Vaunu- ja turvaistuinasiaa!!

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja HansuB
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
H

HansuB

Vieras
Moi kaikki!

Päätin laittaa viestiä tänne osastolle, kun "vauvan tarvikkeet"-osastolla on niin kuollutta...

Elikkäs auttakaa!! Meille tulossa keväällä vauva, ja olen epätietoinen näissä vaunu asioissa!

Olen hankkinut käytetyt Emmaljungan Duo Edge Combi-vaunut, ja nyt olisi tarkoitus hankkia vielä turvaistuin, adapteri vaunuihin ja isofix-telakka autoon. Käykö vaunun runkoon muutkin kuin Emmaljungan adapterit ja kaukalot??
Emmaljungaa on vähemmän myynnissä käytettynä kuin Brioa, Britaxia ja Gracoa, joten pystyykö niitä liittämään Emmaljungan runkoon? Jos joku osaa vastata, olen kiitollinen!! :)

Katoppa ihan Emmaljungan kotisivuilta. Ainaski Emmaljungan oma, Britaxin babysafe, Maxicosin pebble ja cabriofix sekä joku neljäs, en muista mikä. Vaatii tietty adapterin.

Meillä on esikoisella ollut Emmaljungan vaunut ja niihin adapteri britaxin kaukaloon ja isofix-telakka autossa. Oltiin tosi tyytyväisiä ja kun jouduttiin kolariin vauvan ollessa 6kk niin suojas todella hyvin ja selvittiin säikähdyksellä. Haettiin sit kaupasta heti uus samanlainen joka siirty just kolaroimattomana kakkoselle:)

Me ollaan hankittu gracon matkarattaat ja turvakaukalo autoon telakalla. Yhdistelmävaunut on hankittu erikseen eli ne on Emmaljungat Duo Edge Combi. Gracot saa autoon kivasti mukaan ihan mihin vaan ja Emmaljungat pidetään kotikäytössä,sekä esim. mökille mukaan.
Lehdessä oli juttua,että turvakaukaloita ei kannata käytettynä ostaa. Suomessa ilmat vaihtelet kostea syksy, kylmä talvi ja kuuma kesä ja kaikkea sillä välillä. Turvakaukalo ja telakka ovat muovia joka muuttuu sään mukaan myös. Jossain vaiheessa se vaan menettää turvallisuus ominaisuuttaan. Eli käytetty ok, mutta jos ei ihan kauhean vanha ole.
Emmaljungalla suht hintavat kaukalo ja adapteri, joten tuli helpommaksi ostaa kahdet eri vaunut eri tarkoitukseen.

Minä olen myös ajatellut noita Emmaljungan Duo Edge Combeja. Te jotka olette jo ostaneet, oliko paljon eroa hinnoissa eri liikkeissä? Mietin, että mihin lähtisi asioimaan. Asutaan niin tuppukylässä, että jokatapauksessa on lähdettävä merta edemmäs kalaan. Mielellään niin että saataisiin samalla reissulla vaunut, turvakaukalo, telakka ja ehkä jotain muutakin.

Ostin Emmaljungan Suoer Nitro vaunut ihan uutena Haaparannasta ei ollut kovin kalliit siihen verrattuna paljonko täällä olisi maksanut. Mieheni osti siihen semmoisen telinen, että se koppa voi ottaa siitä pois ja laitta turvakaukalo siihen tilalle. :)

Takaisin