Vauvamasu pysyy piilossa..

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Kapunen
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä

Kapunen

Vasta-alkaja
Eli olen viikoilla 17+5 ja masua ei vaan näy. Olen hieman ylipainoinen, voiko johtua siitä? Makuulla tuntuu kiinteämpi kohta masussa ja jos kauan istuu esim. farkuissa täytyy avata nappi. Neuvolassa kävin viikko sitten ja kaikki oli hyvin, pieni sydän sykki 148 kertaa minuutissa. Miten jaksan odottaa masun näkymistä? Onko muilla kokemuksia tästä aiheesta?

Itsellä sama tunne että tuntuu ettei masu millään näkyisi, itsellä kun on muutama kilo nimenomaan ylimääräistä, niin tuntuu että se masu kerääntyy vaan siitä [&:] Kyllä moni sanoo että näytän ihan selvästi että olen raskaana, mutta iselläni erillainen tunne.

Kaikilla kasvaa vatsa eritahtia,eikä siinä ole mitään huolenaihetta.
Itsekin panikoin rv 16 äidilleni,että "Missä mun maha,kun ei näy mitään?![8|]" mutta hän sitten selvensi ja mulla alkoi näkyä semmoinen pieni pömppö rv 18.
Kyllä se sieltä vielä tulee. Maltillista odotusta! [;)]
Itsekin olin tosi kärsimätön.

Mä olin ihan samanlainen alkuun, en malttanut millään odottaa sitä masua!! [:D] Nyt toivon, että lakkaisi jo kasvamasta!! Hirvittää kun nytkään en meinaa saada pitkävartisia kenkiä jalkaan ja ähisen joka paikassa koko ajan...mitä tää meno onkaan kuukauden päästä [8|] kyllä se sieltä tulee, oottakaa vaan [:D][:D][:D]

No laiha olen minäkin, mutta maha pullahti ekan kerran "kunnolla" viikoilla 20-22. Sillon oli viikossa jo iso ero, sitten tuli taas muutama viikko, ettei tuntunut kasvavan ollenkaan. Viikolla 17 on isäntä ottanut ekan kuvan ja siinä on ihan ihan minimaalinen kumpu, ei meinaa huomata. Ja vaatteet päällä tuosta vielä monta viikkoa ei kukaan tajunnut mitään, edes sukulaiset jotka ei tiennyt, mutta ketä näkee usein. Nyt on viikko 29, ja kun ihmiset näkevät mahani ja kerron viikot, eivät meinaa uskoa, sen verran pieni se on vieläkin. Sf on kyllä täysin nornaali, mutta maha kasvaa pituuteen eikä niin paljon eteenpäin. Joten tuo pituuskin taitaa herkästi vaikuttaa. 

Mulla on NYT selvä, pieni vauva maha. Ympärysmittaa pulleimmasta kohdasta kuitenkin n. 104cm. Silti "saa" jossain määrin piiloon väljillä vaatteilla. Ekan kanssa ei välttämättä ainakaan heti näy. Kyllä se kasvaa, vaikka sitten "sisään" päin![:D] Älä hätäile! Vielä ehdit tuskailla kun on kokoajan tiellä!![;)]

Juu ei mullakaan noilla sinun viikoilla mitään tietoa ollut vielä vauvamasusta, mies lähinnä naureskeli kun joka kerta saunareissulla tiirasin peilistä ja olin havaitsevani että alavatsa ois pikkusen pömpöttäny... Nyt oon 28. viikolla ja nyt vasta alkaa olla sellanen selkeämpi vauvamasu, josta näkee jo ulkopuolisetkin että kyllä siellä on vauva tuloillaan sen sijaan että rouva olisi vaan hieman pyöristymään päässyt. Mulla oli pikkasen ylimääräistä tuossa ylävatsalla jo ennen raskautta niin alussa tuntu että se kasvoi paljon nopeammin kuin alavatsa... [&:] Vieläkin on ihan himppa tuplakumpua, kohta on ihanuutta kun siitä pääsee eroon niin sitten viimeistään tuntuu että on todellinen vauvamasu! Mulla oli pitkään sellanen tunne, että tuntuu kun vaan lihois, koska kohtu kasvoi myös mulla reippaasti pituussuunnassa ja vauvalla oli tilaa köllötellä tuolla lantiossa niin masun kasvu on ollut sellaista tasaista, vasta ihan näillä viikoilla alkaa selkeästi suuntautua uloskin päin tuo kasvu. Ennen se vain jotenkin "levisi" tasaisesti joka suuntaan. Joten ei kun vaan malttia, kyllä se sullakin sieltä kasvaa, kaikilla omaan tahtiinsa ja malliinsa!

Mullakin alkoi kunnolla näkyä vasta viikolla 20 ja jotain. Silloin en enää saanut ratsastushousuja kiinni. Mulla kohtu on jotenkin taaksepäin kallellaan. Enkä ollut laiha luikku raskaaksi tullessani. Tosin kuvittelin vielä muutama viikko sitten saavani vatsan piiloon, mutta mies oli vahvasti eri mieltä.[:D]  Viime viikolla tosin eräs tuttava, jota en pitkään aikaan ollut nähnyt, ei huomannut raskauttani. Ja toinen ihmetteli vatsan pienuutta. Kolmas taas, että onpa suuri vatsa... Mene ja tiedä sitten.

