vatsan ympärysmitta

Sophie82

Kommentoinnin ninja
Onko joku muu mittailut vatsaansa? Mittasin talvella ennen raskautta 92cm ja nyt (25+5) on jo 109cm.. eli 17 senttiä tullut lisää, aikas paljon on kasvanut maha :smiley-ashamed008

Heh, eipä oo tullut aikaisemmin mieleen mittailla, mutta kun nyt kysyit, oli pakko kaivaa mittanauha esille ;) Mulla on ympärysmitta nyt 89cm ja ennen raskautta otettuja mittoja ei olekaan missään ylhäällä.

Hitto muuten, että väsyttää. Ensimmäistä kertaa poika valvoi iihan koko yön potkien ja molskien. Alkoi siinä neljän aikaan aamuyöstä vähän pinna kiristyä. Nousin sitten sängystä ylös ja sanoin melko kovin sanoin, että nyt **** (vauvan nimi) on yö ja nyt nukutaan. Huomenna on uusi päivä ja silloin saat sitten taas riehua, mutta nyt annat äitis nukkua. Ja mitä voi olettaa, kuuroille korville taisi ilmeisesti mennä, koska siitähän vasta innostuttiin. Huoh, pojat tosiaan on poikia..

Ennen raskautta about 75 cm, (saatto olla vähän enemmänkin, ei tullu viimeisimpiä pantua mieleen) minuutti sitten mitattuna 97 cm.. x) Kasvaahan tuo.. Ja enin kasvu vielä edessä? Toivottavasti ei. Äitiysvaatteetkin alkaa käydä piäneks jo!!! -.-

Mielenkiinnosta piti etsiä mittanauha käsiin ja mahanympärys näytti 99 senttiä. Nyt tuo maha on alkanut toden teolla KASVAA. :)

Raskausviikkoja nyt 31+6, vatsanympärys 97cm! Huh en olisi uskonut.. :)

Rv 33+1 ja tänään huvikseni mittasin, 104 cm! Metrin rajapyykki siis rikottu. Huhhuh! ONNEKS ei oo pysyvä olotila.

rv 33+6 ja metrin paikkeilla mennään.. Eilen sukujuhlissa kukaan ei meinannut uskoa kun kerroin, että kuukauden päästä voi jo alkaa odottelemaan vauvaa :D Pudistelivat päätään ja sanoivat, että ei tuolla mahalla kyllä mitään synnytetä..

30+6 ja 102cm.. Onneksi tää ei oo pysyvä olotila :D Lokakuisissa tuntuu olevan äkkiseltään aika paljon "pienimahaisia", itse olen ainakin tyytyväinen. Eipähän ole tiellä jokapaikassa :P

Tänään 33+0 ja 102cm. Eilen viimeks kuulin miten on hurjan pieni maha, omasta mielestä kyllä kokoa löytyy ainakin siitä päätellen miten vaikuttaa "ketteryyteen" (jos nyt koskaan olen ketterä ollutkaan).. :)

Kyllä sen mahan koon huomaa, kun kolauttelee sitä jääkaapin ovella ja polttaa hellan reunaan. :grin Onneksi ei ole kauhean suuri maha kuitenkaan, pelottaa ajatuskin, että minkä palo-oven väliin sen onnistuisin jättämään.. :silent

34+5 ja vatsanympärys 113 cm... :D pahimmillaan kun oikein turvottaa, nii venyy tuonne 115 cm. Siinäpä palloa kerrakseen, ylpeä joka sentistä! :)

Meillä ollut samat 109cm jo kaksi kuukautta! Alkuaikojen turvotus on nyt siis tasoittunut vauvan kasvun myötä :smiley-bounce022 Vatsa kasvanut myös suoraan tosta kylkiluiden alta ja on nyt yhtä iso koko matkan. Leviää siis vain eteenpäin, kyljissä ja selässä ei näy merkkejä että oon raskaana. Taitaa olla tyypillinen poikamaha.... Saas nähdä pitääkö paikkaansa :)

Mä olen ihan tasapaksu makkara joka puolelta. Raskaus on tehnyt musta tällaisen epänaisellisen bratwurstin. 88 cm on nyt ympärysmitta. Mitään mammavaatteita en ole ostanut, enkä viitsi enää mennä ostamaan. Olen käyttänyt triikoot + tunika tai joku mekko + ballerinat yhditelmiä nyt ja alan oleaan lopen kyllästynyt tähän mammatyyliin...Onko muuten muilla sitä "ongelmaa", että syödessä vatsa täyttyy nopeasti eikä pysty syömään niin paljoa kuin haluisi? :) Ihan hyvä periaatteessa niin, mutta välillä tekee mieli vielä syödä/on nälkä tai tarttee saada jälkkäriä, mutta maha ei anna periksi ja alkaa sattumaan mahaan...

Joo, täällä ihan sama ongelma ton syömisen kanssa. Nyt pystyy syömään enää puolet normaalista annoksesta, ja senkin tosi hitaasti. Jos syö liikaa tai liian nopeesti niin tuntuu oikeasti siltä että räjähtää! Ja sit on nälkä uudestaan parin tunnin päästä. Hyvää painonhallintaa, kuhan noi 10 välipalaa päivän aikana pysyy hedelmissä ja muissa terveellisissä vaihtoehdoissa :)

Hei lokakuun porukka! Tulin vierailemaan teidän ketjussa, kun on hyvinkin mahdollista, että oma vauva syntyy vasta lokakuun puolella (la 25.9.).

Tässä teille hassu info minun mahan ympärysmitasta: mittasin sen rv23+0 ja oli 96cm. Nyt mittasin uudestaan rv36+1 ja oli 98cm. Eli ei ole ympärysmittaan juuri tullut muutosta!! Vatsa on kasvanut vaan korkeutta :) Ennen raskautta oli jotain 65cm luokkaa, että siihen nähden on tietty paksuuntunut.

Tervetuloa lokakuisiin Menna :)

Mulla on maha kasvanut nyt aivan taatusti reippaammin kuluneen parin viikon aikana. Tuntuu kyllä ihan siltä..En ole jaksanut mitata. Alkaa olemaan hengittäminen toisinaan epämiellyttävää, ihan kuin olisi vatsa aivan täynnä ruokaa. Ihoa tuntuu kiristävän ja sitten tuntuu, että navasta kiristää myös tai lähinnä, että joku vetää navasta...onkohan tuo mahaöykkäri alkanut tylsistymään tuolla ja jekkuja tekemään :).Sitten on ihme hermosärkyjä sieltä sun täältä välillä. Nyt on ottanut parina päivänä pakaraan. Nyt kylkeen. Kurkkuakin sattuu. Tuleekohan flunssa...Tänään on valituspäivä mulla :) Onneksi mies ei ole kotona tänään (hyvä homma hänelle siis..:))

Ennen raskautta oon ollu melko hoikka, mittaa en oo koskaan hoksannu ottaa, mut nyt otin (rv 36+6) 118cm!

Täällä 111cm (37+5).. maha on yhtä suuri koko matkan ylhäältä alas.. onneksi ollaan äitiyslomalla niin ei tarvitse pukeutua joka päivä, mulla on ehkä just ja just muutama paita joka peittää tän pallon ja jolla kehtaa lähteä ovesta ulos...

Takaisin