Vatsakipuja sykleittäin?

tiisku77

Vasta-alkaja
Heippa. Olen viikolla 15 raskaana ja monien viikkojen hiljaiselon jälkeen taas on useampana perättäisenä päivänä ollut erilaisia vatsa-juilimisia. Kipu on liian vahva sana, mutta epämiellyttävää ja hermostuttavaa. ELi alkoi viime pe sykäyksittäisillä juimaisuilla vasemmalle puolelle alavatsaa. Seuraavana päivänä alavatsaa painosti ja alaselkää särki. Tänään taas alavatsalla paineen tuntua. Tissit ovat saman ajan olleet ihan kosketusarat (onneksi mies on työmatkalla, heh). Tuleeko siis hormonit jotenkin sykäyksinä tms. ja tämä laittaa vatsan kipuilemaan ja tissit araksi. Vuotoja ei ole ollut minkäänlaisia ja ultrassa kaikki oli hyvin. Silti hämää nämä''kivut'', kun neuvolaoppaassakaan ei näitä oltu listattu raskausoireisiin. Kävely auttaa joskus ja lämmin kauratyyny. Samoin oli kova repäisykipu eilen aivastaeesa ja se oli kipu...Onkohan muilla normaaliraskauksissa ollut tämmöistä?

T:Tiisku
 
Mulla oli tossa vähä aikaa vatsassa semmoset kivut et huh huh, pelästyin sen verran et käväsin lääkärillä, joka tukimusten jälkeen tuli siihen tulokseen, että liitoskivuista on kysymys, eli kohtu kasvaa ja keho venyy.
Alaselän kipu heijastuu vatsan kivuista. Pahimillaan kivut on niin pahoja, että yhessä asennossa oleminen on mahdotonta.
 
Mulla kans sellanen epämiellyttävä paineen tunne mahassa tulee ja menee. Oon pistäny sen piikkiin et kasvava kohtuu repii siellä tilaa itselleen ja elimetkin siirtyy pikkasen niin kai sen jotain täytyy aiheuttaakin. Repäisykivut kuuluu raskauteen ja niihin auttaa jos ehdit ennen aivastuksia nojaamaan hieman eteenpäin tai koukistamaan jalkoja, jottei vatsaan kohdistu niin suuri paine. Ne ei aiheuta vaaraa vaikka tuntuukin ihan siltä ku jotain vähintää repeis sieltä[:)]
 
rv 22+3
Ja välillä aika kovia vatsakipuja, mutta yleensä helpottaa kun lepää ja nyt kun oon ruvennu juomaan vähän viä enemmän niin ei niin useesti etes ole. Tosin noit repäsy kipuja on ja tuntuu todella ilkeiltä, mutta onneks ehtii koukistaa jalat tai sit kumartua vähän eteen päin. Eli niistäkä ei sillon tarvii kärsiä [:D].
 
Takaisin
Top