Vatsakipuja, raskaana vai jotain muuta?

K

K_@tri

Vieras
Heips lukija!
Mä oon tässä vähän ristiriitaisissa tunnelmissa, sillä olen luvannut itselleni etten alottele tämmösiä ketjuja mutta nyt olis hyvät neuvot kalliita.

Eli tilanteeni on nyt tämä : Toukokuussa mulla todettiin tuulimuna joka hoidettiin kotityhjennyksellä. Se oli melko "helppo raskaus", mitään tiputteluja tai kipuja ei ollut, muuten kyllä kaikki mahdollinen oireisto löytyi.

Lääkäri kehotti odottamaan 1 menkat ennen uutta yritystä ja niin tehtiin. Ihan normaalit kuukautiset oli viime kuussa. Niitä ennen ei ollut mtn tulehdukseen viittaavaa ja ilmeisesti se mitä tyhjäyksestä sisään jäi lähti menkkojen mukana pois. Jälkeenkään ei mitään ihmeitä ollut, normi olo.

Ovulaatio oli ja meni tossa 10pv. Enempi yhdynnät sijoittuu ovulaation jälkipuoleen, tietty varmuutta varmasta ovispäivästä ei mulla ole, vain eräänlainen sovellus puhelimessa jolla seuraan menkkoja, oviksia ja oireita. Kätsyä sillä en muuten muista kiertojani seurata. Normi kiertoni on siis se perus 28pv.

Asiaan : Mulla piti alkaa menkat 23pv. Ei alkanut, eikä ole alkanut vieläkään. Tein 24pv testin, nega oli tulos mutta mietin että ehkä liian aikaisin olen liikkeellä tai sitten menkat muuten myöhässä. Ei ole edes mulle normaalia "menkkapöhöä" eli siis turvotusta eikä ihokaan ole (vielä) mennyt huonoon jamaan kuten yleensä. Mutta alavatsa on kipeä. Tänään alkanut, menkkamainen jomotus johon ei ainakaan vielä kipulääke ole tehonnut. Navan alapuolella, oikealla munasarjassa ja nivusissa kipu selvemmin tuntuu, asennossa kuin asennossa. Ainoot "oireeni" on tää menkkojen uupuminen, väsymys, vatsakivut ja turvonneet mutta ei kipeät rinnat. Lisäksi n. Viikko sitten oli pikkuhousunsuojaan tullut vähän rusehtavaa vuotoa, nyt ei mtn tuhruilua pahemmin ole.En tiedä uskonko vaan vai onko ihan höpöä mutta pari viikkoa sitten mulle tuli sellanen "outo tunne" että olen nyt raskaana. Ihan yhtäkkiä vain totesin ittekseni että näin on, mies realistina sanoi vaan että voiko sellaisenkin tietää. Neuvolaan olen yhteydessä huomenna ellei vuoto ala ja kivut jatkuu mutta malttamaton luonne ei jaksa odottaa + jos helpotusta tähän jomotukseen tiedät, niin kerro ihmeessä!
Kysymys kuuluukin kohtalontovereille tai asiasta jotain tietäville :mitä tää on?
 
En tuolloin, oletan? Menkat alkoi myöhässä mutta olivat tosi niukat ja Apteekin testillä negan tein kun menkkojani niin ihmettelin. Nyt oottelen taas, menkat viikon myöhässä, selvää oireilua mutta myös selvääkin selvempi nega apteekin testillä tänään aamuvirtsasta. Johan taas on :confused005
 
Täällä ollaan hyvin samanlasten mysteerioireiden kanssa. Jo kahdet kuukautiset on jääneet ihan tiputteluvuotoon, vessanpönttöä on saanut halailla urakalla, rinnat on kipeät ja vatsa on turvoksissa kuin mikäkin, tätä on jatkunut heinäkuun alusta asti. Raskaustestejä on tullut tehtyä useita ja kaikki selkeitä negoja.
Lääkärissä on tullut käytyä jo pariinkin otteeseen ja stressiperäiseksi hormoniheittelyksi nämä oireet on kirjattu. Vatsa vaan kasvaa ja rinnoista tulee koko ajan aremmat niin pakko kai tässä on vielä lääkäriin pyrkiä jotta saisi hormonitoiminnan normalisoitua kun ei se tunnu itsekseen asettuvan.
 
