Vatsavaivoja vai potkuja? :)

MNasu

Oman äänensä löytänyt
Heipotihei kaikille [:)]
Kertokaahan ihmiset joko ootte tunteneet ensimmäiset potkut?
Mulla on eka raskaus mänössä ja joku pari viikkoa sitten aloin tuntea ens. potkut. Ajattelin kyllä alussa että ne oli jotain mahavaivoja mutta nyt tajuan et ei ihan ollu [:D]
Tuntuu kyllä aivan mahtavalta kun on ruppeemassa nukkumaan ja vauveli se vaa potkii ja potkii <3 Isukkikin sai kerran 'turpiinsa', [:D] niin kovaa oli potkinu
Niin, että mitenkäs teidän matkustajat siellä? Onko mitään liikettä tuntunu? :)
 
Minä tunsin muistaakseni ekat muljahdukset joskus rv 17 ja kunnolla potkut alkoivat tuntua puolenvälin paikkeilla. Pian puolenvälin jälkeen vauvan liikkeet ovat näkyneet myös ylöspäin ja nykyään liikkeet on säännöllisiä, kun pikkuisella tuntuu olevan suht jo oma vuorokausirytmi.
 
Ihaninta ehkä kuitenkin on se, että vauvan kanssa voi olla vuorovaikutuksessa. Vähän tökkäämällä masua saa hänet heräämään ja potkiskelemaan. Meillä on tapana "tuuppia" toisiamme vuoronperään ja sitten muutaman töytäisyn jälkeen silittelen pikkuista ja yleensä hän siihen rauhoittuu levolle. Miehen käsi masulla saa satavarmasti pikkuisen hiljentymään. En tiedä mistä se johtuu.
 
Nukkuminen alkaa vain olla ihan hirmuisen vaikeaa. Maha on kasvanut aivan hirmuisesti ja se näyttää jo siltä, kuin synnytys olisi jo ihan oven takana. Vielä kuitenkin 12 viikkoa olisi jäljellä laskennallisesti. Sängyssä on vaikea löytää hyvää asentoa ja kääntyminen on vaivalloista. Mitähän se on parin kuukauden päästä?
 
Minsu, jännä juttu mutta meilläkin pikkuinen hiljenee heti jos mies laittaa kätensä masuni päälle, vaikka hetkeä aikaisemmin olisi ollut hirveät bileet päällä [:D].
Jos mies sitten painaa poskensa mahaani vasten, bileet jatkuvat. Parransänki ilmeisesti on kiva juttu meidän pikkupojan mielestä..
 
Minä kans ekat pienet liikkeet tunsin siellä rv 16 tienoilla, sit rv 20 oli kyllä jo ihan selkeetä ulospäin tuntuvaa ja näkyvää menoa. Mieskin sai sillon ekat maistiaiset, se oli hieno hetki! =) Nyt meno tuntuu jo hurjalta, ja näyttääkin myös. Kovasti olisi pikkuinen jo halukas lähtemään liikenteeseen ilmeisesti, mutta sovittu on, että siellä vielä kolmisen kuukautta pysytään :) Erityistä rytmiä ei kyllä tunnu olevan, tyttö liikkuu aikalailla pitkin päivää ja yötäkin. Nukkumaan mennessä on kuitenkin ehkä kovimmat bileet! Mutta niinhän tuo yleensä vissiin onkin, levossa pikkuinen tykkää villiintyä. Minä kuitenkin edelleen vaan nautin joka liikkeestä kuin ensimmäisestä, se vaan on niin mahtavaa! =) Saattaa sitten olla toinen ääni kellossa, kun alkaa kylkiluut saada kunnon iskuja.....
 
Takaisin
Top