Vatsakivut/ krampit !

1EsiKoinen2015

Oman äänensä löytänyt
Muilla kokemusta yllättäen tulleista vatsakivuista?
Oon nyt rv 17 ja tuli jonkunnäkönen vatsakramppi(?) tossa alkuviikost ja se pelästytti oikeen kunnolla!
Lähete tuli TYKSiin ja siellä ultrassa onneks kaikki ok <3

Mulla on ollut jo toista viikkoa ihan hirveitä vatsakipuja ja supistuksia, ja oon ravannut polilla ja neuvolassa. Viikkoja 17+4. Lääkärit meinasivat, että on ihan normaalia venymisestä ja kohdun kasvusta johtuvaa kipua. Käsky kävi vaan maata kotona saikulla... no, vauvalla on kaikki hyvin ja se on pääasia <3 tsemppiä ja toivottavasti krampit loppuivat! Sitä vaan aina ensiodottajana säikähtää kaikkia uusia kipuja.

Miten ihmees sä kestät niit kipuja? Mä luulin et kuolen siihen paikkaan, tai ainaki pyörryn siit kivusta :D
Ite veikkasin kans et ois ollu joku "kasvupyrähdys" tjn vastaavaa, ku lääkärissäkään ei sitä osattu sanoo varmaks. Kattoivat vaan vauvan sykkeen ja koska kipu loppus ku seinään ni sitä ei sen enempää sitä tutkittu ...

Puol tuntii tota kipua oli jo ihan liikaa, et tervetuloa vaan synnytys! ;D

Joo, ihan jatkuvaa kipua :( onneks sulla oli ohi menevää! Toivottavasti ei tuukaan uudestaan.
Siis tää on ihan tuskaa, ei tätä kestäkään. En saa öisin ees nukuttua ja sekös vasta oloa helpottaa...argh. Lääkärit vaan sanoo et makaa ja ota paracetamolia, mutta kun ei auta yhtään. Mutta ei sille kuulemma mitään voi.. vielä nää jäätävät selkäkivut päälle :D

Näin aikases vaihees jo noin.. sanosko lääkärit yhtään et mihin saakka saattaa kestää?
Mul iski kans jäätävä selkäkipu siin samassa, ihan ku joku ois istunu selän päällä. Ei voinu olla ku kumarassa. Makaaminen, istuminen ja seisominen yhtä helvettii.
Toivottavasti saisit jotai apuu noihin kipuihin, ni voisit vähän nauttiikki täst ajasta:)

Niinpä... mitähän loppuraskaudesta tulee :D lääkärit varotteli että voi kestää synnytykseen asti, että kannattaa varautua jättämään koulu kesken jo ennen mammalomaa. Mä niin toivoin et olis ollu jostain tulehduksesta johtuvaa, et sais hoidettua pois, mut ei auta ku kärvistellä :( kuulemma voi vaikuttaa ku oon niin pienikokoinen. Toivottavasti sä selviät ilman kipuiluita loppuun asti!

No, ei se auta kun koittaa pysyä positiivisena ja iloita pienestä ihmeestä masussa. Pääasia että masuasukilla on kaikki hyvin <3

Itseasiassa opiskelen parturikampaajaksi tällä hetkellä, joten koulupäivät menee hyvin pitkälle käytännön parissa :( En pysy pystyssä edes kauppareissun vertaa, niin ei koko päivän pystyssä olossa tuu yhtään mitään. Kohta taas lääkärille ihmettelemään, että josko tähän joku ratkaisu löytyisi... hullulta tuntuu, että tälläinen kipu olisi normaalia. Mutta parempi tietysti niin, kuin se että joku olisi vialla!

Takaisin