Vauva-arkea

Isintyttö

Vauhtiin päässyt keskustelija
Kuinkas arki vauvan kanssa sujuu?:)
En tiiä onko keskustelu tuolla yksityispuolella vilkkaampaa kun sinne en itse ole päätynyt..
 
Meillä menee pääsääntöisesti hyvin:) Vauva on ihanan helppo; ikää nyt 5 viikkoa ja vähän jaksaa olla jo hereilläkin enemmän. Aamuyöstä kitisee aina vähän mahaa, johtunee suihkutisseistäni, mutta muuten on oikein tyytyväinen. Isosiskon kanssa saa olla aika tarkkana, kun ei 1v10kk oikein vielä ymmärrä kuinka paljon isompi hän vauvaa onkaan. Viime viikosta on vauva vastannut hymyyn hymyllä. Oon niin tuon pikkuherran lumoissa:Heartred Viikon päästä ristiäiset niin pääsee sitten poikaa kutsumaan nimellä:happy:
 
Vähän vilkkaampaa on toisella puolella, mutta huomaa et kaikki omissa vauvakuplissa :)

Täällä on ihan hyvin menny. Nyt on parina yönä nukuttu putkeen 4-5 tuntia. Yörytmi muuttunut heti kun enemmän ollu päivällä hereillä :) Eilen oli 1kk päivä. Poitsu hymyilly jo pitemmän aikaa mutta nyt viikon sisään yhä enemmän.

Ristiäiset meillä on 3vkon päästä. Nimi on päätetty ja monesti meinaa lipsahtaa et kutsuu nimellä muitten kuullen :D
 
Aika kivasti! Vauva nyt 2kk ja 9pvää.
Kasvanut hurjasti ja ilta-/yörytmi ollut jo kuukauden hyvä. Herää pari kertaa yössä syömään, mutta nukahtaminen tapahtuu nopeasti, sen kuin sänkyynsä laittaa :) viime viikolla saatiin Rota-rokote josta seuras yhden päivän masuvaivat.
Muuten hymyillään kauheesti ja vähän jo höpötelläänkin:Heartred
 
Kateellisena lueskelen... Meillä ei vielä vajaa kuusiviikkoisena ole yhtään hymyä tullut, muutaman kerran vauva vasta katsonut silmiin, yleensä reippaasti ohi tillottaa. Mutta ehkä hän on vain vähän hitaampi. Unien säännöllisyys on vain kaukainen haave. Tänään nukkui paritkin päikkärit, eilen ei minuuttiakaan aamu seiskan ja ilta yhdentoista välillä.

Kovin on haastava alku, toivottavasti pian helpottaa...
 
Meillä herätään siinä 8-10 välissä, ekat päikkärit 11-13 aikaan, kestää nykyään vain max 30minuuttia. Päikkäreiden jälkeen maistellaa kiinteitä ja leikitään. Toisille päikkäreille sitten miehen tultua töistä noin 15-16, nämäkin 30min-1h, riippuen nukkuuko sisällä vai rattaissa esim kauppareissulla. Sitten herättyä maistellaan hedelmäsosetta ja illasta vielä vähän kasvissosetta ja nukkuun 20-21. (: Aamulla ja illalla pikkupesut ja kerran viikkoon käydää kylvyssä jos ei muullon tarvetta, poika vihaa kylpemistä joten karjumiselta ei säästytä :/
 
Mä en oikein vielä tiedä, että onko meillä sen suurempaa rytmiä, mutta koetetaas. :D

-Heräillään 7-8 aikaan
-Ekat päikkärit joskus 9-11 välillä ja vähän riippuu kauanko ukkeli jaksaa nukkua, koska usein lähetään kylille vaunuilla hyörimään.
-säännöllisen epäsäännöllisesti tissille aina, kun tarve on.
-iltapäivästä nukkuu useimmin "pitemmän viipaleen" 2-3 h
-illalla vielä pikku-unet joskus 18-19 aikaan ja viim.klo 21 yöunille.

Nyt tuntuu, että viimeinen viikko-puolitoista yöt on ollut tosi rikkonaisia. Liittynee kai siihen, kun ollaan alettu maistelee kiinteitä. Porkkana meni tosi hyvin, mutta sai eilen pottua ja tuntuu, että se suututti vatsan.

Vaikka mulla on esikoinen 4 v niin en muista yhtään, että miten paljon ja missä vaiheessa kiinteitä vauvalle voi alkaa syöttään ja missä tahdissa :'S
 
Meillä menee tällä hetkellä rytmit isosiskon mukaan kun häntä viedään ja haetaan eskariin/sta. Päikkäreitä on useampia kesto 30 min - 3 tuntia. Herätään 5:30-6 isän lähtiessä töihin, ekat torkut noin 7 ja sit joskus 8:30 kun tullaan eskarista, saattaa nukkua aamupäivällä vielä kolmannet noin 30 min unet, iltapäivällä sit 2-3 tuntia jos oon vieressä [emoji23] ja alkuillasta vielä yhdet lyhyet unet, yöunille mennään klo 19-21 riippuu noista edellisistä unista ja menoista.

Hedelmäsoseita, perunaa ja porkkanaa syö 1-2 kertaa päivässä, kerta-annos 1tl, söisi enemmän mut en anna vielä. Tissillä on 100 kertaa päivässä..
 
Ihanan paljon tiellä nukutaan piira81! Olen katellinen :grin

Meillä soseita siis 2-3kertaa päivässä. Syö noin 3-5tl ja sen jälkee alkaa sylkemään, joten osaa hyvin kertoa että milloin riittää (: neuvolassa ehdotti jo viljoja mutta meinaan odottaa vielä hetkenm
 
Käydään täällä Tampereen naapurikaupungissa :) Tampereelle lähdetään kerhoilemaan varmaan syksyllä kun mä kaipaan elämää ja ihmisiä enemmän ympärilleni, toi vajaa tunnin ajomatka ei vielä houkuttele..

Mua itseä ärsyttää kun on monet päikkärit kun ne on tommosia minejä. Ehkä se tästä vielä muokkaantuu
 
Meillä on tosi hyvä unirytmi:
-aamulla herätään noin 7.30
-esikoisen kanssa lähetään ulos 9.30, poitsu menee päikkäreille vaunuihin
-herää puolilta päivin
-toiset päikkärit nukkuu 14-16
-yöunille klo:20
-kerran syö yöllä klo:5 maissa

Tosi kiva kun on niin hyvä rytmi:)
On helpompi esikoisenkin kanssa miettiä menoja.
 
Takaisin
Top