Joskus, jos oikein kovasti toivoo olevansa raskaana, tulee myös ihan oikeita raskausoireita. Toivottavasti toive käy toteen pian! :)
 
Oon kuullut samaa. Itsellä on niin monta rautaa tulessa etten ole raskautta silleen ootellut tai siis noh.. Silleen ole tarkkaillut itseeni. Havahduin vaan kun menkkoja ei kuulu mutta noh, ootellaan. Ehkäpä mysteeri tästä selviää :) Stressiperäinen hormonihäiriö? Täytyypä käydä lääkärissä jos ei tasaannu Tää..
 
Kp 39 ja ei vieläkään mitään merkkiä menkoista. Olisko käyny hyvä tuuri? Jännää.
 
Jälleen nega, kp 45. Tuskinpa raskaana oon näillä kiertopäivillä ja negoilla. Valkovuoto on lisääntynyt hirvittäviin määriin, vatsa nippailee ja vihloo, rinnat turvonnut. Pitääköhän tässä nyt ootella rauhassa menkkoja vai lähtee lääkäriin? Viimesimmät siis niukat ja heinäkuussa. Kohta paukkuu kp 50. Eipä Tuu meille vieläkään vaavia :sad001
 
Moro!

Mulla tuli viime viikon torstaina ekan kerran aamusta todella huono olo, meinas kahvin jälkeen laatta lentää. En sen kummemmin asiaa miettiny, mutta ihmettelin, että onkohan vatsatauti iskemässä. Nyt ollu sit tasasesti joka aamu pahaolo ja veto poissa. Iltasin seurana päänsärky. Huimausta ollu ja sitä ihmetelly. Tänään hokasin, että tässähän pitäs menkatkin alkaa ja jomottelua alavatsalla ollu ja vessassa hypänny tarkastamassa, että joko alkaa vuoto. Meillä ennestään 5-vuotias tytär ja käytiin testi hakemassa, kun aloin muistelee esikoisen alkuraskaus oireita, niin samalla tavalla alko pahoinvoinnilla, huimauksella ja päänsäryllä. Toivon kyllä, että olis toinen lapsukainen tuloillaan, olis kyl harras toive. Mutta, en uskalla toivoa liikoja, koska esikoisen saaminenkin oli työn ja tuskan takana. Varovainen toive on, että jospa sittenkin olis :rolleyes:. Nenä ollu aamusin kans hieman tukkonen. Mutta, huomenna aamulla testiä kehiin ja hieman jännittää :wideyed:.
 
Auttakaa nyt sit muakin kertomaan... :) mulla oli menkat 6.10 ja päättyivät 10. päivä.. sen jälkeen on ollut hirveää väsymystä (yleensä olen ollut todella virkeä..) rinnat turvoksissa, mutta nänneissä ei ole arkuutta, kuvottavaa oloa.
Olen myös lopettanut tupakoinnin noin. 2 kk sitten ja noin viikko sitten spreijasin yhden korin ja vielä eilen haistoin spray maalin hajun vaikka siittä on jo viikko aikaa!
Hajuaisti on siis herkistynyt ( en tiedä johtuuko se tupakoinnin lopettamisesta) on ollut huimausta ja pään särkyä.. Vatsaa vihloo jonain päivänä niin paljon, että pitää mennä kaksin kerroin ja toisina päivinä ei ollenkaan.
Vatsassa tuntuu *ilmakupla * navan yläpuolella ( en tiedä mitä kuvitelmaa lie xD ) Tänään huomasin rinnoissa pieniä punaisia näppylöitä joita on noin. 6kpl ja kutiavat todella paljon !!
Myös finnejä on ilmaantunut hiusrajaan ja leukaan (finnejä ei ole ollu sitten teiniajan) enkä ole syönyt mitään mistä niitä voisi syntyä.. Alan olemaan niin epätoivoinen koska niin monta negaa takana ja pelkään, että tämä on vain mun hullua mielikuvitusta..
Oon myös diabeetikko ja huono olo on yleensä johtunut korkeista sokereista, mutta nyt sokeritkin ovat olleet hyvä arvoisia. Paino on myös noussut 3viikon sisään n. 3 kiloa.. Ja voi mies parkani mitä hän on joutunut kestämään kun kiukuttelen esim. roskien viemisestä tai siittä, että telkkaria katsoessa hän vie liikaa tilaa sohvalta jne. Ja nämä ei todellakaan ole mitään PIENIÄ itku kohtauksia, mutta menevät ohi jo parissa tunnissa ja sitten taas ollaan iloisia kun Naantalin aurinko :D
 
Takaisin
Top