Vauvakuume!

  • Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja elmiina
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä

elmiina

Sanavalmis juttuseppä
Huhtikuunmammat 2014
Apua, tää raskaus on vasta vähän yli puolessa välissä eikä miulla oo yhtään lasta vielä kotona ja mie jo odottelen että joko saan liittyä toista vauvaa kuumeileviin ja raskaaksi 2014-ryhmään. :smiley-ashamed008 Apua, mikä miun päässä on vikana.

Muutenkin järkevää ois käydä koulut loppuun koska toista taukoa en tuohon työkkärin kautta menevään omaehtoiseen opiskeluun enää saa. Sit tartteis varmaan jatkaa opintotuella opinnot jossain vaiheessa loppuun jos ei pysty jo töitä tekemään opintojen ohessa loppuajasta (toivottavasti). Jos kaikki menee hyvin opinnot on miulla valmiit 2016 keväällä tai ehkä jopa aiemmin et silloinhan ei haittais olla taas jo raskaana.

Toisaalta ikää on jo 30 vuotta nyt kun tämä syntyy ja vaikka kuin ois "järkevää" käydä koulu loppuun kunnolla niin kun ei näitä lapsentekovuosia oo kauhean monta minulla enää jäljellä ja mieskin on ensi vuonna 44 ja tässä ekassakin meni 7kk tehdessä ennen kuin tärppäsi ja tarkoitus ois imettää et eihän sitä silloin raskaaksi tule kuitenkaan heti... Sit toisaalta kyl melkein toivon että imetyksen ehkäisyteho ois nolla ja tärppäis heti uudestaan.

Sit taas se opiskelun saaminen loppuun jos on jo kaks lasta voi olla vielä vaikeampaa. Äääääh. Tosin menin jo koulullakin sanomaan että kyllä näitä lapsia saa tulla niin monta kuin vaan mahdollista ja pitivät mahdollisena et jos hoito mitenkään järjestyy niille päiville ku kouluun on "pakko" mennä niin suurin osa miun opinnoista voitais hoitaa työssäoppimisena miun omassa tai miehen yrityksessä. Kunhan kaikki opiskelualaan liittyvät työt mitä teen dokumentoin hyvin ja pidän työajoista jne. tarkkaa päiväkirjaa niin opiskelut vois ehkä hoitaa suureksi osaksi sitä kautta. Se onnistuisi lasten kanssakin, ihan kotosalla. Huh saa nähdä...
 
Joko nyt on muitakin vauvakuumeisia? Täällä ei oo hellittäny mut hetkeksi otettiin koliikki-itkujen ajaksi minipillerit käyttöön. Nyt pitäis sit käydä neuvottelut niistä luopumisesta. Tosin - parit menkat oli aika lyhyen aikaa jälkivuodon jälkeen ja sen jälkeen ei oo kuulunut. :p
 
Ei oo kuumetta, ei ollut edelliselläkään kertaa. Tulee jos on tullakseen, siis pikkusisarus :)
 
Meilläkään ei pääse vielä "yrittämään" eikä ehkä muutenkaan - itelläni oli jo ennen raskautta niin epäsäännöllinen kierto, että ovulaatiopäivään tähtääminen on täysi mahdottomuus. Paitsi tietty jos haluaa pissiä tikkuihin joka päivä siitä lähtien kun menkat loppuu. Vähän sellaista tjottailua se tulee väkisinkin olemaan :) Tää ensimmäinenhän oli sillai "helppo" et ku vähintään joka toinen päivä harrastelee niin osuuhan se joskus kohdalle. Nyt vaan on sen verta tytön kanssa jo kiireitä että joka toinen päivä voi tuntua vähän liioittelulta, jos pari kertaa viikossa edes ehtis ois kiva! Tää on jo yli tuplannut syntymäpainonsa. Ei oo äitin pikkuinen enää... :rolleyes:
 
mulla on vauvakuume. :grin oon "päättänyt" että se neljäskin lapsi meille tulee, mutta isäntää en ole saanut vielä lämpenemään asiasta... tykkään kauheasti raskausajasta, synnytys on jännä kokemus ja vauvat on ihania. :) ne kasvavat vain turhan nopeaa ja sitten niistä tulee tuommosia tappelevia riiviöitä! :grin

joskus nuorena päätin, että haluan kolme tyttöä ja mulla oli nimetkin valmiina. mutta sainkin kolme poikaa. :grin tosiaan noiden ensimmäisten kahden lapsen jälkeen ajattelin, että ei enempää lapsia, nämä kaksi kyllä riittävät. mutta nyt mulla on semmoinen olo, että kyllä tässä se neljäskin menisi. kuitenkin olen hyvin pärjännyt näiden kolmenkin kanssa, vaikka miestä harvoin kotona näkyy.
mutta kun näitä on jo näinkin monta, niin aivan heti en kuitenkaan uskaltaisi jättää ehkäisyä pois jos sattuisikin samantien tärppäämään, sitten voisin ajatella että se neljäs lapsi oli virhe kun kuitenkin täytyisi isommillekin riittää aikaa ja huomiota. että mieluusti odottelen hetken ja lämmittelen isäntää ajatukselle. :) mutta tosiaan maksimissaan kolme vuotta mun mielestä lapsilla saa olla ikäeroa, meillä keskimmäisen ja kolmannen ikäero on noin 2v 7kk ja mun mielestä sekin on vähän turhan iso.
 
Meille saa tulla, mutta seksiä ei oikeesti vaan jaksa harrastaa. Pitäis duunailla vähän useammin niin ees joskus voitais saada pikkusisarus vauvalle.
 
Mä oon pakkaillu pojan hyväkuntoisia ja mun lemppari vaatteita siihen äitiyslootaan (joka on jo täys!) talteen seuraavaa varten :p Ja meillä puhutaankin jo pikkuveljestä :grin Voihan sieltä tulla pikkusiskokin.. tai sitten voi olla ettei tule ketään. Odotetaan että poika täyttää vuoden niin sitten on asia ajankohtainen :p Hullua kyllä, kun haluaa heti kokea uudestaan sen kaiken vaikka viime raskaus oli sen 30 viikkoa yhtä tuskaa! :grin Valitetaan sitten uudestaan samanlailla, ellei jopa pahemmin...
 
Välillä iskee kova vauvakuume ja sit taas välillä yhdessäkin tuntuu olevan riittävästi haastetta :D no katsellaan tää vauvavuosi eka läpi. Toisaalta en myöskään haluais että sisaruksilla olis montaa vuotta ikäeroa...
 
Mullaki on pikkusen vauvakuume.. pikkusen vaan :greet015! mutta ei kuitenkaan oo ajankohtanen juttu vielä vuoteen ainakaan, toinen lapsi siis. mutta masua on kyllä ikävä kans! eilen olin siellä synnytysvalmennuksessa tytön kans kertoilemassa kaikesta tuleville mammoille ja ku ne meinas tirvasta mua nokkaan ku sanoin että mulla on mahhaa ikävä :dance008. toiset siellä 28c helteellä jättimahojen kans punnersivat, paitsi että siellä sisätiloissa oli varmaan vielä aikapaljon kuumempaaki :grin
 
Takaisin
Top