Vappuherkut

Bella Swan

Moderaattori
Staff member
Administrator
Maalisäidit 2020
Mitkä herkut kuuluvat vappuusi?

Munkit ja donitsit, niitä on saatava! Kyllä meillä on myös tippaleivänsyöjiä. Niitä en itse ole koskaan maistanut.

Mies yllätti erikoisella donitsilla, lämmitti kyllä uupuneen äidin sydäntä♡

Simaa. Muuten en kauheasti välitä makeista jutuista. Joskus on ollut munkkeja, mutta syön ehkä puolikkaan, kun ne on vähän äklöjä. Lapsena halusin aina niitä metrilakunoitapillejä vapputorilta. 😁

Munkkikahvit, ihan parasta. ❣️ Yleensä ostan munkit kotiin joltain torimummolta, mutta tänä vuonna oli Fazun leipomon. Sima on kanssa ihan hyvää, mutta tänä vuonna en ostanut. Tippaleipää mä en oo koskaan ymmärtänyt 😂

Munkit on ihan ehdoton, niitä on saatava. Teen mielestäni itse ihan älyttömän hyviä munkkeja, mutta en nyt pariin vuoteen ole ehtinyt/jaksanut, mistähän syystä. 😅 Kosteista kaupan muovipussimunkeista tulee vaan paha mieli, joten olen ostanut leipomosta tai kaupasta tuoremyynnissä olevia. Pyynikin munkkikahvilan munkit on tietty ihan ykkösiä. 😍

Sima on ihan jees, juon jos on tarjolla ja ostan kotiinkin aina sen yhden pullon, muttei mikään must-juttu. Tippaleipä on sitten taas jo oikeasti pahaa. 😅

Munkit ja sima kuuluu vappuun, niitä rinkelimunkkeja nimenomaan pitää olla 😍 Vanhemmat yleensä tuo pullollisen simaa ja se riittää hyvin, se ei oo niin must have juttu mitä munkit on.

Taidan olla ainut tippaleipärakastaja täällä.😂 Se on varmaan ainut herkku mikä on saatava. Paitsi ne suklaalla kuorrutetut on ihan kamalia. Ja no ehkä simaa myös on kiva olla. Munkkeja teen aika usein. Tänäkin vuonna tein, mutta en mitään isoa määrää. Joskus on tullut tehtyä jotain muuta, kuten rosetteja. Ne on kyllä hyviä. Vähän kuin tippaleipiä.😆 Muuten herkut vaihtelevat sen mukaan mitä tekee mieli. Tänä vuonna tehtiin mm. pizzaa.

Taidan olla ainut tippaleipärakastaja täällä.😂 Se on varmaan ainut herkku mikä on saatava. Paitsi ne suklaalla kuorrutetut on ihan kamalia. Ja no ehkä simaa myös on kiva olla. Munkkeja teen aika usein. Tänäkin vuonna tein, mutta en mitään isoa määrää. Joskus on tullut tehtyä jotain muuta, kuten rosetteja. Ne on kyllä hyviä. Vähän kuin tippaleipiä.😆 Muuten herkut vaihtelevat sen mukaan mitä tekee mieli. Tänä vuonna tehtiin mm. pizzaa.

Mä rakastan myös tippaleipiä! Yleensä teen itse, mut nyt kun olin kipeänä niin mies osti paikallisesta leipomosta. Munkkeja tein itse ja simaa myös, kummatkin ekaa kertaa hapanjuureen

Mä rakastan myös tippaleipiä! Yleensä teen itse, mut nyt kun olin kipeänä niin mies osti paikallisesta leipomosta. Munkkeja tein itse ja simaa myös, kummatkin ekaa kertaa hapanjuureen
Mäkin oon tehnyt niitä itse, mutta mulla niistä tulee jotenkin litteitä ja pieniä. Ihan hyviä kyllä, mutta ne kaupan korkeat on kivempia.🙈
Mä en oo ikinä tehnyt ihan perussimaa. Erilaisia marjasimoja juhliin kyllä.😋

Mäkin tykkään tippaleivistä. 😊 Suosikki vappuherkkuni. Meillä oli tänä vuonna vaan tippaleipiä ja simaa. Sima ei ole oma suosikkini, mutta osittain esikoisen iloksi ostetaan ja juodaan se yksi pullo. Esikoinen varmaan juonut taas suurimman osan. Mies ei koskekaan siihen ja kuopus sanoi olevan liian hapanta maistettuaan kerran. (Viime vuonna kyllä muistaakseni tykkäsi. 🤔)

Munkit, tippaleivät ja sima kuuluu ehdottomasti meidän vappuun! 😍🎉
Tänä vuonna en tehny mitään ite. Yleensä munkit on tullu leivottua ite mutta nyt ostin torilta ja anoppi teki simaa 😋

Tippaleipää ja munkkeja yhdet molempia syötiin miehen kanssa. Ja yksi pullo simaa ostettiin. Ei oikein viitsi enempää, kun ei ole vielä muita syöjiä meidän lisäksi 😀

Teen itse simaa ja paistan munkit. Mies juo aika paljon simaa eikä pidä kaupan simoista. Molempien kotona tehty itse, niin perinne siirtynyt. Tippaleipiä en ole tehnyt enkä niistä välitä. Paljon rasvaa, muttei edes maistu hyvälle..?

Takaisin