Vaunu asiaa!

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Milena
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Meillä on BRIOn yhdistelmävaunut kovalla kantokopalla. Ne on 4 vuotta vanhat, yhellä lapsella ollut. En muista mallia mut pirun hyvät :D

Emmaljungan EdgeDuoCombit (kovalla kopalla, kesävauvalle/koiraperheeseen suosittelivat liikkeessä tätä)
http://www.emmaljunga.com/fi/Lastenvaunut/Loyda_vaunumallisi/Edge_Duo_Combi-1100.html sport cryptoniterungolla ja mukaan ostettiin travelsystem, eli adapterilla saadaan saman puljun kaukalo
http://www.emmaljunga.com/fi/Turvaistuimet/First_Class0+base-1120.html runkoon kiinni. Vaunujen väri/kangas on tuo SilverStitch, kaukalon samoin. Hopeaa/harmaata - ei kesällä ihan kuumin, ja mun mielestä sopii niin tytölle kuin pojalle.

Uutena ostettiin, kellään tutulla ei ollut kaupan ja vieraalta en halunnut emoticon

Meillä on myös Emmaljungan duo edget liikkeessä odottamassa. Värinä on Golden Check ja samoin kovalla kopalla :) Mä vaan halusin ihan uudet vaikka tyrkyllä olis kyllä ollut parit vähän käytetyt.
Siitäpä tulikin mieleeni että jos joku on kiinnostaisi sammalen vihreät Emmaljungan yhdistelmät pehmeällä kopalla ja kunnoltaan kuin uudet. Vaunuja on säilytetty sisällä vaatehuoneessa ja ovat muistaaakseni vuoden 2004 tai 2005 ja yhdellä lapsella olleet. Niin ottakaa ihmeessä yhteyttä. Vaunut on Salossa.
Lisäksi itsellä on valkomustat Quinnyn 3 Buzz rattaat joihin saa turvaistuimen adapterilla paikoilleen. Halusin kevyemmän vaihtiksen autoversioksi, kun ei oikein nappaa tuupata niitä isoja vaunuja aina autoon... Välillä tuntuu kuin olis joku käsittämätön varusteruljanssi käynnissä emoticon  Täytyy tehdä vissiin toinen perään että tulee vastinetta sijoituksille emoticon

Meillä on Crescent Comfort 2010 malli harmaana ja kovalla kopalla. Vaunuja tullaan säilyttämään lämpimässä ulkovarastossa, eikä tarvi muutenkaan saada mahtumaan pieneen tilaan. Lisäksi sisko suositteli kovaa koppaa kesävauvalle, kun se pysyy viileämpänä. Mustapunaista  ois tehnyt mieli, mut sit miehelle tuli mieleen, että voivat olla aika arat kuralle..  Otettiin sit harmaat, niissä ei pienet tahrat heti näy. En tiiä sit millaiset tulevat olemaan, mut olivat noista "paremmista" vaunuista edullisemmasta päästä. Oltais varmaan ostettu käytetytkin, jos ois tullut sopivat vastaan. Mä kyllä ajattelin, että noissa voisi kärräillä vielä toisenkin lapsen, jos niikseen tulee. Hankittiin nuo vaunut jo marraskuussa alennuksesta.

Samat sanat Sistan kanssa. Mä vaan jotenkin tykästyin noihin ja musta se harmaa on tyylikäs väri. Meillä vaunut mahtuu eteiseen, joten sisätiloissa tullaan säilyttämään. Pysyvät sitten hyvässä kunnossa. Toisena vaihtoehtona katselin lähinnä Teutonian vaunuja.

Me hankittiin oran jovi airit, kovalla kopalla nekin ja isoilla ilmakumirenkailla. Mä oisin kyllä halunnu kennorenkaat, mutta kun noi  muuten vaikutti tosi hyviltä, niin en sit siitä alkanu tinkaamaan. Kompura on tallissa, jolla saa nopsaan täytettyä jos tarvii. 

Joidenkin mielestä nämä ovat raskaammat kuin esim. emmaljungat, mutta kaikkinensa paino on lähes sama, reilu kilo tais olla eroa kun vertailin. Eli eivät ole oikeasti juurikaan raskaammat. Kevyet työntää ja helposti kääntyilee näköjään pienemmissäkin tiloissa. 
Näppärästi menevät myös kasaan ja hyvin mahtuvat meidän auton takakonttiin.

Lisävarusteina tuli pumppu, rengassuojat, sadesuoja, hyttysverkko (integroitu). Heittoaisaa ei ole, mutta ratasosan saa käännettyä, eli näin onnistuu myös työntösuunnan vaihto. Säädettävä työntöaisa myöskin löytyy. 

Kaikkinensa meille just passelilta vaikuttavat ja hintakaan ei oo taivaissa. Minun henk. koht. mielipide on että emmaljungissa maksaa jo pelkkä merkki satasia. 

