Vatsakivut/ vatsakrampit/supistukset..?

...<3...

Silmät suurina ihmettelijä
Viime yönä alkoi kouritusmainen vatsakipu joka tuntui koko vatsalla. Tämä oli erilaista kipua kuin repäisykivut jota minullakin ollut raskauden alusta asti. Ajatuksena oli suolistoperäisetkivut... tai siltä ne aluksi vaikuttivat. Kipu kesti noin tunnin minkä jälkeen olen nukahtanut takasin. Kipulääkettä en siis ottanut. Tänään aamulla kuitenkin alavatsa on täysin KOSKETUSARKA?.. :confused: Liikkuminenkin aiheuttaa lievää kipua. Gynekologi otti minulta tänään virtsanäytteen, joka stixien perusteella vaikutti olevan ok. Lopullinen vastas loppuviikosta. Sanoi ettei huolissaan tarvitse olla kun vuotoa ei ole. Kivut saattavat liittyä kohdun kasvuun tai ovatkin jotain suolistoperäisiä vaivoja. Lepoa määrättiin ja raskaita nostoja ei suositella. Onko muilla ollut vastaavaa? Tarvisiko huolestua? Tänään rv12+4 Viime viikolla ultrassa kaikki paremmin kuin hyvin.:)
 
Moi, miula on joskus ollut ns. suolisolmusta on puhuttu. Pitäisi mennä itsekseen ohi, mutta sinuna kävisin lääkärissä kun raskaanakin olet. Miula viimeksi tuo painajainen kesti 12h, ja aika pitkälle oli samanlaiset oireet kun siula. Miula koski silloin navan alapuolelle ja alavatsaan.
 
on tääläkin ..yhden yön valvoin noiden kipujen kanssa,samalla kun tuo outo kipu oli alavatsalla se tuntui myös selän puolella ja voin sanoa 99%varmuudella että minua supisteli samalla..mainitsin tästä lääkärille niin sanoi vain että ne on suolisto peräisiä kipuja tai kohdun kasvuun liittyviä kipuja,huolia ei ole jos ei vuotojakaan.panadolia suositteli mutta ei siitä mitään apua ollut.
Näitä saman kaltaisia kipuja on myös ollut silloin tällöin päivisin mutta osaan yhdistää ne jo siihen että noin tunti pari niin täytyypi mennä kakalle..
 
Jolianna ^^ oliko sulla "kohtauksen" jälkeen vatsan arkuutta ihan kosketuksessa??

Soitin vielä omalle neuvolatädille soittoajan puitteissa. Kun kerroin oireeni tuli hän maininneeksi supistusherkästä kohdusta. Harrastan paljon liikuntaa ja eilenkin kävin normaalisti Bodypump -tunnilla, joten täti taisi osata kysymättäkin ehdottaa jotain rastitukseen viittaavaa.:smiley-ashamed008 Haluan muistuttaa kuitenkin että raskauden aikana rankimmat treenit olen jättänyt väliin! No kuitenkin.. Supistusherkkä kohtu jo näillä viikoilla ?:eek: tuttua?? Jos näin ni joutuuko tätä kestämään koko raskauden? :confused:
Neuvolatädin neuvot olivat melko samat kuin gynellä pissanäytettä viedessäni; Lepo ja oikeasti lepo... jopa koirien lenkittämisen kielsi. Panadolia.. Jos kosketusarka vatsa ei ota häipyäkseen, soitto neuvolaan aamulla ja ajanvaraus lääkärille. Kaikella sydämellä vain toivon että kaikki olisi masuasukilla hyvin :Heartred
 
...:Heartred... kyllä on kosketus arkutta joka myöskin tuntuu kipuna jos "pinnistää"pissaa..eli niin päältä kuin sissäpuolelta tuntuu arkuutta..
Minulla on supistus herkkä kohtu jonka vuoksi joutuu jättämään aika paljon asioita tekemättä olen kaikissa kolmessa edellisessä raskaudessani siitä kärsinyt,ei kovin kummosta tarvi tehdä että saa supistuksia aikaseksi ja välillä ne muuttuu todella kivuliaiksi joista tietysti varoitellaan koska ne kypsyttävät kohdun kaulaa ja edistävät avautumista--eli valmiutta synnyttaa mahd myös liian aikaisin. Eli todella lepoa ja lepoa,koirat lenkkien sijaan kevyesti kävelytän pienemmän matkan. Ja joutuu kyllä kestämään koko raskauden joka vain pahenee mitä edemmäs mennään kun kohtu venyy ja alkaa muutenkin tulemaan ns.harjoitus supistuksia..minulla nekin on kivuliaita. viimeinen kolmannes on aina minulla määrätty vuodelepoa..
 
Mulla on suppareita. Kivuttomia ja vaarattomia, mutta selkeitä.
Näin on ollut joka raskaudessa, eivätkä ole meinanneet mitään -onneksi :)


Sent from my iPhone using Vau Foorumi
 
Mulla tulee vatsakipuja jos olen huonossa asennossa, esim istun nojautuneena eteenpäin ja vatsa on vähän lytyssä. Joskus yölläkin herään kipuun, se menee onneksi ohi, mut pelästyttää silti. Yleensä pissalla käynti auttaa.
 
nyt on alkanu jostain syystä taas supistuksia tulemaan,jonkin verran on kivuliaita välillä mutta suurin osa on ihan ns harjotus suppareita jotka todella vaan tuntuu..inhottavia ovat kun pitää pysähtyä paikalleen odottamaan että menee ohi.. tuttuja ovat joka raskaudelta...olisin vaan niin toivonut että tämä vika raskauteni suijuisi hieman helpommin..tai edes erilailla..pahoinvointi ja oksentelu,check...supistukset,check....
 
Kiitos kaikille vastauksista!:) Kiva kuulla myös muiden kokemuksia, itsellä kun niitä ei ole. Ensimmäinen raskaus menossa.
Itse olen ollut sairaslomalla kohta viikon, huomenna tarkoitus palata töihin...
Lääkärillä tosiaan kävin ja kaikki olivat mahaasukilla hyvin. :Heartblue Lääkäri epäili liiallista rasitusta ja tosiaan jatkossa kehoitti hieman tahtia rauhoittamaan ja niin olen tehnytkin. Kyseisiä supistuksia ei ole nyt kuulunut, onneksi! Normaalia kohdun venymistä ja paukkumista kylläkin, mutta sepä on pientä tuohon yölliseen verrattuna. Toivotaan että nekin supistukset olivat jokin huomautus vauhdista, ettei samanlaisia kipuja tarvitsisi koko raskautta kärsiä. :)
Jolianna :lle tsemppiä ja jaksamista supistuksien ja muiden oireiden kanssa, toivotaan ettet vielä joudu vuodelepoon vaan saat nauttia kesästä :happy093
 
Takaisin
Top