Varhainen keskenmeno

Keskustelun 'Enkeleiden vanhemmat' aloitti ktk82, 17 heinä 2010.

Vaihda nimimerkki! | Näin pääset alkuun/apua! | Top 100

1. Niinhän siinä kävi, että raskaus oli mennyt kesken :sorry: Tänään oli ultra ja aiemmin vielä kaksi hcg-määritystä, jotka ensin nousseet jonkin verran, mutta liian vähän normaaliin nähden ja nyt viimeisimmässä laskeneet. Ultralla ei täyttä varmuutta saatu siitä, oliko raskaus ollut kohdussa vai toisessa munanjohtimessa, koska sielläkin näkyi nestettä.
    • Sympatiaa Sympatiaa x 4
  2. Imme Rakastunut foorumiin Syysmammat 2018

Voi kurja :sorry: hurjasti voimia :Heartred
    • Olen samaa mieltä Olen samaa mieltä x 1
  3. sielueläin Aloittelija

Mulla todettiin eilen raskausviikolla 7+6 keskenmeno, alkio vastasi viikkoja 6+4. Ultraaja ehdotti odottamaan seuraavaa neuvola-aikaa, joka olisi 6.10. eli kolmen viikon päästä, ellei vuoto sitten ala sitä ennen. Miten teillä on tällaiset alkuraskauden keskenmenot hoidettu? Pitääkö mun ihan tosi olla (pahimmassa tapauksessa) kolme viikkoa töissä ja vaan odotella?
    • Sympatiaa Sympatiaa x 3
  4. Jahtu Tuttu foorumilla Joulukuiset 2021 Syysmammat 2017

Missä kävit ultrassa? Mulla on ollut kkm 3 kertaa. 2 kertaa olen käynyt yksityisellä gynellä, joka on laittanut lähetteen gynen polille, johon olen saanut ajan ja sieltä sitten tyhjennyslääkkeet. Yhden kerran todettiin kätilön tekemässä ultrassa ja hän ei pystynyt laittamaan lähetettä. Menin ultralapun kanssa tk lääkärille joka laittoi lähetteen polille. En kyllä odottelisi 3 viikkoa neuvola-aikaa! Johan se on käsittääkseni tulehdusriski jos kuollut alkio viikkotolkulla on kohdussa. Pahoittelut keskenmenosta:Heartred
    • Olen samaa mieltä Olen samaa mieltä x 2
  5. Shenzi Aloittelija

Mulla todettiin alkio kuolleeksi perjantaina, lääkäri teki lähetteen naistenpolille ja sieltä soitettiin seuraavana maanantaina. Lääkäri sanoi, että jos kipuja tai vuotoja niin sitten tulee olla yhteydessä päivystykseen. Sairaslomaa kirjoitti viikon. Seuraavana maanantaina sain jo ajan naistenpolille, edelleenkään ei ollut vuotoja tai kipuja. Olisin saanut tyhjennyslääkkeet, mutta en halunnut niitä vielä ottaa. Naistenpoli ei myöskään olisi antanut sairaslomaa keskenmenon odotteluun, ainoastaan tyhjennyspäivän ja sitä seuraavan. Tästä kahden päivän päästä alkoikin vuotamaan itsestään, luojan kiitos olin sairaslomalla ja kotona.

Mulla vuoteli ihan vähän ruskeaa viisi päivää ennen keskenmenoa. Vuoto muuttui veriseksi ja kivut tulivat aika yllättäen, en todella olisi halunnut olla missään muualla kuin kotona. Mulla oli alkion kehitys jäänyt 8+2.

Samoilla linjoilla Jahtun kanssa, menisin vaikka tk-lääkäriltä pyytämään lähetteen naistenpolille. Mulle naistenpolin lääkäri sanoi, että kuollut alkio kohdussa ei oikeastaan
    ole tulehdusriski, vaan pitkittynyt vuoto saattaa altistaa tulehdukselle. Tämän tiedon kanssa jäin mieluummin hetkeksi odottelemaan spontaania vuotoa kuin olisin ottanut lääkkeellisen tyhjennyksen. Olen pahoillani tilanteestasi!
  6. Marcipa Ihastunut foorumiin

Ensimmäisessä keskeytyneessä keskenmenossa jouduin odottamaan lähes kolme viikkoa ja se oli ihan kauheaa. En osannut vaatia hoitoa aikaisemmin, kun sanottiin että yleensä vuoto alkaa itsestään parin viikon sisällä. Ei alkanut. Toisessa keskeytyneessä pyysin saada heti lähetteen naistenpoliklinikalle ja viisi päivää myöhemmin sain tyhjennyslääkkeet. Molemmissa tapauksissa löytyi viikkoja vastaava alkio, mutta ei sykettä.
    • Sympatiaa Sympatiaa x 1
  7. sielueläin Aloittelija

Kiitos teille vastauksista Jahtu, Shenzi ja Marcipa! Kävin yksityisellä kätilöllä ultrassa. Tänään yritin soittaa neuvolaan (olishan seuraava aikakin pitänyt nyt perua tai mitä lie), mutta sieltä ei vastattu, joten päätin olla turhia aikailematta ja soitin terveyskeskukseen. Siellä ihana ja empaattinen hoitaja ei heti edes tiennyt mihin minua ohjata, mutta päätyi laittamaan soittoajan huomiseksi sinne neuvolaan. Josko sieltä sitten eteenpäin. En ehkä haluaisi jäädä odottamaan, ainakaan pitkäksi aikaa, että vuoto alkaa vaan haluaisin kyllä pian lääkkeet.
  8. Foreverfever Naimisissa foorumin kanssa Maaliskuiset 2021

Pahoittelut keskenmenosta :sad001

Mulla kkm todettiin yksityisen kätilön ultrassa keskiviikkona (siis yli vuosi sitten) ja sanoi että voin pari viikkoa odotella vuotoa ja olla yhdeysessä sitten jos ei ala omaan sairaalaan. Noh en halunnut odotella ja aloin samantien soittelemaan terveyspalveluita läpi, josta lopulta piti monen puhelun jälkeen soittaa synnytys vastaanottoon ja sieltä kätilö soitti sitten myöhemmin takaisin hetken selviteltyään aikaa äitiyspoliklinikalle seuraavalle perjantaille. Yksityiseltä kun ei saanut mitään sähköistä lähetettä ja tuonne ei pääse ilman lähetettä.
    Tosi ymmärtäväisiä olivat kun kerroin vain että en halua odottaa ja pahoittelivat kun ei löytynyt aiempia vapaita aikoja. Omasta mielestä aika tuli nopeasti (2vrk) kun kuitenkin HUS alue.
    Ultrassa sitten sillon perjantaina todettiin sama asia ja sain ekat lääkkeet ja loput kotiin seuraavalle päivälle. Suunnilleen samat viikot ja koot oli mulla kuin sulla.

Jaa tämä sivu