Vanhempien harrastukset

Bella Swan

Moderaattori
Staff member
Administrator
Maalisäidit 2020
Harrastatteko jotain?

En itse harrasta oikeastaan mitään. Haluaisin kyllä jaksaa harrastaa, mutta olen hirveän huono lähtemään itsekseni minnekään kun pääsisin.
Olisi kyllä ihana harrastaa jotain mielekästä vaikka ihan vaan kerran viikossa.

En harrasta mitään virallista, vaikka olisi varmasti ihan tervettä aktivoitua tämän suhteen. Aloitin viime vuoden elokuussa opiskelut työn ohessa, joten siihen meni kaikki vapaa-aika mitä jäi kun oli "omaa aikaa" iltaisin. Koulu on nyt tauolla vuoden verran, mutta sitten saa taas palata maisterintyön kimppuun, jolloin harrastuksille tuskin jää aikaa kun päivisin on lasten kanssa kotona.

Olen ennen käynyt aktiivisesti kuntosalilla, joten se voisi olla itselleni se, missä voisin aktivoitua. Koronan ollessa joka paikassa en ole halunnut käydä kuntosalilla tai oikein missään muuallakaan, mutta ehkä sen aika on joskus tulevaisuudessa. Pidän myös kielten opiskelusta, joten joku kielikurssi voisi myös olla vaihtoehto.

En ole vuosiin harrastanut virallisesti mitään vaan tehnyt, mitä kulloinkin huvittaa. Kuntosali on varmaan ollut pisimpään kuvioissa mukana ja sekin ollut vuosien varrella kausittaista. Tammikuussa mennään vauvan kanssa muskariin ja äiti-vauva-jumppaan. Siitä on aikaa, kun on tullut käytyä missään ohjatuissa harrastuksissa. Kuntosalikortti on jäähyllä vielä helmikuun loppuun ja ois ihanaa, jos sitten pystyis aktivoitumaan taas siellä. Tanssiharrastuksen uudelleen aloittamisesta olen myös pari vuotta haaveillut, samoin laulutunneista.. Mutta ne jääköön vielä siihen aikaan, kun vauva on isompi. Siinä on ens vuodelle jo ihan tarpeeksi, jos yhtenä päivä muskari, toisena päivänä jumppa ja jos vielä pari kertaa viikossa pääsis salille. 😊

Koiran kanssa harrastan vesipelastusta ja tottelevaisuuslajeja kokeisiin tähdäten. Lisäksi käyn keikoilla ja kuuntelen paljon musiikkia. Etsin uusia bändejä ja esimerkiksi festareille valmistaudun kuuntelemalla kaikkien esiintyjien koko tarjonnan läpi. 😄 Etenkin näin vauvavuotena näinkin yksi kertainen harrastus on noussut arvoon arvaamattomaan!

Itsekään en ehdi harrastaa juuri mitään, kun käytännössä kotiin tultua täytyy edes hetki viettää lasten kanssa ennen ruuanlaittoa, syömistä ja iltatoimien aloittamista. (työmatkoihin menee 2,5-3h päivässä, kiitos aina vain surkeampien joukkoliikenneyhteyksien)
Miehen kanssa ehdin olla vasta kun lapset nukkuvat.

Minä harrastan ompelua, maalaamista ja leipomista. Voisi jo sanoa, että ne on harrastuksia, kun tulee tehtyä niin paljon.

Nuorempana oli pianon soitto ja kuvataidekoulu mistä valmistuin. Pianonnsoittoa olisi kiva kehittää vielä edemmäs joskus.

Minä harrastan ompelua, maalaamista ja leipomista. Voisi jo sanoa, että ne on harrastuksia, kun tulee tehtyä niin paljon.

Ehdottomasti tällaiset voi laskea harrastuksiksi, kun niitä tekee vähän useammin. 😊

Itselläni ei tällaisia kotiharrastuksia tällä hetkellä ole. Pikkulapsiaika söi ne. Ei tule edes luettua niin usein että voisi sanoa harrastukseksi. Joskus olen harrastanut lukemista ja kirjoittamista.

Takaisin