Varhaisultra 4+6 - ei näkynyt mitään

Mietteliäs

Silmät suurina ihmettelijä
Hei vaan,

Onko kellään kokemuksia, onko normaalia, että 4+6 ultrassa ei näy vielä yhtikäs mitään, ei edes pussia? Gyne sanoi että täysin normaalia, mutta vähän ihmetteli kuitenkin samalla, ettei yhtikäs mitään näkynyt. Jäin siis vähän mietteliääksi. Käski olla stressaamatta, mutta seuraavaan ultraan vielä kaksi viikkoa… Sen verran kertoi, että limakalvo oli erittäin paksu.

Jouduin siis käymään eilen ultrassa, sillä minulla alkoi pieni tiputteluvuoto, mikä on nyt kyllä mennyt jo ohi ja se oli hyvin vähäistä. Kesti pari päivää. Kuukautiskipuja ei ole.

Tein viime viikolla kaksi haamua ja tänään vahvan plussan.

Olisikohan täällä jollain valistuneita kokemuksia näin varhaisesta ultrasta? Pitäisikö ruskuaispussin näkyä vai onko tosiaan normaalia, että mitään ei näy?

Painaa mieltä, keskenmeno kuukausi sitten takana.
 
Hei! Kävin itse samoilla viikoilla esikoisen raskaudessa ultrassa verenvuodon takia. Minulla tuolloin 4+6 oli näkynyt sikiöpussi ja "häivähdys ruskuaispussia". Mutta tuo mitä näkyy voi vaihdella varmasti paljonkin monesta eri syystä, varsinkin, jos ei ole ihan tarkkoja päiviä tiedossa. Lääkäri varmasti osasi arvioida tilanteen oikein.

Tsemppiä tuohon odotteluun, toivottavasti seuraava ultra tuo hyviä uutisia tullessaan 🌈🌻
 
Kiitos vastauksesta Veeru! :)

Minulla oli tosiaan keskenmeno 6+3 tätä edeltävällä kierrolla, joten kuukautisia ei ollut välissä ollenkaan. Ovulaatiosta on kuitenkin tarkka ajankohta tiedossa, tein digitaalisen testin. Ovulaatio on ollut 6.8., eli tasan 14 päivää sitä ennen, kun tuossa ultrassa kävin. Kävin ultrassa siis käytännössä päivän pari ennen oletettua kuukautisten alkupäivää, kun sain ne haamut niin aikaisin.

Kovasti asia painaa mieltä, vaikka nyt pitäisi yrittää ajatella positiivisesti.
 
Kiitos vastauksesta Veeru! :)

Minulla oli tosiaan keskenmeno 6+3 tätä edeltävällä kierrolla, joten kuukautisia ei ollut välissä ollenkaan. Ovulaatiosta on kuitenkin tarkka ajankohta tiedossa, tein digitaalisen testin. Ovulaatio on ollut 6.8., eli tasan 14 päivää sitä ennen, kun tuossa ultrassa kävin. Kävin ultrassa siis käytännössä päivän pari ennen oletettua kuukautisten alkupäivää, kun sain ne haamut niin aikaisin.

Kovasti asia painaa mieltä, vaikka nyt pitäisi yrittää ajatella positiivisesti.

Jos ovulaatio on ollut 6.8 niin eikö tänään ole vasta rv 4+1, jos oikein ymmärsin 🤔 Varmaan tuohon ajankohtaan pelkkä paksuuntunut limakalvo on ihan oikea löydös 😊
 
Erittäin hyvä kysymys Martta! :) Minulla on käytössä Flo appi, joka laskee nuo viikot. Käsitin että ne lasketaan edellisten kuukautisten ensimmäisestä vuotopäivästä, ei varsinaisesti ovulaatiosta. Toki minulla ei varsinaisesti ollut kuukautisia edellisellä kerralla, vaan keskenmenovuoto, jonka merkitsin appiin kuukautisina. Merkitsin ovulaation myös. Ovulaatio oli muutaman päivän myöhässä nyt tässä kierrossa verrattuna edellisiin, eli niiden päivien mukaan 4+1 täsmäisi prikulleen myös.

Aamulla taas jäi pieni ruskea riekale paperiin pyyhittäessä. On kyllä hermotkin riekaleina tässä. Kauankohan tuollaisen ns. normaalin vuodon pitäisi kestää. Olen lukenut että muutaman päivän korkeintaan. Eilen ei tullut mitään, mutta nyt taas…

Kiva kun jaksatte vastailla! :)
 
Jos ovulaatio on ollut 6.8 niin eikö tänään ole vasta rv 4+1, jos oikein ymmärsin 🤔 Varmaan tuohon ajankohtaan pelkkä paksuuntunut limakalvo on ihan oikea löydös 😊
Tämä on totta, ovulaatiosta kaksi viikkoa on aina 4+0. Ei kannata laskea kuulautisten mukaan, jos ovulaatiopäivä on tiedossa. Tuolloin varmasti ultrassa ei näy vielä juuri mitään!

Vuodot on hermoja raastavia, mutta yleisiä ja yllättävän usein kuitenkin harmittomia. Jotkuthan vuotavat läpi alkuraskauden, eli kestostakaan ei voi aina suoraan päätellä mitään. 🌻 Tsemppiä!
 
Kävin kanssa liian aikaisin ja mitään siellä ei näkynyt, paitsi paksu limakalvo. Ja mulle sanottiin, että vaikka mitään ei näy on se silti normaalia koska viikkoja on vielä niin vähän
 
Tulin tänne päivittämään, kävin viime viikolla taas ultrassa, 6+2, ja siellä näkyi raskaus sykkeen kera! :) Olin siis viime kerralla liian aikaisin liikkeellä, eikä pienet vuodot ainakaan siinä vaiheessa tarkoittaneet mitään pahaa, vaan raskaus lähti kehittymään normaalisti. Nyt 7+0.

Ihana kuulla, onnea! 🥰
 
Takaisin
Top