Mutta nämä siis ostimme käytettynä, pari vuotta vanhat, äärimmäisen siistissä kunnossa.

Meilla vaunuina emmaljungan city crossit sillä pehmeällä kassilla, eli quadroliftillä. Kuosina se jeans black. Ja ostettu uutena.
Tuolla ne vauvan huoneessa odottaa ja aina imuroinnin yhteydessä niitä on "pakko" vähän työnnellä pitkin kämppää..harmittavainen homma :D

Meiltä löytyy Emmaljunga duo edge combit vm.2005
Tummansiniset, beigeä..
Eli käytettynä ostettu, tosi hyvän kuntoset.
Eli siis kovakoppa, ratasosa, hyönteissuoja, adesuoja, päivävarjo, jalkasuoja, seisomalauta. pehmeä emmaljungan kantokassi sekä emmaljungan ratasosaan talveksi suojapussi...Ja hoitolaukku + alusta tuli samaa sarjaa.

Sit meillä on Gracon matkaratas setti, eli turvakaukalo, jalusta autoon sekä matkarattaat...vm.2009 muutaman kerran käytetty. nekin tumman siniset.

Meillä tosiaan keskustaan on n 4 km ja suurimmaksi osaksi hiekka/soratietä joten kunnon vaunut hankittiin sen vuoksi, ja matkarattaat sitten ostoksille/kaupungille menoa varten. Ja laitetaan toinen auto pois, joten senkin vuoksi katteltiin kunnon rattaat millä pääsee kulkemaan säässä kuin säässä :)

Hankimme juuri Britaxin B-Smart city-vaunut. Kyseessä kaupunkikäyttöön sopivat yhdistelmävaunut, joihin vauva-ajaksi valitsimme kovan kantokopan. Koko paketti lähti todella edullisesti, koska vaunut ovat viime vuoden mallia ja kauppiaan viimeinen kappale.

Luin tosin myöhemmin netistä, että kyseisten vaunujen rungon kanssa on ollut paljon ongelmia. Useammalla käyttäjällä oli runko-osa jouduttu vaihtamaan hajonneiden osien vuoksi. Onneksi tuotteessa on 2 v. takuu, joten jos jotain hajoaa niin saamme maahantuojalta uudet tilalle.

Kyseiset vaunut sopivat nimenomaan kaupunkikäyttöön, niitä ei ole maastomenoon tarkoitettu. Pyöriä on neljä, etupyörät saa sekä vapaaksi että lukko-asentoon. Rattaat ovat limenvihreät, mutta vauva-ajan koppa on musta. Runko näyttää hurjalta metallisine osineen. Meillä on todella pieni auto ja kuljen itse vaunujen kanssa paljon julkisissa, joten oli pakko hankkia olosuhteisiin sopivat vaunut. Tuolla ne nyt seisovat eteisessä, mahtuvat siis näppärästi sisälle jopa pieneen kaupunkikotiin.

Perusteellisen vertailukierroksen jälkeen tämä vaunumalli vakuutti parhaiten ja esim. Teutonian vastaaviin vaunuihin verrattuna hinta oli yli puolet vähemmän. Saapa nähdä kannattiko köyhän ostaa halpaa :)

Meillä emmaljungan yhdistelmät, saatiin kaverilta 50 eurolla, ollu vaan yhdellä lapsella. :) Ja melko uudetkin ovat.

Meidän hajonneet ja moneen kertaan korjatut paskat Briot lähtee kyllä kaatopaikalle. Tilalle ajateltiin Crescentin vaunuja. Mallista en vielä tarkkaan tiedä. Mutta kovasti hyvää olen ko. merkistä kuullut. 
Onhan tässä vielä aikaa pohtia ja etsiä. :)

me ostettiin vaunulasta viime lauantaina firkon f7-merkkiset yhdistelmät.
värinä vaaleanlime & tummanharmaa :)

Samaan syssyyn ostettiin brion primo turvakaukalo jalustalla, värinä musta & ruskea.

Noniiin. Kysyin vähän siinä toivossa että saisin jotain vinkkejä ja selkeyttä ja suuntaa omaan vaunun hankintaan, mutta on kyllä niin eri merkkejä ja malleja kaikilla että apua! :D

Ollaan mietitty Emmaljungan Cerox-yhdistelmiä puolikovalla kantokassilla, ehkäehkäehkä. Onko kellään kokemuksia niistä? Vähän näyttää turhan ahtaalta se kantokassi kyllä. Ja en ole montaa hyvää sanaa kuullut siitä tavarakoristakaan.. Mutta monia muita kivoja ja tarpeellisia juttuja niissä tuntuis olevan. Tarvittais vaunut joilla mahtuu kulkemaan julkisilla ja hississä, eikä ois kaupungissakaan mitkään isoimmat ja siksi kömpelöimmät. Mutta toisaalta kävelyllä tulee varmasti käytyä päivittäin niin maastossakin pitäis vaunuilla pärjätä. Ja talvella myös! huh.

