Vanhempien päiväunet

Bella Swan

Moderaattori
Staff member
Administrator
Maalisäidit 2020
Nukutteko päikkäreitä? Samaan aikaan lapsen/lasten kanssa?

Itse en useinkaan saa unta kun tyttäreni nukkuu päiväunet. Väsyttäisi kyllä. Joskus tosin itsekin nukahdan, esim. flunssassa tai erittäin huonosti nukutun yön jälkeisenä päivänä.

Kaksosten ollessa pieniä nukuin usein päikkärit heidän ollessaan unilla. Jossain vaiheessa alkoivat nukkua enää vain liikkuvissa rattaissa, jolloin ei itsekään voinut enää nukkua. Nyt eivät enää päikkyjä nuku, joten omatkaan unet eivät onnistu nuorimman nukkuessa.

En yleensä nuku, vaikka väsyttääkin. Meidän kaksikko (1- ja 2-vuotiaat) nukkuvat niin levottomasti, että yleensä pitää hyssytellä heitä vuorotellen. Usein roikun puhelimella ja teen töitä näiden pikkuisten välissä makoillen, koska kumpikaan ei nuku ilman minun tai isänsä läsnäoloa (ja mies on päivät töissä).

En nuku. Olen aina ollut huono nukkuja, päivisin ei ainakaan uni tule vaikka miten väsyttäisi. Usein silti makaan sohvalla ja katson telkkaria, eli yritän kuitenkin levätä ja laittaa aivot pois miettimästä asioita.

Voi kun saisikin nukkua! Mutta ei onnistu, ei uskalla silmiä ummistaa kun touhukkaat isot sisarukset pitävät kiireisinä kuopuksen torkkujen aikana.

Nukun usein joo, varsinki nyt raskausaikana on niiin väsyny ja tärkeetä ottaa se lepohetki päivään.. Monesti kyllä tuntuu et se oma aika menee ”hukkaan” nukkumalla mut..

Mä olen huono nukkumaan päiväunia, mutta kaikista väsyneimpinä päivinä on tullut nukuttua. Tosin nykyisin ei poikakaan nuku kuin korkeintaan joskus vahingossa.

Minä nukun päiväunet Pikku Kakkosen aikaan sohvalla. Vanhempi lapsista katsoo ohjelmaa ja nuorempi touhuaa samalla olohuoneessa omiaan ja välillä katselee televisiota. Olen todella tyytyväinen!

Takaisin