Vaunut/rattaat ja yhdistelmät

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Tiarella
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä

Tiarella

Puuhakas puhuja
19b4a86ba0b465a30f3a9f95d761ad18

Oon pohtinut aikaisemminkin tätä eli onko helpompi tyytyä yhdistelmiin johon saa seisomalaudan kun esikoinen on toukokuussa 2v 3kk. Mutta mietin pysyykö siinä kun tuntuu liikkuvan paljon ja hermostuu helposti jos joutuu paikoillaan olemaan.

Mutta mietin kun meillä tämmöset yhdistelmät mutta merkistä ei tietoa saako näihin seisomalautaa?

Saattaa olla että saat seisomalaudan kiinni mutta et jarruja samalta puolelta kiinni.
Meillä ainakin seisomalauta toiminut kaikilla 1v aina viis vuotiaaseen saakka, tykkäsivät siinä kaikki vuorollaan olla. Toisaalta liputan kyllä tuplille , koska siinä saa olla jos ei jaksa eikä pienten ole pakko jaksaa. Ja ennenkaikkea siihen saa sit kaikkee sitä rompetta kyytiin esim. Isomman pyörän jos ei halua ajaa vaan kävellä :D
Meillä ollut myös sisarusistuin ja sekin toimi.
Ja tavan rattaisiin hätätapauksessa ängetty useampikin lapsi.
Ei tästä nyt kyllä varmaan ollu mitään apua :D

Jos on vaan mahdollista niin kannattaa mennä rattaiden kanssa käymään liikkeessä ihan testaamassa lautojen sopivuutta

Mäkin liputan tuplien puolesta, varsinkin jos lenkkeilee tai kulkee muuten vain paljon jalan. Meillä on pojilla 2v1kk ikäeroa ja liikuimme silloin paljon jalan. Isoveli ei olisi millään jaksanut sitä kahta tuntia siinä seisomalaudalla seistä minkä välillä liikkeellä olimme. Lisäksi koin seisomalaudan hankalaksi, koska se oli tiellä ja potkin siihen jalkojani koko ajan.

Tuota myös miettinyt seisomalaudasta että hankala kävellä itse sitten enää kun nyt jo jalat huitovat koko vapaalla tilalla.. silti ei millään raaskisi luopua vanhoista ja hommata tuplia tilalle :D

No joo kyllä se hankalaksi menisi kulkea etenkin itellä kun lyhyt oon jos edessä lauta ois. Ja toisaalta aika paljon puistoillaan ja käydää reissussa missä vaunuja tarttee ja tavaraa kuljettaa joten kai ne tuplat pitää hankkia hankala vaan miettiä mitkä ostaisi kun yrittäny vertailla ja lähin liike 100km päässä ja siellä kyllä tosi harvoin tulee käytyä.

Sama ku heinukalla, liputan tuplien puolesta! Meillä on kotona esikoiselle ostetut yhdistelmävaunut (brion happy isoilla ilmakumipyörillä), joissa kuopus nukkui päikkäreitä ja joilla lenkkeilen, jos on vain kuopus mukana. Tuplina carenan double swingit. Ja lisäks lyhyille leikkipuisto- tms. reissuille brion ponyt

Juu sama meillä kun miukilla, oli yksilöt tuplien rinnalla :) Että jos rahatilanne antaa myöden ja on tilaa säilyttää ni kannattaa pitää yksilötkin :)

Liputan sisarusvaunujen puolesta meillä toimi parhaitenHelppo kulkee ratikassa ja hisseissä yms kun mahtu joka paikkaan

kuinkakohan kauan viihdytään semmosissa päällekkäin olevissa tuplarattaissa? ois kätevät kun eivät vie kauheesti tilaa mut joutuiskohan silti ostaa vierekkäin istuvat myöhemmin, esikoinen nyt 1v :) tosin niissä taas huono puoli on vissiin se säilytystilan puute

kuinkakohan kauan viihdytään semmosissa päällekkäin olevissa tuplarattaissa? ois kätevät kun eivät vie kauheesti tilaa mut joutuiskohan silti ostaa vierekkäin istuvat myöhemmin, esikoinen nyt 1v :) tosin niissä taas huono puoli on vissiin se säilytystilan puute

