Vauva tähtäimessä

tÄhtÖnen

Silmät suurina ihmettelijä
Moi kaikille! Oon miehen kanssa yrittäny lasta jo vuoden ajan, mutta ei ole tärpännyt:( Ois ensimaanantaina aika naisten poliklinikalle keskustelemaan lääkkeiden avuksi saamisesta..Tänään alko menkat, mutta minun kohdalla ovulaation löytäminen tuntuu mahdottomalta, kun mulla niin epäsäännöllinen kierto! Kävin keväällä naistenpolilla ja selvisi, että on pco:( On mulla ylipainoakin, mutta en ole saanut sitä tippumaan..Onko täällä muita samassa tilanteessa olevia, onko kenelläkään muulla pco:ta?? Onko kellään clomifenejä? Mulla ei itellä ole, mutta saatan saada mahdollisesti. Onko ollut apua?? Masentaa vaan kun ei löydä ovulaatiota ja ei tärppää[&o]

Tsemppiä teille. Meillä ei yritystä ole kuin joku 4 kiertoa takana, mutta suvussa on PCO:ta ihan vaikka muille jakaa. Vielä ei tuota inhotusta ole itsellä diagnosoitu, mutta pelkään hillittömästi sitä päivää, kun se ehkä tapahtuu. Tyhmää hermoilla etukäteen, mutta minkäs teet. Itsellä on ylipainoa myöskin ja nyt kun olen vajaan 4 kiloa saanut pois, niin olen moneen kuukauteen tuntenut ensimmäistä kertaa oviskipuja, joita mulla oli aika runsaastikin vielä viime vuonna kun olin tuon noin 4 kiloa köykäisempi kuin nyt. Niin inhottavalta kuin se kuulostaakin, niin PCO:n hoidossa painonpuduotus, jos ylipainoa on, on ehdottoman tärkeää. Itse yritin monta vuotta ja vasta nyt on kuri löytymässä. Tsemppiä vielä kerran.

Hei karvaturveloinen! Niin mulle annettiin ohjeeksi laihduttaa, ja ei lähdetä hedelmöityshoitoihin kun painonpudotuksesta olisi apua, mutta ei ole helppoa[:@] Mulla oli 2002 (olin n.kymmenenkiloa laihempi) kuukautiset joka kuukausi, jos siis saan kymmenen kiloa pois, palaa kuukautiskierto ja hormoni toiminta takaisin samoihin mittoihin[:)] Olen mä yhdesti aiemmin saanu tiputettua kymmenen kiloa pois n.parivuotta sitten, mutta liikunta jäi kokonaan pois, niin lihoin takas ja vähä reilustikkin[:@] Mutta kyllä tässä alkaa ruveta valoa näkymään tunnelin päässä[:)] Naistenpolilla näkyi, että olin vähä ennen käyntiä ovuloinut ja oli kypsynyt kaksikin munasolua, enkä ole syöny hormoneja ku joskus keväällä kaksi tero kuuria. No tsemppiä paljon teillekkin,vaihellaan kuulumisia[:)]

hei tähtönen! Onneksi näät jo vähän valoa tunnelin päässä. Mullakin on juuri siksi tuo laihdutus kovasti mielessä, että saisin painon niin alas, että edes lähete hoitoihin voisi tulla. Jos tässä nyt sitten kestää niin kauan, että vuosi tulee täyteen.

Todella ihanaa, että omakin hormoonitoimintasi kypsyttelee munasoluja. Siellä sentään on jotakin, mikä voi muuttua vauvaksi. [;)]

Niin, se on kyllä kiva kun itsellä joitakin munasoluja kypyy[:)] Onnee sullekkin vauva yritykseen! Pitää vaan koettaa elellä päivä kerralla ja koettaa olla stressaamatta, siitä painostakaan ei kannata otta kovaa stressiä[;)]

Itsekin mietin mikä mahtaa olla vialla kun on niin epäsäännöllinen kierto. Sain sitten vihdoin varattua ajan maanantaille yksityiselle, jos vaikka saisi asian etenemään. Säännöllinen kierto näin aluksi olisi hieno juttu =)
Paino on puolen vuoden aikanan pudonnut n.8kg, alkuvuonna oli hiljaisempaa. 
PCO:sta olen lukenut mutta en osaa kyllä sanoa onko juuri sitä, vai jotain ihan muuta.

Toiveissa olisi kuitenkin plussata, joten kun ei pelkällä peitonheilutuksella päästä asiassa eteenpäin niin kokeillaan sitten näin =)

Takaisin