Varhaisultra

Mä oon niin huolehtivaa sorttia, että haluaisin kyllä nähdä ennen ekaa virallista ultraa onko kaikki ok. Tässä oon nyt viime päivinä katsellut noita varhaisultrapaikkoja, ja omalla paikkakunnalla olevalla yksityisellä klinikalla (jossa siis kävin raskauden yrityksen aikaan) varhaisultra maksaisi 150€ kelakorvauksen jälkeen. Naapuripaikkakunnalla (ajomatka noin 2 tuntia) sama lysti 94€ kelakorvauksen jälkeen. Että ehkä sinne saatan tässä varata aikaa. Pitää vielä kysyä miehen mielipidettä, mutta melkein arvaan että hän ei koe tätä ultraa tarpeelliseksi tuohon hintaan.. :shifty:
 
Yllätyksenä itselle neuvolasta varasi ylimääräisen ultran, se on vajaan kahden viikon päästä rv7+3. Neuvolan täti on itselle uusi, kun ollaan vasta muutettu. Kuunteli raskaushistoriaani hetken puhelimessa ja sanoi, että varaa ultran heidän kautta. Itse olin kerennyt yksityiseltä varata jo ajan, mutta peruin sen sitten.
 
Mä oon niin huolehtivaa sorttia, että haluaisin kyllä nähdä ennen ekaa virallista ultraa onko kaikki ok. Tässä oon nyt viime päivinä katsellut noita varhaisultrapaikkoja, ja omalla paikkakunnalla olevalla yksityisellä klinikalla (jossa siis kävin raskauden yrityksen aikaan) varhaisultra maksaisi 150€ kelakorvauksen jälkeen. Naapuripaikkakunnalla (ajomatka noin 2 tuntia) sama lysti 94€ kelakorvauksen jälkeen. Että ehkä sinne saatan tässä varata aikaa. Pitää vielä kysyä miehen mielipidettä, mutta melkein arvaan että hän ei koe tätä ultraa tarpeelliseksi tuohon hintaan.. :shifty:

Mä sanoin miehelle et satanen on pieni hinta mielenrauhasta :D kävin esikoisesta ja maksoi 130e. Nyt menossa kunnalliseen. Mun mielestä vois ihan hyvin kuulua varhaisultrakin niihin maksuttomiin niinkuin se rv12 sekä rakenneultrakin.
 
Me mennään maanantaina varhaisultraan ja voi hyvin olla, että meen vielä uudemmankin kerran ennen nt-ultraa. Viime raskaudessa kävin myös kaksi kertaa ja jälkimmäisessä todettiin keskeytynyt keskenmeno. Kalliitahan ne on ja kun vielä tällä kertaa haluan käydä vain lääkärillä, enkä kätilöllä, hintaa tulee tuplasti enemmän. Kätilön tekemät ultrat on siis tietysti muuten ihan ok, mutta kun viimeksi mulla todettiin kkm ollessani yksityisellä kätilöllä ultrassa, ei kätilö voinut laittaa mulle suoraan lähetettä naisten polille keskenmenon hoitoon, koska siihen olisi tarvittu lääkäri. Jouduin sitten seuraavana päivänä menemään lääkäriin saadakseni lähetteen eteenpäin. Asia hoitui lopulta ihan hyvin, mutta nyt haluan välttää samanlaista säätöä ja saada lähetteen suoraan.
 
Kahdessa edellisessä raskaudessa on neuvolan ultralla vilkaistu tilanne ekassa neuvolassa, kun kierto ollut sekaisin, en tiedä onnistuuko tuo samoin myös nyt. Jos ei onnistu niin jääpähän se varhaisultra sitten kun ei ole yhtään ylimääräistä rahaa tällä hetkellä.
 
Minut on ultrattu jo kolmeen kertaan näiden kipujen takia ja viimeisimmässä oli tuo 5+ löydös mutta ei vielä näkyvää sykettä. Seuraava ultra olisi vajaan kahden viikon päästä ja se osuisi nyt noin 8. viikolle joten pitäisi jo näkyä mitä massusta löytyy. En usko että näiden lisäksi varaan tässä raskaudessa varhaisultraa. Esikoisessa en käynyt ollenkaan, toisessa kävin yksityisellä ja pääsin vielä neuvolankin kautta.
 
