Vatsan kasvu

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Mur
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä

Mur

Silmät suurina ihmettelijä
Keskustelua vatsan kasvusta ja koosta.
Milloin alkaa näkyä? Monesko raskaus? Minkä muotoinen?

Tämä aloitus siis sen vuoksi kun nyt vasta 7+0 ja turvotusta (ei siis varsinaista kohdun kasvua) on niin paljon että mitenhän tätä pitää salassa toiselle kolmannekselle. Tämä on toinen raskauteni ja elopainoa on enemmän kuin ensimmäisessä raskaudessa. Olen huomannut että kun kohtu kasvaa ja vaatii tilaa, siirtyvät elopainot ylemmäs vatsalla mikä tekee varmaan efektin vaatteet päällä että olisi jo pidemmällä raskaana. 😅

Täällä ensimmäinen vauva tulossa ja nyt menossa 8+3.
Turvotus on ihan jäätävää! Mulla on lisäksi ibs joka aiheuttaa turvotusta, joten vatsa on todella turvonnut 24/7 jo monta viikkoa. Vielä ei varsinaisesti raskaus varmaan moneen viikkoon näy, varsinkaan tämän turvotuksen alta. Mun vatsa on kokonaisuudessaan turvonnut, ylävatsa ja alavatsa :rolling:
Alan kohta tosissani harkita äitiyshousujen tilaamista ja käyttöönottoa. Ja löysät paidat käytössä jotta ei maha niin näkyisi :Smiling Face With Open Mouth And Open Eyes:

Mulla tuskin näkyy vielä hetkeen merkittävästi vatsamakkaroiden alta. Esikoisen kohdalla raskaus tuli esiin rv16 tienoilla ja oletan että niin käy tälläkin kertaa. Itse kyllä huomaan turvotuksen mutta vaatekaappi on muutenkin kasattu peittämään vatsanakkaroita niin tuskimpa kukaan ulkopuolinen mitään osaa arvailla 😅

Täällä odotellaan esikoista ja vielä (rv 9+1 nyt) ei ole vaikeuksia salailla asiaa. Mulla turvotusta esiintyy jostain syystä lähinnä vain iltaisin, jolloin ei tarvitse näyttäytyä enää muille kuin miehelle. 😀 Oon hoikka, mutta vatsa turvottelee välillä muutenkin siten, että mua on joitain kertoja onniteltu raskaudesta ilman, että olen raskaana. 🙄

Mulla oli turvotusta koko alkuraskauden niin paljon, että näytti rv 18. Tämä jatkui aina noin vk 10 asti. Nyt ummetus ja turvotus on hieman helpottanut, mutta en enää tiedä näkyykö kohtu nyt 14+6 vai onko vatsa edelleen vain turvonnut. Melkein heti sai luopua normaaleista housuista ja siirtyä verkkareihin ja mekkoihin.

Mää huomasin että kun vetää vatsaa sisään, niin siellä se maha näkyy! En siis oo ollu varma mikä on turvotusta ja mikä ei aiemmin, ku välillä tuntuu että maha on yhtä iso ku ois 20vko raskaana

Mää huomasin että kun vetää vatsaa sisään, niin siellä se maha näkyy! En siis oo ollu varma mikä on turvotusta ja mikä ei aiemmin, ku välillä tuntuu että maha on yhtä iso ku ois 20vko raskaana
Täällä kans ehkä tästä vähän huomaa kun vetää mahaa sisään! Välillä on edelleen niin jäätävä turvotus vaikkei jokapäivä enää olekaan. Vatsaa sisään vedettäessä huomaa pienen kummun alavatsalla ja ettei vatsaa saa enää niin litteäksi kuin ennen raskautta :Smiling Face With Open Mouth And Cold Sweat:

