Varhaisultrat

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Kaakkuri
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Täällä Saksassa naistenlääkärit (gynet) hoitaa raskauden seuraamista ja ultraavat joka käynnillä eli mitään ns. varhaisultria ei erikseen ole.
Jos testit tummuu lupaavasti niin koitan sopia ensimmäisen tapaamisen 7+0 viikolle, eli tammikuun ekalle viikolle ✨

Täällä Saksassa naistenlääkärit (gynet) hoitaa raskauden seuraamista ja ultraavat joka käynnillä eli mitään ns. varhaisultria ei erikseen ole.
Jos testit tummuu lupaavasti niin koitan sopia ensimmäisen tapaamisen 7+0 viikolle, eli tammikuun ekalle viikolle ✨
Joo, mun hyvä ystäväni sai molemmat lapsensa Berliinissä ja kävi varmaan kahden viikon välein ultrassa gynellä. Kai siellä on isoja eroja bundesländernien välillä, mutta aika samalta kuulostaa.

Joo, mun hyvä ystäväni sai molemmat lapsensa Berliinissä ja kävi varmaan kahden viikon välein ultrassa gynellä. Kai siellä on isoja eroja bundesländernien välillä, mutta aika samalta kuulostaa.
Juurikin näin, mulla oli edellisessa raskaudessa (joka päättyi huonosti toukokuussa) samalla tavalla.
Kaksi ekaa tapaamista oli kahden viikon välein ja sen jälkeen neljän viikon välein. Täällä ei ole nt-ultraa, mutta Nipt on kaikille ilmainen. Jos siitä testistä haluaa samalla sukupuolen selvittää niin minulle se maksoi viimeksi 17euroa omasta pussista. Siihenkin taitaa olla laki, milloin sen sukupuolen saa kertoa (olisko ollut rv14).
Nt-ultra maksaa 170euroa, jos sen haluaa. On kai ilmainen vanhemmille odottajille. Nuo gynejen ultrat ei ole niin tarkkoja kuin sairaalan laiteet.

Oho! Olispa ihana kun täälläkin sais joka kerta kurkata vähän ultralla mitä siellä näkyy. Eka kertaa raskaana ollessani olin ihan järkyttynyt, että täällä ultrataan normaalissa raskaudessa vaan kaksi kertaa. Ensin ootat raskausoireinesi monta kuukautta ennen kuin saat tietää kasvaako siellä edes ketään ja puolivälin jälkeen lämmintä kättä vaan päälle, että nähdäänpä synnytyksessä sitten 4kk päästä :tears:

@Jannie No sepä! :Grimacing Face: On siinä hyvät ja huonot puolensa, viime raskaudessa mulla oli ammattitaidoton gyne ja itse menin sen takia tonne nt-ultraan, kun en ollut tyytyväinen.
Sieltä saatiin sit erittäin huonoja uutisia, voin avata siitä enemmän salaisella puolella, mut allekirjoituskin hieman paljastaa.

Esikoisen raskaudessa (Suomessa) ihmettelin sitä et mitään painoarviota ei koskaan tullu, et siitä vaan ensisynnyttäjänä synnyttämään vaikka et yhtään tiedä kuinka isoa vauvaa joudut puskemaan :Face With Tears Of Joy:

Musta on kans tosi hullua, miten pitkään pitää ensinnäkin odottaa just ekaa ultraa 😳 ja sen kun vaan neuvolaan kun vaan sanot olevasi raskaana, kukaan mitään tarkistele, että yhäkö varmasti olet... Ja kaksi ultraa on ihan naurettava määrä näin pitkälle ajalle. Miksi ne on niin kiven alla??

onko nää siis ihan neuvolan varhaisultria? Ei mun mielestä Helsingissä ainakaan pääse? Et on vain se NT- ja rakenneultra?

onko nää siis ihan neuvolan varhaisultria? Ei mun mielestä Helsingissä ainakaan pääse? Et on vain se NT- ja rakenneultra?
Ei varmaan juuri missään pääse, ellei ole erityinen syy. :/ Vaikka koen sen hieman erikoisena. Eli yksityisen kautta mä oon ainakin siis menossa. :)

Viimeksi käytiin omakustanteisesti jo 5+3 ja 8+X viikoilla, kun tälleen samalla tavalla ennen joulua, niin oli kiva tietää että siellä on jotain tapahtumassa.

Nyt arvon että käydäänkö ultrassa vai ei.. menisi tammikuun alkuun 7+ viikolle. onhan siinä vielä monta viikkoa NT-ultraan, et oishan se kiva käydä ja nähdä että sydän sykkii <3

Varhaisultrien listaus:

20.12.2023 Kaakkuri 6+4
21.12.2023 Dems 7+1 ( jos oikein laskin)
23.12.2023 Jessia 6+6
5.1.2024 Cheeräiti 7+4 (yksityiselle varattu aika)

Varhaisultrien listaus:

18.12.2023 Anselmiina_ 7+0
20.12.2023 Kaakkuri 6+4
23.12.2023 Jessia 6+6

Varhaisultrien listaus:

20.12.2023 Kaakkuri 6+4
23.12.2023 Jessia 6+6
29.12.2023 Pumpkinpie 6+5

Varhaisultrien listaus:

13.12.2023 Cezu 6+0 varmistunut
20.12.2023 Kaakkuri 6+4
23.12.2023 Jessia 6+6
29.12.2023 Pumpkinpie 6+5

Takaisin