Älä kuitenkaan rupea malttamattomana notkistamaan selkää ja työntämään olematonta vatsaa näkyville. Tulee nimittäin selkä vielä tosi kipeäksi sitten kun vatsa alkaa toden teolla kasvaa ja painaa, jos jos nyt alat kulkea selkä notkolla. Yritä vaan pitää keskivartalolihakset napakoina ja vauva suojassa niiden alla niin pitkään kuin mahdollista. [:D]

Mä oon hoikka normaalisti ja mulla on kaiken lisäksi taaksepäin kallistunut kohtu. Silti jo jollain 12.viikoilla mulle ilmestyi kamala pömppö (aluksi toki varmasti lähinnä turvotusta), joka ei muuttunut useaan kuukauteen oikein mihinkään suuntaan! Varmaan 25.viikollakin se oli vielä oikeastaan samankokoinen. Siitä n. 25.viikoista asti se on sitten kasvanut hitaasti, mutta varmasti, eikä ole vieläkään mikään mahdottoman iso. Tuo vain ihmetytti, kun kasvoi tosi alussa ja sitten ei moneen kuukauteen tuntunut kasvavan mihinkään suuntaan! [8|] Nytkin, kun katson kuvia itsestäni reilu 20.viikoilla, niin se on jo tosi "iso" siihen nähden mitä se on nyt. Eli ei ole paljon muutosta tapahtunut. No, sf-mitta on kuitenkin koko ajan kasvanut lähes normaalisti, joten kyllä se kasvanut silti on! [:D]

No mulla taas on näkynyt alusta asti, ihan ekoilta viikoilta. Oon aika hoikka varsinkin vyötäröstä ja turvotus ainakin alussa teki sen, että kyllä sen huomasi. Ostin äitiysfarkut jo viikkoja sitten eikä mulle oo omat paidat mahtuneet myöskään viikkoihin. Ei oo pystynyt tätä mahaa piilottelemaan ei!

Mulla ei näy vielä mitään masua, mutta lääkäri sanoikin kohtuni kallistuneen taaksepäin ja sen takia masukin pysyy kauemmin piilossa.

Kävin vikassa ultrassa ja siellä ihmetteli mun pientä (?) mahaani. Neuvolassa nyt nauroi ettei ole ihmekään. Masu näkyy kyllä seistessä ja istuessa, mutta selälleni mennessä se "katoaa"!
Ja jos olisi ollut timmit vatsalihakset, niin olisiko tuotakaan kumpua...
Niin ne on erillaisia, masut. Ja Oikeanlaista ei ole olemassa.

Kylläpä helpotti lukee ettei hätää vaikkei heti näy :) Ite ollu jo vähän paniikissa kun viikot tasan 20, mahaa ei näy ja oon tosi hoikka muutenkin. pelotti jo ettei se kasva normaalisti, ja kauhulla ootellu ens viikon rakenne ultraa. Painookaan ei oo koko raskauden aikana tullut kun vajaat 3kg.

Mä olin ennen raskautta normaalipainon ylärajoilla ja voin sanoa että tänäkään päivänä varmasti ei monikaan tajua että olen raskaana, mulla on ainakin sellanen olo että suurin osa ihmisistä vaan kattoo että ompas siinä lihava tyttö[:D][:D] Ja oon sentäs viikoilla 36+4 nyt. Mun maha kun ei ole kasvanut silleen nätisti "pallomaisesti" niinkuin useimmilla, vaan enemmänkin lähtenyt tasasena kasvamaan eteenpäin että alhaalta että ylhäältä joten omasta mielestänikin näytän enemmän ylilihavalta kun vauvamasuselta[:D][:D] 

Vauvamasukin on niin kovin yksilöllinen asia, joillekin sitä perinteisen mallista ei vain tule. [:)]

Mulla on näille viikoille asti ollut todella pieni maha, moni ei uskoisi minun edes olevan viimeisellä kolmanneksella, kun tuota "etuvarustusta" ei ihan hirveästi ole tullut. Olen siis hoikka, eli ei siitäkään ole kyse, että vauvamaha minnekään muun tavaran sekaan piiloutuisi. Mainittakoon vielä, että joskus ärsyttää saada tästä niitä kommentteja tyyliin "et todellakaan voi olla niin pitkällä". [:@] Kaikille ei vain kertakaikkiaan tule isoa mahaa. Neuvolassa mulle on sanottu, että vauva mahtuu ilmeisesti hyvin lantiooni, eikä näin ollen ole masussa edessä. Se toki näkyy sitten sf-mitassakin, joka on siis ollut koko ajan alakäyrällä.

Mulla on näkynyt jo heti alusta asti... ensin turvotusta ja sitä ei pystynyt mitenkään piilottaa.
Nyt maha on jo selvästi nähtävillä, ylävatsa tuntuu kovalta ja navan alapuolella "löysää taikinaa" [:D]

Odotan innolla että se tulee enemmän esille [:)]

Musta oli ihanaa kun masu rupesi näkymään.
Ihana pitää sellaisia vaatteita että vauva masu oikein
korostuu[:)]
Olen siitä niin ylpeä ! Nyt toki jo haluaisin
tämän kummunpois ja vaihtaa sen
pieneen tuhisevaan pojuun[:)]

Takaisin