Varhennettu äitiysloma

Butterfly*

Puuhakas puhuja
Onko kukaan jäämässä aikaisemmin kuin se 30 päivää ennen laskettua aikaa? Itsellä olisi 7 viikkoa vielä töitä ja tuntuu etten jaksaisi enää päivääkään. Olenkin nyt miettinyt että jos aloittaisikin varhennettuna. Työnantajalle se todennäköisesti sopisi. Toisaalta se on sieltä loppupäästä sitten pois, en tiedä pitäisikö sitten hakea vain sairaslomaa kun ei enää jaksa. Esikoisesta jaksoin hyvin olla loppuun asti töissä, tämä toinen odotus on ollut paljon raskaampi.

Itse jäämässä tuon 30 päivää ennen.. jaksaminen on kyllä vähän siinä ja siinä, mutta sitten sairaslomalle jos ei jaksa :/

Ota sairaslomaa jos tuntuu ettei jaksa. Itse käytän kertyneet lomapäivät pois niin jään jo kolmen viikon päästä vapaille. Ei kyllä millään jaksaisi olla vielä 1,5 kk töissä jolloin ä-loma alkaisi virallisesti.

Mulla vielä ainakin 2kk ja 2vkoa äippälomaan näin pikaisesti laskettuna. Yhyy!

Toukokuisten puolelta kirjoittelen (la 4.5.) Minä oon niin kypsä tähän töissä olemiseen! Ei vaa jaksais olla.. päiviä jo laskeskelen että milloin saa jäädä kotiin, 50 päivää töitä vielä [emoji28] varhennettuna en halua jäädä sen takia et se on sit pois sieltä toisesta päästä.

Jäisin samantien pois jos se varhennettu ei söis sieltä toisesta päästä. Niin ja ei sitä sairaslomaa niin vain oteta. Nimim. olen ihan loppu, en jaksa töissä - eikä nlalri kirjoita saikkua. :/ Pitää sit vissiin vaan kärvistellä..

Mulle neuvolassa sanottiin että jos rupeaa tuntumaan ettei jaksa niin sitten he laittaa sairaslomalle, kai sekin on vähän paikasta kiinni missä kirjoittavat helposti ja missä eivät.. [emoji52]

Siihen käsitykseen minäkin jäin että saikkua saisi jos ei enää jaksa. Sanottiin että ei tarvi viimesillä voimillaan töissä sinnitellä.

Minä jään sen 50 päivää ennen, eli 3.2. Näin siksi, että oon opiskelija ja kikkailen vähän opintotukikuukausien kanssa. Oon opiskellu jo niin kauan, että tukikuukaudet uhkaa loppua kesken. Nyt saan siirrettyä yhden kuukauden siiheksi, kun palaan äitiyslomalta.

Neuvolan terkkari olis laittanut minut saikulle jo monta kuukautta sitten, mutta neuvolalääkäri ei. :D Terkka on kironnut sen lrin jo moneen kertaan et mikä sitä vaivaa. No, ei voi mitään. Täytyy mennä näillä..

Mä kans meinasin et jäisin ennemmin jo töistä pois mut tulin siihen tulokseen et saikulla sit mennään jos siltä tuntuu. En halua kumminkaa lyhentää sit sieltä toisesta päästä.

Neuvolan terkkari olis laittanut minut saikulle jo monta kuukautta sitten, mutta neuvolalääkäri ei. :D Terkka on kironnut sen lrin jo moneen kertaan et mikä sitä vaivaa. No, ei voi mitään. Täytyy mennä näillä..

Mites ihan työterveyslääkäri? Mä käyn sitä kautta aina hakemassa saikkua kun en jaksa?

Sairauslomalle olen jäämässä tammikuun lopussa. En vaan pysy enää työtahdissa.

Jos nlalri ei kirjoita sairauslomaa, niin työterveyslääkäri kirjoittaa. Hän kuitenkin tietää teidän työn vaatimukset ym. Omastakin neuvolasta ymmärsin, et vähän nirsohko kirjoittamaan saikkua + on Kelan ohje paljonko lääkäri saa kerralla kirjoittaa.