Täällä ensimmäinen vauva tulossa ja nyt menossa 8+3.
Turvotus on ihan jäätävää! Mulla on lisäksi ibs joka aiheuttaa turvotusta, joten vatsa on todella turvonnut 24/7 jo monta viikkoa. Vielä ei varsinaisesti raskaus varmaan moneen viikkoon näy, varsinkaan tämän turvotuksen alta. Mun vatsa on kokonaisuudessaan turvonnut, ylävatsa ja alavatsa :rolling:
Alan kohta tosissani harkita äitiyshousujen tilaamista ja käyttöönottoa. Ja löysät paidat käytössä jotta ei maha niin näkyisi :Smiling Face With Open Mouth And Open Eyes:
Mulla jäi turvotuksen vuoksi normaalit housut pl. verkkarit jo rv 7. Muutenkin rupesi jo tuntumaan ikävältä kun joku painaa mahaan varsinkin istuessa. Ja mulla oli myös aivan koko vatsa turvonnut koko alun, nyt vasta rv 15 vähän helpottanut.

Mulla jäi turvotuksen vuoksi normaalit housut pl. verkkarit jo rv 7. Muutenkin rupesi jo tuntumaan ikävältä kun joku painaa mahaan varsinkin istuessa. Ja mulla oli myös aivan koko vatsa turvonnut koko alun, nyt vasta rv 15 vähän helpottanut.
Joo samoihin aikoihin taisi mulla jäädä! Ei puhettakaan että farkut olisi saanut enää kiinni, kangashousuilla ja legginsseillä on menty :Smiling Face With Open Mouth And Cold Sweat:

Ennestään itellä tota roikkovatsaa löytyy, niin menee helposti varmaan vielä 7 viikkoa että alkais jotain raskausvatsaa näkymään. Ja että sitä kehtais alkaa kuvaamaan. 😆
Mut vielä ei kyllä työhousut purista.

13+5, eikä oikein näy, turvotusta on kyllä jonkun verran mutta mielestäni kohdun kasvua ei oikein vielä näy päällepäin.

Hei mahan kasvuun liittyen; mulla kohtukin rupeaa turvotuksen lisäks näkymään ja tuntumaan näin rv14+6. Joten jos on jotain megahyvää äitiysleggarimerkkiä tiedossa niin saa suositella. Vielä ei oo mahaa tarpeeks pitämään ylhäällä näitä mitä ostin.😅

Hei mahan kasvuun liittyen; mulla kohtukin rupeaa turvotuksen lisäks näkymään ja tuntumaan näin rv14+6. Joten jos on jotain megahyvää äitiysleggarimerkkiä tiedossa niin saa suositella. Vielä ei oo mahaa tarpeeks pitämään ylhäällä näitä mitä ostin.😅
Muakin kiinnostaisi vinkit hyvistä äitiysleggareista. Raskaussukkikset ostin jo Lindexiltä, kun normaalit sukkikset alkoivat ahdistamaan 😅 Vatsa alkoi tulla näkyviin viime viikolla, kun oli about 14+4.

Tuun tänne viereisestä ryhmästä huutelemaan että bombomin äitiysleggarit on tosi hyvät, kun niissä on pieni kompressio ja vatsaosa tulee riittävän ylös! Siinä on omistajanvaihdos meneillään mutta marraskuussa avautuu taas nettikauppa.

Tulin lukemaan teidän keskustelua kun itseä jännittää tuo mihin asti on mahdollista pitää raskaus salassa.

Tuun tänne viereisestä ryhmästä huutelemaan että bombomin äitiysleggarit on tosi hyvät, kun niissä on pieni kompressio ja vatsaosa tulee riittävän ylös! Siinä on omistajanvaihdos meneillään mutta marraskuussa avautuu taas nettikauppa.

Tulin lukemaan teidän keskustelua kun itseä jännittää tuo mihin asti on mahdollista pitää raskaus salassa.
Oo kiitos tiedosta! Pitääpä tsekata tämä 🤩

Eka raskaus meneillään ja mun tavallisesti melko timmi kroppa on selvästi reagoinut herkemmin turpoamalla (etenkin hiilareihin), maha näkyi selvästi jo rv 9 aikoihin. Sen jälkeen menty kotona löysillä vaatteilla ja edustushommissa farkut kuminauhalla kiinnitettynä 😄 Nyt meneillään rv16 ja huomaa että maha ottaa jo kiinni lännensatulan nuppiin eteenpäin nojatessa 🤭

Takaisin