Varhaisultra

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Necile
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä

Necile

Satasella mukana keskusteluissa
Lokakuiset 2025
Huomasin aiemmista ryhmistä tälläisen ketjun ja voisimme tännekin tehdä. Eli listataan varhaisultra käyntejä, siihen mennessä kertyneet viikot ja päivitellään kokemuksia ultrasta.

Tulevat:

21.2. Necile, 7+2

Olleet:

Haluisin tähänkin jakaa, että tosiaan kävin ultrassa jo 29.1. Oletuksena rv 6. Vastasikin rv 4+2 - 4+5 (todella epäsäännölliset kuukautiset) ja kontrollia suositeltiin 2viikon päähän. Nyt siis super jännittävillä fiiliksillä 12.2. Katsomaan onko siellä mitään tapahtunut ja mitkä on todelliset viikot🥹

Tekis kauhesti mieli jo varata, mutta en osaa päättää missä kohtaa haluan mennä. Meillä on muuttoja (oma ja esikoisen) just siinä rv 7 alussa ja lopussa ja pelkään huonojen uutisien sotkevan koko kuvion. Ehkä on paras vaan odottaa rv 8 kun on nuo kuviot ohi. Mutta toisaalta sinne on piiitkä aika, sehän on maaliskuuta jo. Yhtään ei helpota, että yksityinen ultrapaikka näkyy uuden kodin ikkunoista. 🤣
Onko muita ajankohdan arpojia?

Tekis kauhesti mieli jo varata, mutta en osaa päättää missä kohtaa haluan mennä. Meillä on muuttoja (oma ja esikoisen) just siinä rv 7 alussa ja lopussa ja pelkään huonojen uutisien sotkevan koko kuvion. Ehkä on paras vaan odottaa rv 8 kun on nuo kuviot ohi. Mutta toisaalta sinne on piiitkä aika, sehän on maaliskuuta jo. Yhtään ei helpota, että yksityinen ultrapaikka näkyy uuden kodin ikkunoista. 🤣
Onko muita ajankohdan arpojia?
Mä arvoin pitkään koska haluaisin mennä asap, mutta samalla en haluais ihan kauheeta väliä ekan ja tokan varhaisultran väliin, ja mun on ihan pakko käydä toisen kerran vähän sen jälkeen kun viimeks oli loppunu kehitys (8+3). Nyt päädyttiin varaan Kaunis Odotus aika 7+1 kun siellä oli joku tarjous ja toisen kerran mennään sit luultavasti noin kaks viikkoo siitä.

Tulevat:

12.2. Mymmeli 6+5
14.2. aniliina, 7+1
19.2. mallaati, 7+6
21.2. Necile, 7+2
25.2. kaihotar 7+1

Olleet:

Mä arvoin pitkään koska haluaisin mennä asap, mutta samalla en haluais ihan kauheeta väliä ekan ja tokan varhaisultran väliin, ja mun on ihan pakko käydä toisen kerran vähän sen jälkeen kun viimeks oli loppunu kehitys (8+3). Nyt päädyttiin varaan Kaunis Odotus aika 7+1 kun siellä oli joku tarjous ja toisen kerran mennään sit luultavasti noin kaks viikkoo siitä.

Itse otin myös uä:n samasta paikasta, kun kätilön tekemä ultra niin paljon halvempi. Mietin myös toista ultraa sinne rv 9 paikkeille, kun itselläkin aikoinaan keskeytynyt keskenmeno tapahtunut 8+5 viikolla. Mutta nyt kuitenkin puntaroin, että käytänkö sen rahan ultraan vai ostanko kotidopplerin. 🤷‍♀️

Me käydään nyt varmaan kahdesti varhaisultrassa ja vaikka aiemmin ollaankin suosittu näitä kätilön palveluja todennäköisesti nyt käydään meitä hoitavalla klinikalla vaikka se kallista onkin. Huomenna varmaan varataan aikaa helmikuun loppupuolelle, jos on tarpeen eli hcg on riittävän korkea.

Muistelen lukeneeni jostain, että rv 9 mennessä keskenmenon riski pienenee selvästi, että siinä on joku pieni rajapyykki. Taisi olla isoimmat kehitysharppaukset juuri rv 6-8, jolloin voi mennä jotain isommin pieleen. On mietinnässä kans menisikö silloin rv 9 vielä joko uudestaan tai odottaisi suoraan sinne asti. Mulla on paljastunut kahdesti ultrassa tuulimuna viikolla 7, niin sitten toisaalta haluaisi käydä ajoissa jos ei siellä olekaan ketään, että saisi hoidettua pois.

