Tämä nimijuttu on mielestäni tosi vaikea. Meille on siis ilmeisesti tulossa poika ja mielestäni pojan nimiä on niin vaikea keksiä. Tytölle olisi monta vaihtoehtoa valmiina, mutta pojalle ei meinaa löytyä edes yhtä. Muutama ehdotus on kirjattu ylös, mutta mikään niistä ei ole sellainen "yes, tämä se on". Haluttais nimi, joka lausutaan samalla tavalla sekä suomeksi että ruotsiksi, mikä ei ole ollenkaan helppoa, kun suomeksi painotus tulee melkein aina ekalle tavulle ja ruotsiksi ei välttämättä tule. Lisäksi nimen pitäisi toimia jotenkuten kansainvälisesti. Vaikeampi yhtälö kuin voisi luulla.
Sukunimestäkään ei olla vielä tehty lopullista päätöstä. Olemme avoliitossa, eli molemmilla omat sukunimet käytössä. Mies tietysti haluaisi että vauvalle annetaan hänen sukunimensä ja periaatteessa olen samaa mieltä, MUTTA jotenkin ajatus oman sukunimeni jatkamisesta kiehtoo minua myös, varsinkin jos/kun tämä on poika. Veljelläni on (ainakin toistaiseksi) pelkkiä tyttöjä, joten tämä saattaisi olla ainoa mahdollisuus jatkaa omaa, suhteellisen harvinaista sukunimeäni (veljeni tytöillä on toki myös meidän sukunimemme, mutta jos sitten aikanaan menevät naimisiin ja vaihtavat sukunimeä, sukunimemme loppuu siihen). Toisaalta mieheni kohdalla on sama tilanne, eli hänen siskoillaan on miestensä sukunimet ja veli tuntuu olevan ikuinen sinkku, joten sukunimen jatkajia ei ole tällä hetkellä oikein muita tarjolla. Ehkä mä kuitenkin pidän perinteistä kiinni ja suostun antamaan lapselle mieheni nimen, ihan OK nimi hänellä kuitenkin on, vaikka todennäköisesti pidänkin oman sukunimeni, jos joskus menemme naimisiin.