Brion Happyt näyttää myös selkeiltä ja kivoilta (kuvissa), ongelma onkin etten ole täällä Oulussa törmännyt liikkeeseen missä niitä myytäisiin niin ei uskalla ehkä tilata kun ei ole nähnyt "livenä".

Ja ihan uudet varmaan ostetaan liikkeestä (09-11), koska käy nyt sen verran tuuri että saadaan kelan sotilasavustus vaunujen ostoon =)

Meillä mies haluaa ehdottomasti X-landerin juoksurattaat, malli X-run. Ei tule halvaksi, uutena on pakko ostaa mut kun asia on hänelle tärkeä, niin kyllä tuore isi saa mitä haluaa! 

Niihin saa ostaa kopan jossa vauveli voi nukkua ja siten käyttää normaalin vaunun tapaan, vakiona siis isommalle lapselle sopiva istuinratas ja Maxi-cosin turvakaukalonkin saa kiinni, jos kaipaa esim kauppa-reissulle kärryjä. Ei tarvii nostaa mahd nukkuvaa lasta turvaistuimesta tai kantaa painavaa koppaa. 

Tosi kevyet ja näppärät liikutella, isot yörät maastoon kuin maastoon!

Milena:
mulla ja parilla tuttavalla on kyllä vaan aika huonoja kokemuksia Brion yhdistelmistä, eli omasta puolestani en voi suositella. Se OLI hyvä merkki, mutta sitten tuotannossa ja suunnittelussa tapahtui jotain. Nykyiset mallit (ehkä 4 vuotta vanhat ja siitä uudemmat) eivät oikeasti vaan kestä hajoamatta normaalikäyttöä. Niistä tuntuisi paukahtelevan osia vähän väliä ja huoltoliike tuli tutuksi.
Brioa vielä myydään aika paljon, ja suinkaan kaikilla ei varmasti ole näin huono käsitys ko. vaunuista (koska ne kombot on aika toimivia), mutta meillä ja kolmella muulla tuntemallani perheellä ne onnettomat eivät kyllä tavallista kaupunkikäyttöä kestäneet.
Meillä menee nyt yhdellä lapsella olleet Briot kaatikselle, vaikka aikoinaan ne ostettiin sitä silmällä pitäen että kestäisivät useammankin muksun.

Mun siskolla oli Brion kombit, ja hän kyllä sitten taas suositteli merkkiä minullekin. Tosin nuorimmainen on nyt sen 4 vuotta, ja vaunut olivat silloin jo käytetyt, joten olivat siis aika vanhaa mallia. Uudemmista en sitten ole mitään kommenttia tutuilta kuullutkaan.

Mulla ei oo mitään okkemusta Brioista, eikä mun tutuilla päitsi nyt näistä mitkä ostettiin äitini miehen tytöltä. Ei niistä ainakaan heidän käytön aikana mitään oo hajonnut, kuitenkin mun tuurilla leviää heti ensimmäisellä vaunulenkillä :D Ei vaan, noi on tosi hyvät vaunut joka puolelta ja kaikinpuolin. Tosin vauvan kanssa käytössä selviää vasta niiden todellinen luonto ;)

Milena: Mun ystävättärellä on Emmaljunga Ceroxit ja he olivat oikein tyytyväisiä niihin. Itse halusin kovan kopan ensitalvea ajatellen, koska ajattelin että tuohon kantokoppaan tulee turhan ahdasta leveyssuunnassa.
Periaatteessa noista Brion vaunuista en osaa mitään sanoa. Kuitenkin on niin että kun jotain myydään todella paljon ja siinä on prosentuaalisesti saman verran vikoja kuin toisessa mallissa niin helposti tulee se käsitys että paljon myydyssä on tosi paljon vikoja. Todellisuudessa tilanne siis voi olla täysin päinvastainen. Vaunuista ei taida olla samanlaisia listauksia kuin vaikka autoista :) Voisi olla mielenkiintoista luettavaa!

Oon tässä jo useampana päivänä bongaillut netistä (sekä uusia että käytettyjä) "kakkosvaunuja" tavoitteena löytää kevyemmät "citykärryt" jotka on helppo ottaa reissuunkin mukaan. Mielellään kääntyvillä etupyörillä, joko yhdellä tai kahdella. Nuo meidän Emmaljungan sport-runkoiset oli ehdoton - kun pitää päästä liikkumaan myös hiekkateillä ja huonommassakin maastossa (tallipihassakin) eli ei ihan pelkkään kaupunkiasumiseen. Ja kun omakotitaloa asutaan niin ei tartte miettiä hissiin mahtumisia tms.
Luulen että nyt löysin ne kivat kakkosrattaat emoticon Joku menneiden vuosien malli (uutena myydään) Crescentin M300 rattaista Kärryt. Kun puoleen hintaan lähtee niin ei kannata käytettyjä huutonetistä edes haikailla, samoissa hinnoissa sielläkin. Täältä!

Takaisin