Tulevat:

12.2. Mymmeli 6+5
14.2. aniliina, 7+1
18.2. Moikkulis 7+6
19.2. mallaati, 7+6
21.2. Necile, 7+2
25.2. kaihotar 7+1

Olleet:

Muistelen lukeneeni jostain, että rv 9 mennessä keskenmenon riski pienenee selvästi, että siinä on joku pieni rajapyykki. Taisi olla isoimmat kehitysharppaukset juuri rv 6-8, jolloin voi mennä jotain isommin pieleen. On mietinnässä kans menisikö silloin rv 9 vielä joko uudestaan tai odottaisi suoraan sinne asti. Mulla on paljastunut kahdesti ultrassa tuulimuna viikolla 7, niin sitten toisaalta haluaisi käydä ajoissa jos ei siellä olekaan ketään, että saisi hoidettua pois.

Mä ymmärsin joskus erään gynen puheesta, et jos tyyliin 7.viikolla todetaan viikkoja vastaava alkio jolla sydän lyö, niin keskenmenoriski tipahtaa ihan jonnekin pariin prosenttiin, et siinä mielessä ei oo juuri väliä käykö rv 7 vai rv 9. Toki aina joku osuu siihen pariinkin prosenttiin, joille käy kurjasti. Mut yleensä kai jos todetaan sitten myöhemmin kkm niin alkio ei ehkä ihan oo viikkoja vastannut aiemminkaan.. mut tiedä näistä.

Me aiotaan kans mennä varhaisultraan, varmaan just viikon 7 tienoilla niin näkee sit ainakin et onko siellä ketään :Smiling Face With Smiling Eyes: nyt näytti olevan kauniissa odotuksessa joku tarjouskin uudelle kätilölle kun varaa tiettyyn päivään mennessä, nii ehkä vois käydä uudestaan sit joskus 10 viikollakin jos/KUN sinne asti päästään :Grinning Face:

Mä ymmärsin joskus erään gynen puheesta, et jos tyyliin 7.viikolla todetaan viikkoja vastaava alkio jolla sydän lyö, niin keskenmenoriski tipahtaa ihan jonnekin pariin prosenttiin, et siinä mielessä ei oo juuri väliä käykö rv 7 vai rv 9. Toki aina joku osuu siihen pariinkin prosenttiin, joille käy kurjasti. Mut yleensä kai jos todetaan sitten myöhemmin kkm niin alkio ei ehkä ihan oo viikkoja vastannut aiemminkaan.. mut tiedä näistä.
Meillä ainakin vastas täysin viikkoja ja oli hyvä syke 6+4 varhaisultrassa, silti kaks viikkoa myöhemmin lakkas kehitys 😔 mitä nyt oon aika paljon keskenmenokeskusteluja lukenu niin monilla on kkm tapahtunu nimenomaan rv8. Mutta ei oo tarkotus tällä pelotella tai muuta, tietysti todennäköisyys sille että käy huonosti on pieni tossa kohtaa joka tapauksessa.

Meillä ainakin vastas täysin viikkoja ja oli hyvä syke 6+4 varhaisultrassa, silti kaks viikkoa myöhemmin lakkas kehitys 😔 mitä nyt oon aika paljon keskenmenokeskusteluja lukenu niin monilla on kkm tapahtunu nimenomaan rv8. Mutta ei oo tarkotus tällä pelotella tai muuta, tietysti todennäköisyys sille että käy huonosti on pieni tossa kohtaa joka tapauksessa.
Voi miten kurja kuulla teidän kokemuksesta :sad-face: mut siis joo, eihän näitä voi ennustaa ja pakko toivoa parasta. Keskenmenoonkaan kun ei voi itse vaikuttaa. Ehkä tää todennäköisyyksien laskeminen on mullekin vaan sellanen itsensä rauhoittelukeino et voi johonkin nojautua et hei, kaikki voi mennä hyvinkin :Smiling Face With Open Mouth And Closed Eyes: mut anyway, aiotaan mennä varhaisultraan ja kai se tosiaan niin on et mitä myöhemmin niin sen parempi. Kun vaan hermo kestäis odotella.. jo vähän kattelin tossa aikoja muutaman viikon päähän, mut en vielä varannut.

Tulevat:

12.2. Mymmeli 6+5
14.2. aniliina, 7+1
18.2. Moikkulis, 7+6
18.2. Queermama, 7+1
19.2. mallaati, 7+6
21.2. Necile, 7+2
25.2. kaihotar 7+1

Olleet:

Tulevat:

12.2. Mymmeli 6+5
14.2. aniliina, 7+1