Ajattelin varata ajan varhaisultraan raskausviikolle 8+, uskoisin jaksavani sitten kunnalliseen ultraan odotella sinne rv 12+, ei tuu niin pitkää taukoa :) Täälläkin pulitetaan noin 150e yksityisestä..
 
Mulla on tulevalle tiistaille varattu varhaisultra yksityiselle. Viikkoja on silloin ovulaatiosta laskettuna 7+2, eli pitäisi jo näkyä onko alkio oikeassa paikassa ja kuulua syke. Onneksi enää muutama päivä odottelua... Luulen, että sen jälkeen odotetaan kutsua kunnalliseen nt-ultraan.
 
Tiistaille täälläkkin ultra varattuna! Pelottaa ihan hirveesti mennä. Vielä kun joutuu yksin menemään. :(
 
Mä toivon, että pääsisin neuvolan kautta varhaisultraan. Viime syksynä edellisestä (keskenmenneestä) raskaudesta pääsin ultraan neuvolan kautta, kun kierto ei ole tasan se 28 pvä, jonka mukaan neuvolassa laskevat lasketunajan. Toivon, että pääsisin ultraan ennen työmatkaa, jolle lähden syyskuun alussa. Silloin pitäisi olla 7+6. Jos en pääse neuvolan kautta, yritän päästä työterveyden kautta.
 
Huomenna olis mulla kanssa edessä ultra. Oon myös koittanu valmistautua maholliseen huonoon uutiseen, että en sitten ihan tipahda, jos näin käy. Saa nähä saako ens yönä nukuttua. :rolleyes:
 
Mä oon ruvennut jahkailemaan ton ultran kanssa. Mennäkö vai ei. Toisaalta haluaisin mennä ja varmistaa mahdollisimman hyvissä ajoin että raskaus on oikeassa paikassa eikä ole tuulimuna jne.. Mutta kuitenkin kun se keskenmeno voi tulla sen ultran jälkeen ja sille ei mahda mitään, niin olisiko tilanne sitten vaikeampi käsitellä kun olisi ensin nähnyt pienen sydämen sykkeen.. :shy: Kimurantti tilanne.
 
Itse ajattelisin, että ei se ole kovempi paikka, jos tiedostaa, että ekat viikot on ne kriittisimmät, vaikka syke olisi nähty. Mulla kun todettiin keskeytynyt keskenmeno rv 8+3 vuonna 2014, mulla oli aivan älytön pahoinvointi ja sillon kaikki jaksoi muistuttaa, kuinka kaikki on hyvin kun on pahoinvointia ja tähän sit uskoin. Kyllä sitä tiputtiin korkealta ja kovaa kun ultrassa näkyi 6+3 viikkoja vastaava eloton möykky :( Eli pessimistinä minä elelen tämän alkuraskauden, vaikka tokihan sitä on onnellinen raskaudesta <3
 
Mä en edellisessä raskaudessa käynyt varhaisultrassa, enkä nytkään tule käymään. Jos se neuvolan kautta tulis, niin toki sillon menisin ihan tyytyväisenä. En koe saavani siitä niin paljoa tarvittavaa lisäinfoa, että alkaisin erikseen maksamaan. Odottelen sinne nt-ultraan ja ekan kolmanneksen ohi.
 
Mulla on tänään iltapäivällä ultra. Oon valmistautunut huonoihinkin uutisiin, vaikka tietty toivon hyviä. Yllättävän vähän vielä jännittää, mutta se jännitys varmaan iskee, kun pitää lähteä.

Mä mietin pitkään tota ultraa, mutta mulla on ollut nyt niin paha olo, että haluaisin varmistaa, etten kärsi turhaan, vaan tuolla oikeasti on jotain, josta voi ihminen kehittyä. Viime raskaudessahan kävi niin, että ehdittiin nähdä sykkeet, mutta meni kesken myöhemmin. Kyllä se oli tosi kova paikka, mutta oon toisaalta tyyttväinen, että kävin, koska muuten keskenmeno olisi ehkä todettu vasta nt-ultrassa ja totaalisena yllätyksenä.
 
Takaisin
Top