Meillä oli Mountain Buggy plus one:t kaksosilla kun olivat 1.5v ja toimivat hyvin. Päikkäreitä nukuttiin satunnaisesti rattaissa, yleensä kotona. Meillä oli sitä ennen easywalker duo:t ja ne olivat hyvä kun nukuttiin pihalla ja liikkeellä enemmän.
Mä sanoisin, että jos on tarkoituksena yhtään enemmän liikkua julkisilla ja että lapset nukkuu rattaissa niin osta ihmeessä vierekkäiset. Esimerkiksi Mountain buggy duetit on hyvät. Kapeat ja silti tilavat. Ketterät.

• Tykkään
Reaktiot: CeP
Itse havittelen baby joggerin city selectejä. Ne istuimet saa niin monella tapaa ja niin että molemmat näkisivät vaikka peräkkäin ovatkin. Ainoa mikä mietityttää on vaunukoppa jossa ei vissiin ole mitää tuuletus verkkoa tms. Että käyköhän liian kuumaksi kesäreissuilla.

Rattaisiin saisi erillisen deluxe kopan jossa kuvien perusteella näytti olevan tuuletus aukko pohjassakin, parempi aurinko lippa ja kuomussa tuuletusverkko, mutta en tiedä kuinka hyvin sen kanssa saa sitten sitä sisarrusistuinta enää siihen kiinni koska ilmeisesti deluxe on hieman isompi kuin city selectin oma koppa. Onko kellään tietoa tai kokemuksia?

Muokattu viimeksi:
Mä olen alkanut pohtia vaunuja hiljalleen ja tehnyt taustaselvitystä. Meille tulee luultavasti Emmaljungat. Sellaiset oli esikoisella ja olivat aivan ihanat. Harmitti myydä kun sain tietää odottavani kaksosia. Nyt siis todennäköisesti emmaljungat taas :)
Mies sanoi, että saan päättää mitkä tulee kun minähän niitä lykin seuraavat vuodet.
Haluan kunnolliset vaunut kun pitää päästä kulkemaan säässä kuin säässä lasten ja koiran kanssa. Ei voi jäädä kinoksii kiinni.

Me käytiin miehen kanssa viikonloppu shoppailemassa ja kurkattiin vähän vaunuja kun satuttiin kulkemaan siitä lastentarvikekaupasta ohi, oon jo vähän netissä tutkinut ja miehelle näytin nyt mitä oon ajatellut, ei kyllä tainnut mennä mielipiteet yksiin :p
Jo värin puolesta keskusteltiin vielä autossa kotimatkalla yksistä niin samaan aikaan hän sanoi että se oli kyllä tosi siisti ja minä että en kyllä tykännyt!
Onneksi on vielä liian aikaista päättää mitään, voi mielipide muuttua vielä monta kertaa.
Lähinnä mietitään sitä kuinka tärkeä erillinen vaunuosa olisi vai pitäisikö ottaa sellainen minkä saa muunnettua vaunuista rattaiksi samasta "palasta"... o_O

Me käytiin miehen kanssa viikonloppu shoppailemassa ja kurkattiin vähän vaunuja kun satuttiin kulkemaan siitä lastentarvikekaupasta ohi, oon jo vähän netissä tutkinut ja miehelle näytin nyt mitä oon ajatellut, ei kyllä tainnut mennä mielipiteet yksiin :p
Jo värin puolesta keskusteltiin vielä autossa kotimatkalla yksistä niin samaan aikaan hän sanoi että se oli kyllä tosi siisti ja minä että en kyllä tykännyt!
Onneksi on vielä liian aikaista päättää mitään, voi mielipide muuttua vielä monta kertaa.
Lähinnä mietitään sitä kuinka tärkeä erillinen vaunuosa olisi vai pitäisikö ottaa sellainen minkä saa muunnettua vaunuista rattaiksi samasta "palasta"... o_O

Kannattaa miettiä onko tilaa säilyttää erillistä koppaa vai ei. Kantakassi tms menee aina pienempään tilaan ja sen voi tarvittaessa myydä eteenpäin. Kun taas jos on koppa+istuin yhdistelmät on niissä sama kuomu (usein ainakin) etkä voi myydä mitään.

