Vatsallaan nukkuminen

Rosalina

Foorumin legenda
Kesäkuunmammat 2015
Miten pitkälle olette raskausaikana nukkunu vatsallaan? emoticon

Ite saan usein mahallaan parhaiten unta, mutta parin viime viikon aikana on alkanu arveluttaa, että voiko siitä olla jotaki haittaa salamatkustajalle? emoticon  (rv 20 menossa) Masulleen kääntyessä kohtu/vauva jonkin aikaa tuntuu "painavan" vatsanpohjaa ja se tuntuu hassulta, mutta se tunne menee äkkiä ohi..

Netin ihmeellisestä maailmasta ois ehkä löytyny enemmänkin infoa mutten jaksanu ruveta kaikkia sivuja surffaaamaan.emoticon Mutta joskus olen jostain lukenu, että jokku nukkuis loppuun asti vatsallaan???? emoticon
 
No hui, loppuun asti? :o Ite en oo uskaltanu nukkua ollenkaan! Nytkin kun ois tosi paljon selkähieronnan tarpeessa, niin jääpi vähälle just sillä kun en uskalla olla mahallaan.. Ärsyttävästi pitää ketkutella jotenkin kylellään :)
Mut jos seksissäkin pitäis välttää sitä että mies on päällä niin miten joku voi nukkua loppuun asti mahallaan? En ymmärrä :D Hirveeltä kuulostaa..
 
Mie ihmettelin kans, mutta jollaki keskustelupalstalla joku oli samaa aihetta kommannu sanomalla että loppuun asti nukkui mahallaan. MITEN NIIN VOI EES NUKKUA, mission impossible... emoticon   emoticon Tai sit on ollu tosi pikkuinen masu että se on ees jotenki onnistunu... emoticon

No mutta jos joku on näin pystyny tekemään niin tulkoot nyt ihmeessä puolustamaan ittiään..!emoticon
 
Mulla on sellanen kuva että mahallaan oloa ei suositella rv.20 jälkeen! Ite kävin hierojalla kun olin viikolla 21 ja hieronta tehtiin automaattisesti istuilteen, koska mahaallaan ei saanut olla.
 
Mä oon lapsesta asti nukahtanut parhaiten mahallaan ja yleensä alan nukkua mahallaan.. mutta oikeastaan koko raskausaikana ei mahallaan olo ole mielyttänyt. Oon mahallaan maannut viimeksi varmaan joskus rv 6 tai jotain :D.. nyt oon saanut hyvin unta myös selällään, kyljellään en pysty nukkuu, se tuntuu epämielyttävältä.. Mutta kyllähän se musta tuntuu vähän erikoiselta että tarkoituksella nukkuu toisen päällä.. melkoinen paine sinne luulisi tulevan kun maata röhnöttää pikkuisen päällä..
 
Eikös siihen liity vaarana sekin et ne kalvot voi puhjeta? Jos tarpeeks paljon painetta kertyy mahalle?  :o Mä oon saanu siis tämmösen kuvan..
 
en mä tiedä vatsallaan nukkumisen luvallisuudesta mitään mutta ite en edes osais nukkua mahallaan..en edes alkuraskaudessa..joteski tulee olo mie littaan sen maha-asukin.emoticon
 
Tuliki tänään kysyttyä neuvolassa tätin mielipidettä asiaan niin ei suositellut enää, sanoi että sitten kun kohdun reuna alkaa olla navan kans samassa linjassa niin on parempi yrittää nukkua muussa asennossa. :) Ja täällä ollaan navan yli jo, sf 18,5cm. Eli joo tässä rv 20 tienoilla on ilmeisen suositeltavaa kellahtaa lopullisesti seljälleen tai kyljelleen.. emoticon (tai ei selälleen nyt lopullisesti, eikö sitäki myöhemmässä vaiheessa suositella välttämään verenkierrollisista syistä..?)
 
Mulla kun oli hirmusen kipeä selkä esikoista odottaessani ja hirveästi teki mieli nukkua mahallaan, niin neuvolassa sanoivat että voi mahallaan nukkuminen onnistua niin, että kasaa paljon peittoja, tyynyjä yms. mahan ympärille, niin että maha on tavallaan "pesässä" ja muu kroppa niiden tyynyjen päällä, näin masu ei litisty ja on melko tukevakin nukkuma-asento. Itse loppuraskaudesta raahasin sohvan istuintyynyjä sänkyyn ja nukuin kahden semmoisen välissä, olivat tarpeeksi napakoita niin sai masukkikin olla rauhassa :)
 
Takaisin
Top