan vasiliukoista lateksia.

niintai näin. Oma koti on justiin niin ihana kun sen itse haluaa olevan! Onnea remontti hommiin....

PS.... tavalliset peiliovet on aika veikeitä, jos ne maalaa jollakin hulppealla värillä sieltä lapsen huoneen sisältä. Valkoiseenkin huoneeseen saa nopeasti kivan ilmeen. Ja oviin sitten kiiltävää maalia, tai "luja" maalia... Tsemppiä.

Takaisin