Mites ihan työterveyslääkäri? Mä käyn sitä kautta aina hakemassa saikkua kun en jaksa?

Heh, ne on vielä pahempia! :D Kahdesti tän raskauden aikana siellä joutunut käymään (kummallakaan kerralla en saanut apua) ja kolmatta kertaa en mene, ellei ole pää irti. Eli ei hirveästi kiinnosta mennä edes yrittämään. :/ ..mutta jospa tässä tosiaan jaksaa vielä kitkutella. Vaikken oikeasti jaksakaan.. :D

Heh, ne on vielä pahempia! :D Kahdesti tän raskauden aikana siellä joutunut käymään (kummallakaan kerralla en saanut apua) ja kolmatta kertaa en mene, ellei ole pää irti. Eli ei hirveästi kiinnosta mennä edes yrittämään. :/ ..mutta jospa tässä tosiaan jaksaa vielä kitkutella. Vaikken oikeasti jaksakaan.. :D

No onpas inhottavaa. Mulla on niin päinvastasia kokemuksia. Nlalääkäri kirjotti mulle 2 vkoa kun näki mun kunnon silloin alkuraskaudesta ja työterveydessä kun käväsen näytillä, niin se on aina viikko saikkua ilman että edes pyydän. Jotenkin oon käsittäny ettei lääkärit lähde yhtään vähättelemään raskauden vaivoja, se kun on niin omakohtanen kokemus ja entäs jos oot käyny lääkärillä ja sit jotain käy sen takia et se ei antanu sulle saikkua?

No onpas inhottavaa. Mulla on niin päinvastasia kokemuksia. Nlalääkäri kirjotti mulle 2 vkoa kun näki mun kunnon silloin alkuraskaudesta ja työterveydessä kun käväsen näytillä, niin se on aina viikko saikkua ilman että edes pyydän. Jotenkin oon käsittäny ettei lääkärit lähde yhtään vähättelemään raskauden vaivoja, se kun on niin omakohtanen kokemus ja entäs jos oot käyny lääkärillä ja sit jotain käy sen takia et se ei antanu sulle saikkua?

Sanopa muuta. Olkaa onnellisia, kellä on oikeasti empaattiset neuvolalääkärit (ja muutkin lääkärit). Mun neuvolalääkäri ei mm. kommentoi mitään siihenkään, että supistelee vähän väliä töissä - kotona myös, mutta selvästi vähemmän. Tiedän, että raskas työ provosoi niitä. Ei sitä lääkäriä kiinnosta muu, kuin että avaako se paikkoja - ei se, että mulla on vaikea olla. Onneks mulla on niin hyvä työpaikka ja ihanat työkaverit, et niiden avulla jaksan melko pitkälle. Ja jos jotain käy, minä todellakin teen valituksen siitä akasta.

Täällä neuvolalääkäri ois laittanu eilen suppareiden takia saikulle. Noh, enpä halunnu jäädä...

Mutta siis saikkua ois täällä helppoa & mahdollista saada.

Varhainnetulle kait pakko jäädä.. tai ei pakko mutta yrittäjänä saikku on viimeinen vaihtoehto Jos loppuaikana onkin työkyvytön ni ehkä varmempaa näin. Paria viikko aikaisemmin tarkoitus jäädä. Jos olisin vieraalla töissä en edes harkitsisi moista, vuosiloma ja saikku olisi vaihtoehto

Joo jos ei yrittäjä niin minäki jäisin saikulle, sitte ku tuntuu ettei enää pysty. Mä alan olemaan jo siinä pisteessä , päivä kerrallaan oon menny. Yritän jaksaa ainaki vielä viikon. Silloin mulla neuvola ja 30+1. Vielä olis kuusi viikkoa töitä. Tuntuu kaukaiselta äitiysvapaa.:sorry:
Mulla suppareita, selkäkipuja ja unettomuutta. Ja hengästyttää tosi helposti. En kyllä tiedä kuinka ymmärtäväistä sakkia meidän neuvolassa tänä päivänä on. Mut ainakin esikoisesta olisää saanu tosi helposti saikkua aiemminkin.

Takaisin