Samoin kannattaa miettiä pitääkö vaunujen mahtua hissiin? mihin autoon? haluatko turvakaukalon mahdollisesti vaunujen runkoon kiinni.. pohdittavaa on, mutta onneksi aikaakin on :happy:

Äitiplusneljä, kiitos, noi onkin hyviä pointteja! Meillä on merkki kyllä jo selvillä, ja niissä on malleissa aina ainakin yksi turvakaukalo (siis tämähän on se autoistuin eikö?) mikä sopii runkoon... Eli lähinnä on juuri se ostaako kovan kopan erikseen vai sen yhdistelmä härpäkkeen, ja lähempänä mietitään myös juuri noita että miten menee kasaan ja kuinka helppoa on kuljetella ja kävellä :p

Oon nyt tutkaillut vaunuvaihtoehtoja netissä ja oon päätymässä Emmaljungan Super nitroihin City -kopalla. Pitää vielä käydä liikkeessä nuita pyörittelemässä, mutta tarkoitus olis käytettyinä ostaa. :)

Lisään vielä, että meillä oli nuoremmalla pojalla Emmaljungan City Crossit ja olin niihin tosi tyytyväinen. Myin ne kuitenki eteenpäin kun ei enää tarvittu, koska oltiin ajateltu ettei tulis enää lapsia, mut toisin kävi :D
Meillä ei kuitenkaan oo tuplille tarvetta, koska meidän nuorempi muksu täyttää joulukuussa 4v.

Me ostettiin esikoista varten brio smilet. Niihin sai sillon jonain kampanjatarjouksena kovan kopan kaupan päälle niin otettiin sekin, mutta se on jo myyty pois ja käytössä on vain ratasistuin. Ollaan tykätty tosi paljon. Runkoon sai suoraan kiinni ilman mitään adaptereita brion turvakaukalon, joka oli myös oikein hyvä, ja rattaat taittuu helposti ja nopeasti suht pieneen tilaan. Isot ilmakumirenkaat kulki hyvin talvellakin, joskin ei nuo nyt ihan mitkään superjousitetut maastokärryt ole. Kakkosen kanssa aiotaan näillä näkymin pärjätä noilla samoilla siten, että pääasiassa kannan vauvaa liinassa ja esikoinen (vauvan syntyessä 2v4kk) joko kävelee, potkupyöräilee tai istuu rattaissa, sitten välillä hänkin voi tulla liinan kyytiin ja vauva voi nukkua makuupussissa ratasistuimessa, jonka saa täysin makuuasentoon ja kasvot työntäjään päin. Sitten jos vauvan synnyttyä näyttää että tämä ratkaisu ei toimi, niin mietitään jotain muuta vaihtoehtoa, kuten mountain buggy duettia.

Ajattelin ensin että pärjätään hyvin nykyisillä yhdistelmillä kun ostaa esikoiselle seisomalaudan istuimella, mutta nyt tuntuu kamalan vaikealta ajatukselta kävellä itse pitkiä matkoja potkien jalkoja lautaan.. Mietinnässä onkin pitäisikö hankkia vielä kolmannet (yhdistelmät ja matkarattaat on jo) tuplarattaina käytettynä ja säilyttää tuolla pyörävajassa muiden riesana.. Sellaiset joihin saisi vauvalle pehmeän kantokopan niin voisi kantaa siinä alas..

Takaisin