Vaunut etsinnässä, kokemuksia kaipailen

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja bellss
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä

bellss

Silmät suurina ihmettelijä
Heippa :)

Kaipailisin kokemuksia ja vinkkejä, mitkä olisivat hyvät kaupunkivaunut. Kriteereinä on näppäryys (mahtuu kauppoihin ja vieläpä liikkumaan niissä, mahtuvat hyvin autoon) mutta samalla renkaat ovat sellaiset, että myös talvella pystyy kulkemaan. Vaunut pitäisi myös olla yhdistelmät, eli makuu-sekä ratasosa täytyy löytyä.

Emmaljungan city crosseja olen netistä katsellut, mutta ovatkohan nekin turhan suuret ja kankeat?

Kiitos jo valmiiksi, jos joku viitsii jakaa kokemuksiaan :)

Suosittelen että käyt alan liikkeessä "koeajelulla" ja testaat miten näppärät erilaiset vaunut on käytössä, juurikin ketteryys, renkaiden koko ja olemus sekä miten toimii esim. kasaan laitto yms.
Emmaljungia suosii moni, itse en osaa niistä paljoa sanoa muuta kuin että laadukkaita ovat. Monet niiden vaunuista on aika painavia, mikä tietysti on plussaa hangessa kahlatessa muttei välttämättä muuten.

Itse en osaa mitään vielä käytännössä suositella, kun esikoista vasta odotellaan. Mutta itse kävin useammassa liikkeessä kokeilemassa eri merkin ja eri mallin vaunuja sekä kuulemassa myyjien luennot niistä. Sillä pääsi aika pitkälle - tajusi, että millaisia ominaisuuksia tarvitsee, mihin kiinnittää huomiota yms :)

Suosittelen brion kombia, tosin niitä ei taija saaha enää mistään uutena. Brion happyt taitaa olla aika samanlaiset. ja ilmakumirenkaat ehdottomasti. :)

Kiitos vastanneille :) tutkailempa ehdottamianne vaunuja nyt lähemmin. Ja tosiaan yhtään ei haittaa vaikka ei uutena saisi, sillä nyt joka tapauksessa katselen käytettyjä, kun hyvät vaunut tuntuvat olevan melkoinen investointi :)

Tällä hetkellä itselläni on jotkin 10 vuotta vanhat Emmaljungat ja voi että kun niillä kulkeminen on työlästä! Painavat kamalasti, eikä ole puhettakaan, että niillä vähänkään ahtaampiin tiloihin tarvitsisi mennä :/

Onko kellään kokemusta super nitroista? Olen käytettyjä sellaisia nyt katsellut ja myyjä ainakin kokee, että vaunut olisivat kivan ketterät mutta kuitenkin riittävän jämäkät lumessakin.

Ainakin vanhemmat Brio Happyt ovat aika leveät ja siksi hankalat mahduttaa autoon ( meillä mallia 2009/2010 ) Muuten kyllä tosi jämäkät, kelistä riippumatta. Ja isot ilmakumipyörät näissä siis myös.

Meillä tosin on Gessleinin matkarattaat erikseen, esim. kauppareissuja ja lomamatkoja varten :)

Meillä on Brio Go yhdistelmävaunut ja ainut huono puoli mielestäni on, ettei ratasistuinta saa täysin makuuasentoon. Muuten on olleet aivan ihanat ja kääntyvät etupyörät on aivan loistava keksintö. Meillä ei ole autoa, mutta tähän mennessä on mahtunut mukaan pienehköön peugeotiinkin.

Baby jogger city minejä on hirveästi käytettyjä Torissa myynnissä. Itse ei vielä olla ratasiässä :D , mutta testailin niitäkin kaupassa ja on todella ketterät rattaat ne.

Meillä on emmaljunga city crossit. Ollaan oltu tosi tyytyväisiä. Kulkevat kevyesti lenkkipoluilla ja myös hangessa, menevät helposti kasaan ja itse olen näiden kanssa pärjännyt hyvin myös shoppailureissut kaupungilla. Ovat suojaisat ja tukevat yhdistelmävaunut, mutta kuitenkin mielestäni riittävän kapeat. Toki näistä kevyempiä ja sirompiakin on, mutta en tiedä kuinka kätevät sellaiset on Suomen sääolosuhteissa.

Noniin, vaunut hankittu! Kiitos kaikille vastauksista :)

Päädyin lopulta super nitroihin ja voi että olen ollut tyytyväinen! Kääntyvät etupyörät todellakin on paras keksintö, mitä tähän hätään keksin :D vaunuilla on nyt kruisailtu kaupoissa ja lenkkipoluilla ja meille ne ovat toimineet moitteetta molemmissa :) ainoa miinus hiukan opettelua vaativa kasaan laitto. Turvalukot rungossa vähän jäykät ja, jotta mahtuvat meidän autoon täytyy myös takapyörät irottaa aina rungosta. Mutta kerran treenailun jälkeen saanpa vaunut nykyään auton perään alle minuutissa ;) suosittelen siis!

Meillä on Bugaboo Buffalot. Ovat aika massiiviset mutta talvellakin loistavat liikutella. Olen ollut tosi tyytyväinen hankintaan.

Takaisin