Vappuherkut ja -ruuat

Vargynja

Admin
Staff member
Administrator
Helmikuiset 2021
Iloista vappua kaikille! Täällä voi keskustella vapun herkuista ja ruuista. 😋 Mitäs teille syödään tänään ja huomenna? Entä juodaanko simaa?

Meillä on tänään tippaleipää ja huomenna on suunnitelmissa tehdä donitseja. 😊 Tippaleipien jakaminen aiheuttaa kyllä hieman päänvaivaa, kun on kolme syöjää, joista yksi ei ehkä jaksa syödä omaansa kokonaan. (Miehellä on keliakian takia omat herkut.) Tippaleipä on yksiä lempiherkkujani, joten en tyydy kuopuksen kanssa sellaisen puoliksi syömiseen eikä takuulla tyydy esikoinenkaan. Joten meillä on kaksi tippaleipäpakettia ja huomenna varmaan jäljellä 1,5 tippaleipää.

Simaa ostin yhden mehukattipullon itselleni ja lapsille. (Mies ei tykkää simasta.)

Ruokien puolesta huomenna on nakkeja ja ranskalaisia lasten iloksi. Muuten mennään tavallisilla arkiruuilla.
 
Muokattu viimeksi:
Mä mietin että voisi grillailla jotain hyvää. Ehkä herkkusieniä, paprikaa, kesäkurpitsaa vartaiksi ja lihoja lisäksi. Herkkuja en aio ostaa kotiin, kun en mä niitä voisi tän radin takia syödä kuitenkaan. Taapero on niin pieni ettei osaa vielä kaivata, joten mies on ainut "kärsijä" tässä herkuttomassa linjassa 🤣 mut ollaan kuulemma menossa mummolaan jompikumpi ilta, niin siellä niitä herkkuja sit on tarjolla ja mä oon se joka kuolaten ja "kärsien" katsoo vierestä 🥲 Ainut herkku kyllä mitä oikeasti edes tekisi mieli olisi sima. Ehkä keitän sitä sit keskikesällä ja nautiskelen silloin 😁
 
Meillä oli työpaikalla tarjolla simaa ( jonkun itse tekemää) ja munkkeja..

Vuosi sitten tehtiin itse donitseja frittikeittimellä, mutta nyt ei töiden ja lasten harrastusten takia ehditty.

Tippaleipä on joskus ostettu, mutta ei ole kenenkään suosikki, niin jäi yhteen kertaan.
 
Me leivottiin tänään isompien lasten munkkeja. Kaupan simaa ostettiin myös. Grilliin laitettiin (vege)makkaraa, kanaa ja halloumia ja niiden kaverina erilaisia salaatteja. Huomenna esikoinen tekee meille hamppareita. Hyvää ruokaa siis vappu täynnä! 🤤
 
Eipä oo ehtinyt panostamaan työkiireiden ja muiden menojen takia vappuun ja mennään herkutta ja ruualla mitä sattuu kotona olemaan 😅😇 osin menee töissä tämä päivä 😇 käydään porukalla varmaan jätskillä tms ja siinä vapun juhlinnat 😅😇 töihin mennessä voisin kurkata kaupalta onko jo tarjouksessa vappuherkut ja herkutellaan sit joku vapaapäivä 😅😇
 
Näinhän se meni, että tänään meillä oli 1,5 tippaleipää. 😅 No, syötiin lounaalla kukin puolikas ja lisäksi leivottiin donitseja. (Superhelpolla ja lapsiystävällisellä ohjeella, jossa laitetaan vaan ainekset sekaisin ja taikina donitsivuokaan.) Päälle suklaakuorrute ja strösseliä. Kuorrute on nyt kovettumassa ja maistetaan sitten välipalalla.
 
Vappu meni vappuherkuttelematta. Unohdin laittaa siman ajoissa tekeytymään...
Ostin viimeviikolla kaupasta 2kpl paketin jotain kehuttuja tippaleipiä. Puolikkaan söin seuraavana aamuna ja lopuilla ilahdutin nyt maalla vapun kunniaksi hyvin talvesta selvinneitä kompostin öttiäisiä.
Ehkäpä ensi vuonna paistetaan pikkuleipurin kanssa vaikkapa uunimunkkeja, joita iltapäivälehdesdä vähän aikaa sitten kehuttiin.
 
Takaisin
Top