Vanhemmat sairastaa - mitä lapset tekee?

Vargynja

Admin
Staff member
Administrator
Helmikuiset 2021
Tuli tässä peiton alle hautautuneena mieleen että mitä teillä tapahtuu, jos vanhemmat sairastaa tai kipeä vanhempi on keskenään lasten kanssa?

Meillä on lasten ohjelmat tänään kova sana. Aamulla lapsi leikki lääkäriä ja äiti oli potilaana. :) Saa nähdä meneekö iltapäivällä villiksi vai onko lapsi tarpeeksi väsynyt kun ei hänkään ole ihan terve. Miten se meneekin aina näin että aikuinen on puoli kuollut, kun lapsesta hädin tuskin huomaa että on kipeä... Onneksi lapsi on jo isompi niin on vähän omatoiminen eikä tarvitse esim vaihtaa vaippoja.

Muovailuvahat, vesivärit, taikahiekka ja piirretyt oli meillä pelastus kun minä ja esikoinen oltiin influenssassa. Ja ystävä joka kävi puolesta ruokakaupassa ja käytti pienet tunnin verran ulkona :Heartred

Nyt täytyy koputtaa puuta, että olen ollut viimeksi itse oikeasti kuumeessa, kun isommat olivat 2kk ikäiset ja tuli rintatulehdus. Silloin nukuttiin sängyssä kaikki koko päivä. Viimeksi raskaana ollessa sairastin ilmeisesti noron ja oksensin vain yhden yön verran hyvin rajusti eli lapset nukkuivat. Seuraava päivä meni tiputuksessa, jolloin lapset olivat hoidossa muualla. Muuten olen ollut lastenhoitokuntoinen.

Lastenohjelmat
Netflix pyöriii kolmatta päivää. Lapset alkaa olla terveitä ja hyppivät seinille kun ei olla ulkoiltu muutamaan päivään, mutta eikös tauti sitten itselle tullut :sad001

Ei siinä oikein muuta voi kuin pyörittää lastenohjelmia ja toivoa että lapsi viihtyy niiden parissa. Meillä tosin kaksi pienintä eivät oikein ohjelmista vielä innostu. Siksi viimeksi olikin ihan kamalaa kun olin kipeänä - kaiholla muistelin sitä aikaa kun sai sairastaa rauhassa! :rolleyes:

Takaisin