Vau.fi on lainannut kommenttiani artikkeliinsa. Miksei minulta ole kysytty lupaa?

Miramaria

Tietävä tietäjä
Vau.fi:llä on tapana tehdä pieniä foorumi-juttuja ja nostaa sivustollamme esiin, mitä foorumilla puhutaan. Jotkut käyttäjät ovat hämmentyneet löydettyään oman kommenttinsa artikkelista.

Haluamme pitää Vau foorumin aktiivisena palstana, ja mielenkiintoisten keskusteluiden nostaminen auttaa asiasta kiinnostuneita löytämään keskustelun. Kirjautumalla Vau.fi:n foorumille olet hyväksynyt, että Vau.fi saa käyttää tekstejäsi. Kannattaa tutustua foorumin sääntöihin ja ehtoihin täällä.

Itsekin aktiivisesti eri foorumeita käyttäneenä ymmärrän, että voi tuntua vähän inhottavalta, kun omia tekstejä löytää toisesta yhteydestä. Siksi olenkin halunnut olla varovainen, ettei kenenkään yksityisyyttä loukata, ja olen tarkka siitä, ettei jutuissa käytetä sellaista tietoa, josta keskustelijan voi tunnistaa!

Julkisiin internet-palveluihin kirjoittaessa kirjoittaja tekee aina kuitenkin itse päätöksen julkaista tekstinsä. Täällähän se on joka tapauksessa kaikkien löydettävissä ja luettavissa, joten kannattaa pitää netiketti mielessä! Itse julkaisen tekstejä internetissä sen periaatteen mukaan, että kun jotain laittaa internettiin, se myös pysyy siellä, eikä sitä saa pois. Vaikka itse poistaisit julkaisemasi sisällön, on se voitu kopioida ja jakaa kenen tahansa internetin käyttäjän toimesta! Sama koskee myös foorumeita.

Foorumilta löytyy kuitenkin päiväkirjaosio, jossa voi jakaa intiimimpiä asioita. Tätä osiota ei pääse lukemaan kuin foorumille kirjautuneet, ja näitä tarinoita ei foorumin ulkopuolelle pääse karkaamaan! Lisäksi foorumilla on salaiset ryhmät lasketun ajan mukaan sekä keskenmenon kokeneille, lapsettomuudesta kärsiville ja erityisperheille omansa, joiden tekstejä pääsevät tarkastelemaan ja kirjoittamaan vain aktiiviset ryhmäläiset. Näissä ryhmissä on tiukempi yksityisyyden suoja, eikä keskusteluita nosteta artikkeleihin. Näissäkin ryhmissä kannattaa kuitenkin ottaa huomioon, että kanssakirjoittajat pystyvät kopioimaan ja jakamaan tekstejäsi, joten mitä tahansa ei sielläkään kannata jakaa. :happy119
 
Last edited by a moderator:
Takaisin
Top